نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، در بخش انفرادی مردان میلاد وزیری با عملكردی درخشان و كسب 668 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

كیوان ریاضی مهر با 647 امتیاز در مكان 24، حامد فوری با 613 امتیاز در رده 102 و نادر منوچهری با 604 امتیاز در رده 119 این بخش ایستادند و همگی به دور حذفی راه یافتند.

در بخش انفرادی زنان نیز زهرا دهقان با 615 امتیاز در رده 57، مریم محمودی سرشت با 612 امتیاز در رده 67 و ساره اسدی با 605 امتیاز در رده 76 قرار گرفتند.

در بخش تیمی مردان، ایران با تركیب میلاد وزیری، كیوان ریاضی مهر و حامد فوری و كسب 1926 امتیاز در رده 14 ایستاد و تیم زنان ایران نیز با تركیب زهرا دهقان، مریم محمودی و ساره اسدی با 1832 امتیاز در مكان 19 ایستاد و هر دو تیم به دور حذفی رسیدند.

در بخش تیم میكس نیز ایران با تركیب میلاد وزیری و زهرا دهقان با 1281 امتیاز در مكان یازدهم ایستاد.

رقابت های بخش تیمی و مسابقات گزینشی المپیك امشب (به وقت تهران) برگزار می شود.

سومین مرحله از جام جهانی تیراندازی با كمان در سال 2012 در شهر اوگدن آمریكا درحال برگزاری است.

ورزشی**2024**1553



:: برچسب‌ها: فوتبال , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

'محبوب قبادیان'بااعلام اینكه رایزنی های لازم برای جذب كشتی گیران عنوان دارمازندرانی آغاز شده است، روز چهارشنبه به ایرنا گفت: به عنوان یكی از باشگاههای سازنده و سرمایه گذار در ورزش بویژه كشتی، قصد داریم امسال پس از چند سال وقفه دوباره در لیگ برتركشتی آزاد حضور یابیم.

وی بااشاره به این موضوع كه باشگاه صدرا امتیاز حضوردر لیگ برتر را دارد، ادامه داد: نیازی به خرید امتیاز تیم لیگ برتری را نداریم، چراكه همچنان امتیاز حضور در لیگ برتر را داریم، اما آنچه مسلم است باید با تیمی قدرتمند و مدعی پای به این پیكارها بگذاریم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صدرای زیرآب اضافه كرد:مدتهاست كه با برخی كشتی گیران بومی مشغول مذاكره هستیم و تایید حضورشان در تركیب تیم را نیز گرفته ایم. امسال تیمی متشكل از جوانان و ملی پوشان عنوان دار را راهی لیگ خواهیم كرد كه مطمئنا ما را به عنوان یكی از مدعیان اصلی قهرمانی مطرح می كند.

قبادیان خاطر نشان كرد: ارتباط تنگاتنگی با اهالی كشتی و متولیان این رشته داریم و بارها با حضور در خانه كشتی تهران در كنار كادر فنی و كشتی گیران المپیكی بودیم تا نشان دهیم باشگاه صدرای زیرآب نگاه ویژه ای به ورزش اول كشورمان دارد.

وی در خاتمه به اهمیت حضور باشگاه ها و سرمایه گذاران خصوصی در رشته كشتی اشاره كرد و گفت: طی سالیان اخیر شاهد بروز برخی مشكلات بودیم كه باعث طرد شدن سرمایه گذاران در لیگ كشتی شد، ولی پس از تغییر و تحولات اخیر، امیدواریم نگاه متولیان كنونی هم با مسئولان قبلی تفاوت كرده باشد و زمینه حضور باشگاه ها را در لیگ كشتی هموار سازند.

ورزشی.**9162**1590



:: برچسب‌ها: معماری , کالیفرنیا , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

روژه گارودی فیلسوف بنام فرانسوی كه نزدیك به یك قرن از حضور خود را در عرصه های مختلف سیاسی، علمی و فرهنگی فرانسه سپری كرد، تنها به دلیل انكار هولوكاست و مخالفت با سیاست های رژیم اسراییل از سوی دولت فرانسه به شایستگی یاد نشد. رسانه های فرانسوی به ابزار عقده گشایی صهیونیسم جهانی از روژه گارودی دانشمند نیك سیرت فرانسوی تبدیل شدند.

گارودی كه سال های پر فراز و نشیبی را در طول عمر 98 ساله خود طی كرده بود، پس از طی مراحل مختلف سیاسی و عضویت در حزب كمونیست، مدتی بعد با مطالعه ای عمیق تر در باره دین اسلام به دین پیامبر خاتم گروید. از آن پس جامعه فرانسه دیگر با این فرزند تكامل یافته تر مهربان نبود.

به همین منظور نگاهی داریم به رسانه های فرانسه كه حتی در انتشار خبر فوت او، ادبیاتی به كاربردند كه در خور یك متفكر، فیلسوف، سیاستمدار و نویسنده نبود. رسانه های فرانسه خدمات او را طی چند دهه نادیده انگاشته و بیشتر به انتقاد از موضعگیری های او در برابر افسانه هولوكاست پرداختند.

**ادعای هدفدار بودن انتشار مرگ گارودی ازسوی برخی سایت ها

--------------------------------------------------------------------------

روزنامه لوموند، چاپ فرانسه، در موضعگیری تندی حتی انتشار خبر درگذشت گارودی كه برای نخستین بار در سایت 'Egalité et Réconciliation' منتشر شد را هدفدار خواند و نوشت: انتشار این خبر در سایتی كه متعلق به جنبش راست افراطی است، چندان اتفاقی نیست، از مهمترین ویژگی های گردانندگان این سایت، حمایت از رژیم سوریه است.

لوموند همچنین با لحنی كنایه آمیز نوشت: گارودی از زمانی كه در 1996 به جمع انكاركنندگان هولوكاست پیوست، از صحنه ملی فرانسه حذف و برعكس نزد جهان عرب و مسلمان محبوب شد!

این روزنامه فرانسوی در ادامه، زمان انكار هولوكاست ازسوی گارودی را زمان ورود او به دورانی تاریك توصیف كرده و می نویسد: تا پیش از غرق شدن در انكار نسل كشی هیتلر، گارودی مسیر درخشانی را طی كرده بود: اندیشمند، سیاستمدار، رهبر سابق حزب كمونیست فرانسه و ...غیره.

لوموند در این گزارش، دوران زندگی گارودی پیش از انكار هولوكاست را دورانی درخشان توصیف كرد و نوشت: روژه گارودی در 17 ژوئیه 1913 در مارسی، در خانواده ای غیرمذهبی به دنیا آمد. در 14 سالگی مذهب پروتستان را برگزید و در 20 سالگی به عنوان یك مسیحی وارد حزب كمونیست شد. سپس با قبولی در آزمون تدریس، به آموزش فلسفه پرداخت. 'آندره مارتی' یكی از رهبران بلندپایه حزب كمونیست از وی حمایت كرد و گارودی در سال 1945 وارد كمیته مركزی و سپس مجلس موسسان و نخستین مجمع ملی شد. در سال 1951 دوران نمایندگی او در پارلمان به پایان رسید، اما در سال 1956 بار دیگر به عنوان نماینده 'سِن' به مجلس راه یافت.

در گزارش لوموند آمده است: در سال 1956 وارد دفتر سیاسی حزب كمونیست فرانسه شد و تا سال 1961 در آنجا ماند. البته در سال 1960 وی مدیر مركز مطالعات و تحقیقات ماركسیست ها هم بود. از سال 1956 تا 1958 ناییب رییس مجمع ملی بود و همچنین از سال 1959 تا 1962 در مجلس سنا؛ سپس سیاست را كنار گذاشت و خود را وقف تدریس فلسفه كرد.

با انتشار یك سری از آثار در سال 1965، با كتاب 'از تكفیر تا گفت وگو' (De l'anathème au dialogue) گارودی بر ضد هر نوع الحاد و شرك شورید و سعی كرد میان مسیحیان و كمونیست ها چشم اندازهای جدیدی از گفت و گو را باز كند. در سال 1968 با اشغال چكسلواكی ازسوی نیروهای اتحاد جماهیر شوروی تحولات فكری گارودی شدت یافت. وی بلافاصله دو كتاب با نام های 'آیا می توان در سال 1968 یك كمونیست بود؟' و 'برای یك مدل فرانسوی سوسیالیسم' را منتشر ساخت كه جدایی وی از حزب كمونیست را اجتناب ناپذیر می كرد: چند ماه بعد كنگره حزب كمونیست فرانسه در سال 1970 وی را از این حزب كنار گذاشت.

لوموند در گزارش خود، گرایش گارودی به دین اسلام را ناشی از سرخوردگی وی از طرد شدن از حزب كمونیست دانسته ! و می نویسد: اخراج از حزب كمونیست، وی را به سمت تحقیقات فلسفی و نیز بازگشت به مسیحیت كه وی در مجموعه آثار جدیدش از آن سخن گفت، سوق داد. افكار گارودی سپس به سمت دین اسلام گرایش پیدا كرد و منجر به چاپ كتاب 'وعده های اسلام'( Promesses de l'Islam) در سال 1981 شد. او مؤسسه ای را به نام خودش در قرطبه اسپانیا با هدف به نمایش گذاردن دوران طلایی و عصر شكوه اسلام در اسپانیا در اواخر قرون وسطی، تأسیس كرد.

به زعم این روزنامه فرانسوی، گارودی طریقی را در پیش گرفت كه طی چند سال او را به سمت یك 'ضدصهیونیسم گرایی' افراطی پیش برد! و سرانجام با اندك شمردن قربانیان یهودی توسط نازی ها و زیر سوال بردن وجود اتاق های گاز، وی تبدیل به چهره ای مطرح در عرصه انكار هولوكاست شد. جنگ خلیج فارس كه وی با عنوان 'جنگی استعماری' از آن یاد می كند نشان دهنده مرحله ای از افراط گرایی های وی است!

روزنامه لوموند در این گزارش، از انتشار كتاب 'افسانه های بنیانگذاران سیاست اسرائیل' توسط گارودی با عنوان 'واقعه ای شوم' در سال 1996 یاد كرده و می نویسد: این كتاب برای نخستین بار در دسامبر 1995 از سوی انتشارات 'Vieille Taupe' ناشر آثار منكران هولوكاست منتشر شد.

**گارودی، ستاره ای در خاورمیانه!

--------------------------------------

روزنامه فیگارو در گزارشی با تیتر 'گارودی، ستاره ای در خاورمیانه' مطلب خود را با پرداختن به بیانیه تسلیت حزب النهضة تونس به مناسبت درگذشت گارودی آغاز كرد و نوشت: حزب النهضة تونس، صاحب اكثریت كرسی های مجلس تونس، در بیانیه ای به قلم 'راشد غنوشی' رهبر این حزب، درگذشت روژه گارودی را به عنوان یك متفكر مسلمان بین المللی تسلیت گفت.

فیگارو نوشت: راشد غنوشی، در این بیانیه تأثرش را از درگذشت این اندیشمند اسلامی كه به زعم وی زندگی طولانی خود را وقف غنای اندیشه فلسفی كرده بود، اعلام نمود.

این روزنامه فرانسوی همچنین ضمن یادآوری محكومیت گارودی در سال 1998 ازسوی دادگاه عالی فرانسه پس از انتشار كتابی با عنوان 'افسانه 6 میلیون یهودی كشته شده' به 9 ماه زندان و پرداخت 25 هزار یورو جریمه، نوشت: در ژوئن 1999 حدود 100 نویسنده و روزنامه نگار اردنی وی را 'مهم ترین شخصیت فرهنگی بین المللی در قرن 20' نامیدند. البته كتاب وی از سوی ایران، رژیم معمر قذافی، سید حسن نصرالله و دولتمردان سعودی مورد استقبال قرار گرفت!

**تمایل به جهان سوم و انقلاب ایران

----------------------------------------

نشریه فرانسه زبان 'ماریان2' (marianne2) نیز در گزارش خود نوشت: گارودی به سمت جهان سوم متمایل شد، آن هم در شرایطی كه ملی گرایی عربی جایگزین اسلام گرایی شده بود! این نشریه از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یك 'شوك' نام می برد و می افزاید پس از وقوع این انقلاب گارودی بلافاصله با آن متحد شد.

پایگاه اطلاع رسانی 'لاكرووا'( la-croix) و نشریه 'لا پروگره'( le progrès) نیز در گزارش های خود سعی كردند حامیان گارودی را دیكتاتورهای منطقه نشان دهد و حتی ایران و حزب الله لبنان را در شمار این رژیم و رژیم آل سعود قرار داده و نوشت: گارودی اكنون چهره ای مطرح و موجه نزد برخی رژیم های اسلامی و نیز گروه های افراطی اسلامگرا است. در فوریه 2006 سید حسن نصرالله از او به عنوان پاسخی دندان شكن به فریبكاری های غرب نام برد. گارودی همچنین در سپتامبر 2002 وی برنده جایزه حقوق بشر قذافی شد.

لاكرووآ همچنین در گزارش خود به جمله ای از 'ریچارد پراسكیه'(Richard Prasquier)، رئیس شورای نمایندگی مؤسسات یهودی فرانسه(Crif) اشاره كرده و می نویسد: مورخان سرانجام یك روز متوجه انحراف فكری گارودی كه وی را به عنوان یكی از معروف ترین منكران هولوكاست مطرح كرد، خواهند شد. اندیشه های او به طرز رقت باری با انكار هولوكاست به پایان رسید!

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه نیز ضمن بازتاب سخنان پراسكیه نوشت: بعد از مرگ گارودی، رابرت فوریسون(Robert Faurisson) استاد دانشگاه، آخرین چهره مطرح نزد فرانسوی ها در زمینه انكار هولوكاست است.

**انكار مرگ گارودی

----------------------

هفته نامه فرانسه زبان 'نوول ابسرواتور' نیز تلاش كرد تا انكار هولوكاست ازسوی روژه گارودی را با انكار خبر درگذشت او به تمسخر گرفته و به چالش بكشد. این هفته نامه در گزارش خود با عنوان 'نه، روژه گارودی نمرده است!' نوشت: سایت 'Egalité et Réconciliation' خبر داد كه گارودی صبح چهارشنبه مرده است، اما این خبر 5 شنبه انتشار یافت! طی این چند ساعت چه اتفاقی افتاده؟ آیا از این تأخیر برای سازماندهی یك فریب یا پنهان كردن یك واقعیت بهره برد؟ گارودی در'Chennevières' مرده جائی كه در آن اقامت داشت.

نویسنده این گزارش در ادامه آورده است: من با چند نفر كه در این شهر زندگی می كنند تماس گرفتم، اما هیچكس مرگ گارودی را تایید نكرد. در حالی كه 52 ساعت از انتشار خبر فوت وی تا زمان تماس های تلفنی ما می گذشت. آیا می شود باور كرد در این شهر كوچك طی 52 ساعت هیچكس از مرگ شخصیتی به این مهمی چیزی نشنیده باشد؟ عضو سابق حزب كمونیست فرانسه؟! كسی كه از سوی سید حسن نصرالله و 'عبدالحلیم خدّام' معاون رییس جمهوری سوریه مورد تأیید بود؟!

**سخن پایانی

----------------

مروری بر این گزارش ها كه مشتی به عنوان نمونه از خروارها مطالب متعصبانه و هدفدار رسانه های فرانسوی بود، خشم آنان از بیداری اندیشمندان و نیز سلطه سران صهیونیست بر رسانه های غربی را آشكار می كند. سلطه ای كه موجب شد جامعه نخبگی فرانسه نه تنها خدمات این سیاستمدار و چهره فرهنگی برجسته جامعه خویش را پیش از انكار افسانه هولوكاست، به دستور اربابان خود به كلی نادیده بگیرد بلكه حتی پس از مرگ او نیز به تخریب چهره وی نزد افكار عمومی جهان بپردازد. این در حالی است كه روژه گارودی بارها اعلام كرده بود، وی در كتاب خود به سیاست های رژیم اسراییل اعتراض كرده است و نه یهودیان.

پژوهش**ز.ج**1732**9123



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , رنگ , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt
تقدیم گل به آنگ سان سوچی

پارسال، درست چنین روزی بود که از تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی پخش شد... آن موقع، شش ماه شده بود که از حبس خانگی بیرون بود، اما هنوز اجازه خروج از برمه را نداشت و انتخابات هم برگزار نشده بود...

پیش از انجام مصاحبه، سرنوشت مشابه او با آنچه بسیاری معتقدند بر سر رهبران مخالفان دولت ایران آمده، تشویقم کرد که به عنوان بخشی از گفتگویم از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی هم بخواهم از او سوال کنند... در میان سوال ها، زن جوانی که خود را شیما، ۲۰ ساله از تهران معرفی کرد، از من خواسته بود که به آنگ سان سوچی، گلی هدیه بدهم. او به گلی که در موهایش می بافد و همین را نماد مبارزه اش کرده، معروف است...

وقتی که این درخواست را دیدم، اول گفتم که این مخاطب ما نمی دانسته که گفتگوی من از راه دور و از طریق تلفن انجام می شود و مصاحبه حضوری نیست، ولی بعد که قرار شد هم من و هم خانم سوچی، مصاحبه را از طریق دوربین ضبط کنیم تا بعدا مونتاژ شود، با خودم گفتم، به صورت نمادین هم که شده، با خودم گلی به استودیو می برم و بعد از پرسیدن سوال ها، از راه دور به او تقدیم می کنم...

روز مصاحبه که شد، در راه به اداره، با تمام بی اطلاعیم از گل و انواع و اقسامش، شاخه گلی خریدم. راستش حتی نپرسیدم چه گلی هست، بنفش بود، رنگ مورد علاقه ام و خریدم.

وقت مصاحبه، علاوه بر من و سردبیرم، همکاران بخش برمه ای بی‌بی‌سی که ترتیب مصاحبه را داده بودند هم به استودیو آمدند... به من گفتند سوال ها را تا می توانم کوتاه نگه دارم، چون خطوط تلفن به برمه قابل اطمینان نیستند و ممکن است هر لحظه قطع بشود... آنقدر جدی بودند که حتی جرات نکردم جریان گل را با آنها مطرح کنم... گل را با خودم به استودیو بردم و گوشه ای گذاشتم، نا امید از عملی شدن نقشه ام!

در طول انجام مصاحبه، چشم های نگران آنها که از پشت شیشه های استودیو من را نگاه می کردند دیدنی بود... می خواستند مطمئن باشند من همه سوال ها را قبل از قطع شدن ارتباط تلفنی می پرسم، خصوصا اینکه به دلیل استثنایی بودن فرصت پیش آمده، همکاران از بخش ها و زبان های دیگر هم سوالهایشان را به من داده بودند و همه چشم به راه پاسخ آنگ سان سوچی بودند. من اما منتظر یک فرصت که جریان گل را پیش بکشم.

تلفن قطع نشد و مصاحبه به انتها رسید... گل را جلوی دوربینی که تصویر من را ضبط می کرد گرفتم. آنگ سان سو چی که نمی دید اما جریان گل را به او گفتم: خانم آنگ سان سوچی، بیننده ای از ایران از من خواسته به شما گلی بدهم...

حرفم را قطع کرد و سوالی پرسید که رسما در هچل افتادم: چه گلی هست؟ و من هیچ جوابی نداشتم... رنگ گل را وسط کشیدم: یک گل بنفش رنگ... حرفم را قطع کرد که: مثل اکثر مردها، از گل هیچ چیز نمی دانی... بعد تشکر کرد و گفت امیدوار است یک روز یا من به برمه بروم یا او به ایران بیاید و دیدار کنیم و گل را حضوری به او بدهم...

اتفاقی که در یک سال گذشته نیافتاد... نه من به برمه رفتم و نه در ایران دیدمش اما زد و او بعد از ۲۴ سال، به بریتانیا آمد... در جریان سفرهای اروپاییش. قرار شد در بدو ورود برای بازدید، به ساختمان جدید بخش جهانی بی بی سی بیاید. همانجایی که خانه ما هم هست.

وقتی این خبر را شنیدم، گفتم نمی شود که آنگ سان سوچی به بی بی سی بیاید و گلی که دورادور وعده کرده بودم را به او ندهم...

برای اینکه جبران کرده باشم، این بار رفتم و درست و حسابی تحقیق کردم که بانوی صلح برمه ای، چه گلی دوست دارد: گل ارکیده.

به گل فروشی رفتم و سفارش دادم. دختر گل فروش فرانسوی وقتی با درخواست های عجیب و غریب من برای گل ارکیده ای که شاخه هایش کوتاه باشد و بشود در بین موی سر بافته شود روبرو شد، پرسید که گل را برای که می خواهم... جواب من شوقش را بر انگیخت: آنگ سان سوچی... همین، گل سفارشی من را پر زرق و برق تر کرد. حالا حامل گل اهدایی بیننده ای از ایران بودم و دختر گل فروش فرانسوی ساکن لندن...

موعد آمدنش که شد، همکاران بخش برمه ای، دیدنی ترین ها بودند با لباس های رنگی برمه ای صف کشیده بودند برای خوش آمدگویی به بانویی که تک تکشان را می شناخت، چون شنونده پر و پاقرصشان بود.

رئیس بخش برمه ای بی بی سی که پارسال، خودش ترتیب مصاحبه ام را با خانم سوچی داده بود (و یک سال تمام قضیه اهدای گل ناشناس من به آنگ سان سوچی را به رخم می کشید)، من را هم در صف خوش آمد گویی خودشان جا داد.

همین شد که در همان دقایق اول ورود آنگ سان سوچی، در میان تشویق همکاران بخش جهانی بی بی سی، سر انجام گل ارکیده پر ماجرا را به او دادم... بماند که همه آنقدر هیجان زده و سرگرم تشویق کردن بودند که یک عکس درست و حسابی از آن لحظه، گرفته نشد!



:: برچسب‌ها: گل , تایوان , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، اجرای حكم اعدام چهار نفر از متجاوزات به عنف با حضور 'فریدون امیرآبادی' سرپرست دادسرای عمومی جنایی تهران و سرهنگ 'محمدیان' رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، محكومان به اعدام به ترتیب فرشید 21 ساله از تهران، محمد 21ساله از كرج، ایمان و احسان 25 ساله از تهران بودند.

حدود سه هزار نفر از مردم تهران با حضور در محل اجرای حكم، نظاره گر مجازات محكومان بودند.

یكی از محكومان به اعدام، پسر جوانی بود كه پس از ربودن دختر دانشجویی در 16 دی‌ماه سال 87 او را مورد آزار و اذیت قرار داد.

بر اساس این گزارش، دختر جوان پس از این جنایت با مراجعه به پلیس طرح شكایت كرد كه ماموران با ردیابی تلفن همراه دختر جوان موفق به شناسایی مرد شیطان صفت شده و او را دستگیر كردند.

با تكمیل تحقیقات در دادسرا، پرونده برای محاكمه به شعبه 77 دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد و قضات دادگاه وی را به اعدام و 10 سال زندان محكوم كردند كه این حكم از سوی شعبه 32 دیوان عالی كشور تایید شد.

دومین محكوم به مرگ یك زندانی بود كه با شناسایی همسران همبند‌های خود آنها را مورد تجاوز قرار می‌داد.

زن جوانی در سال 87 علیه مجرمی خطرناك در دادسرای كرج، شكایتی را مطرح كرد كه تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این رابطه را آغاز كردند و با دو پرونده مشابه دیگر روبرو شدند.

در این دو ماجرا مرد زندانی سراغ همسران همبندی های خود رفته و نیت شیطانی‌اش را اجرا كرده بود.

این متجاوز به عنف پس از دستگیری و محاكمه در شعبه 80 دادگاه كیفری استان البرز به اعدام محكوم شد كه حكم او در شعبه 11 دیوان عالی كشور به تایید رسید.

بر اساس این گزارش، سومین اعدامی مردی بود كه زن جوانی را در میدان آزادی به عنوان مسافر سوار خودروی پژوی خود كرده و او را پس از ربودن مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

این جنایت دوم آبان ماه سال 87 با شكایت زن 28 ساله در كلانتری آزادی افشا شد و پس از رد یابی های فراوان راننده پژو دستگیر و در شعبه 79 دادگاه كیفری محاكمه و به اعدام محكوم شد.

با اعتراض متهم، این پرونده به دیوان عالی كشور ارسال و در آنجا حكم اعدام نقض شد.

مرد شیطان صفت بار دیگر در دادگاه كیفری محاكمه شد كه این بار نیز قضات دادگاه او را به اعدام محكوم كرده و حكم در دیوان عالی كشور تایید شد.

آخرین محكوم به اعدام امروز، مردی به نام 'بهزاد' معروف به جبارسینگ بود كه مجموعه ای از جرایم خشن مانند آدم ربایی، سرقت مسلحانه، مواد مخدر، شرارت، تهدید با چاقو، خرید و فروش اسلحه، سرقت احشام و تجاوز به عنف را در پرونده خود داشت.

او در آخرین جنایت خود پسر جوانی را سوار موتورسیكلتش كرده و به یك دامداری در حوالی ورامین كشاند و پس از آزار و اذیت پسرنوجوان ، او را تهدید كرد كه اگر موضوع را به كسی بگوید نقشه قتلش را اجرا می‌كند.

این جنایتكار پس از محاكمه در شعبه 72 دادگاه كیفری استان تهران به اعدام محكوم شد كه قضات شعبه 20 دیوان عالی كشور حكم را تایید كردند.

532**9140**1368



:: برچسب‌ها: تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شركت قطارهای مسافری رجاء در روز چهارشنبه حاكی است ،'ناصر بختیاری ' افزود: با انتقال بخش‌های حاكمیتی بار وظایف این بخش از مجموعه رجاء كاسته شده و فرصت تفكر و ایجاد ارتقای سطح خدمات‌دهی در قطارهای رجاء مهیا می‌شود.

نشست هم اندیشی با شركا و راهبران قطارهای رجاء به منظور ایجاد تعامل برای خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران برگزار شد .

بختیاری اضافه كرد:با بررسی‌های صورت گرفته از سوی كمیته تحول اداری شركت كه متشكل از اعضای هیأت مدیره و معاونین و برخی مدیران مجموعه است به نقاط مثبتی در فعالیت‌ها دست یافتیم.

وی گفت: برخی دستورالعمل‌های خوب برای ارائه خدمات به مسافران وجود دارد كه با توجه به انجام وظایف حاكمیتی از آن غافل شده بودیم و با اجرای این موارد به نقاط روشنی در ارائه خدمات خواهیم رسید.

مدیرعامل رجاء ضمن تاكید بر انتقال وظایف حاكمیتی به راه‌آهن گفت: كلیه قراردادها و تفاهم‌هایی كه رجاء پیش از این به نیابت از راه‌آهن با شركت‌های مالك دیگر امضا كرده بود به آن مجموعه منتقل می شود .

به گفته بختیاری، از این پس با انجام وظایف حاكمیتی از سوی ره‌آهن در قبال شركت‌های خصوصی فعال در عرصه حمل و نقل ریلی مسافری، شركت‌ها نیز موظف به ارائه خدمات‌دهی مطلوب به مسافران خواهند شد.

مدیرعامل رجاء اظهار امیدواری كرد: با استفاده ازتجارب، همفكری و همدلی كلیه شركت های راهبر و شركای رجاء نقاط روشن و مثبتی در عرضه مطلوب خدمات مسافری حاصل شود.

این نشست به میزبانی شركت ماربین به عنوان یكی از شركای شركت قطارهای مسافری رجاء برگزار شد.

اقتصام** 1559**1601



:: برچسب‌ها: مرخصی , پارک , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، محمود احمدی‌نژاد كه صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی به منظور دیدار و گفتگو با اوو مورالس رییس‌جمهور بولیوی وارد این كشور شده بود، پس از بحث و بررسی در خصوص چگونگی توسعه روابط و مناسبات همه جانبه میان دو كشور، با بدرقه رسمی همتای بولیویایی خود این كشور را به منظور شركت در اجلاس توسعه و محیط‌ زیست، به مقصد ریودوژانیرو در كشور برزیل ترك كرد.

**1536**



:: برچسب‌ها: ایتالیا , مربع , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، 'خدیجه محصلی' در گفت و گویی افزود: برساس اطلاعات مستند، حتی بوی سیگار نیز می‌تواند به اطرافیان فرد سیگاری آسیب برساند بطوریكه دودی كه از كناره سیگار به محیط وارد می‌شود بسیار خطرناكتر از دود استنشاقی سیگار است.

وی با اشاره به این كه زندگی با یك فرد سیگاری به منزله مصرف مستقیم سالانه 80 نخ سیگار است، اظهار داشت: دودی كه وارد ریه فرد می‌شود با مرطوب شدن و تغییر دما شرایطی را برای ایجاد مواد شیمیایی جدید و مضرتر از دود اولیه فراهم می‌كند.

مسوول دبیرخانه ستاد كشوری كنترل دخانیات وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد ریه‌های افراد غیرسیگاری به مراتب عملكرد ضعیف‌تری نسبت به افراد سالم غیرسیگاری دارد.

محصلی گفت: همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار، خطر بیماری‌های تنفسی را در بالغین تا حدود 25 درصد و در كودكان و نوجوانان تا حدود 50 تا 100 درصد افزایش خواهد داد.

وی با تاكید بر این كه دود مواد دخانی كه بر روی وسایل شخصی، وسایل اطراف و یا بر بدن و لباس فرد مصرف كننده باقی مانده است بسیار خطرناك است، گفت: دود دست سوم نیز مانند دود مستقیم سیگار و دیگر انواع دخانیات خطرناك است كه اطلاعات اندك مردم از آن باعث آسیب‌رسانی ناخواسته به دیگر افراد به خصوص كودكان می‌شود.

براساس این گزارش، طبق آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 30 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی و یك سوم بیماری‌های تنفسی در بین سیگاری‌های تحمیلی ایجاد می‌شود.

اجتمام**9185 ** 1569



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt
جولین آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس

دادستانی سوئد از مدت ها پیش خواهان آن بوده که بریتانیا، جولین آسانژ را در ارتباط با شکایتی در مورد تجاوز و تعرض جنسی در اختیار آن کشور قرار دهد

ریکاردو پاتینو، وزیر امور خارجه اکوادور گفته است که جولین آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به سفارت این کشور در لندن پناه برده و خواهان پناهندگی سیاسی از این کشور شده است.

آقای پاتینو گفته است که کشورش در حال بررسی این درخواست است.

این اقدام آقای آسانژ کمتر از یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دیوان عالی بریتانیا (در ۱۴ ژوئن) درخواست وکلای جولین آسانژ برای از نو به جریان انداختن پرونده استرداد او به سوئد را رد کرد اما گفت که آقای آسانژ تا دو هفته دیگر به سوئد مسترد نخواهد شد.

دادستانی سوئد از مدت ها پیش خواهان آن بوده که بریتانیا، جولین آسانژ را در ارتباط با شکایتی در مورد تجاوز و تعرض جنسی در اختیار آن کشور قرار دهد.

آقای آسانژ همواره اتهامات وارده به خود را رد کرده و طرح این ادعاها را به انگیزه های سیاسی ربط داده است.

دیوان عالی بریتانیا، عالی‌ترین مرجع قضایی بریتانیا آخر ماه مه، رای به استرداد جولین آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به سوئد داد.

هواداران آقای آسانژ نگران آن هستند که پس از استرداد او به سوئد، این کشور موسس ویکی‌لیکس را در اختیار آمریکا قرار دهد.

جولین آسانژ ۴۰ ساله ضمن مخالفت با درخواست استرداد خود به سوئد، برای پاسخگویی به این اتهام بدون خروج از بریتانیا ابراز آمادگی کرده است.

ویکی لیکس تا کنون چند صد هزار نسخه اسناد محرمانه دولت آمریکا را به خصوص در زمینه روابط خارجی و دیدگاه‌های مقامات این کشور در مورد مسایل مختلف بین المللی منتشر کرده است.

انتشار این اسناد و مدارک موجب خشم و سرافکندگی دولت آمریکا شد.



:: برچسب‌ها: آلمان , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

براساس قانونی که بعد از انقلاب سال 1357 به تصویب رسید، قضاوت تنها به مردان اختصاص یافت

علیرضا عالی پناه، رئیس مرکز جذب و آزمون قوه قضائیه ایران درباره امکان جذب زنان برای تصدی امر قضا گفته است که "پس از بررسی های مفصل مقرر شد که با سنجیده شدن جوانب مختلف امکان جذب بانوان هم وجود داشته باشد".

به گفته آقای عالی پناه، به این ترتیب زنان می توانند در آزمون کتبی سال ۱۳۹۱ شرکت کنند و گزینش آنها با روشی مشابه روش پذیرش مردان، انجام می شود.

بر اساس قانونی که بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ به تصویب رسید، قضاوت تنها به مردان اختصاص یافت و انتخاب قاضی تنها از میان مردان واجد شرایط کسب این حرفه صورت می گیرد.

به این ترتیب زنانی که تا پیش از انقلاب به حرفه قضاوت مشغول بودند، مجبور شدند در پست های دیگری نظیر وکالت به کار مشغول شوند.

آقای علی پناه، رئیس مرکز جذب آزمون قوه قضائیه همچنین در مورد "اشکالات شرعی" به کارگیری زنان در امر قضاوت گفت: "از آن جا که قضا در کشور ما یک امر اذنی است که توسط ولی فقیه به افراد اذن داده می شود، به همین دلیل استفاده از زنان در امرقضاوت آن هم به صورت اذنی مشکلی ندارد."

آقای عالی پناه افزود:" حتی اگر قضاوت اذنی هم نبود، چون زنان در مرحله انشا رای نیستند، مشکلی از این باب وجود نداشت. "

مهرانگیز کار، حقوقدان، در واکنش به انتشار این خبر به بی بی سی گفت: "با توجه به این که گفته شده زنان در مرحله انشای رای نمی توانند نقشی داشته باشند و امضای آنها در رای نهایی نیست، به نظر می رسد که تغییر فاحشی در وضعیت عملی شدن اشتغال زنان در امر قضاوت ایجاد نشده است."

به گفته خانم کار، این طور به نظر می رسد که منظور از جذب بانوان برای تصدی امر قضا این باشد که تعداد زنانی که وارد دستگاه قضایی می شوند و دردادگاهها حضور پیدا می کنند، بیشتر شود.

این حقوقدان همچنین افزود: "اگر قرار است گشایشی در این مورد ایجاد شود و زنان هم بتوانند در مقام قاضی بنشینند، باید قانونی که تاکید می کند قضات باید از میان مردان واجد شرایط انتخاب شوند، تغییر کند."



:: برچسب‌ها: زن , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، جشنواره حضرت علی اكبر (ع) در بخش هنری دارای چهار بخش با عنوان های 'فیلم جوان'،'جوان و هنرهای تجسمی'،'جوان و هنرهای نمایشی' و 'جوان و موسیقی' است كه در هر رشته به انتخاب جوان برتر در سطح كشور می پردازد.

بر اساس این گزارش، هر یك از چهار عنوان این جشنواره فرهنگی و هنری دارای زیر مجموعه هایی هستند.

محورهای كاریكاتور، پوستر، عكاسی، خوشنویسی، طراحی و نقاشی، تصویرسازی و نگارگری در بخش جوان و هنرهای تجسمی است.

بخش جوان و موسیقی موضوعات: آهنگسازی، نوازندگی و خوانندگی را در خود جای داده و نمایش های صحنه ای، نمایش های عروسكی و كودك و نوجوان و نمایش های خیابانی و میدانی در گروه جوان و هنرهای نمایشی قرار دارند.

تئاتر، سینما، كارگردانی، فیلم مستند، بازیگری نیز از جمله بخش های فیلم جوان محسوب می شوند.

در مراسم اختتامیه زیرمجموعه های این چهار محور اصلی جشنواره فرهنگی و هنری حضرت علی اكبر(ع)، 'محمد عباسی' وزیر وزش و جوانان، 'حمید شاه آبادی' معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 'محمد علی دشتگلی' دبیر جشنواره فرهنگی،هنری حضرت علی اكبر(ع)، 'محمد صادق اكبری' دبیركل جشنواره حضرت علی اكبر(ع) ،'هاشم میرزاخانی' مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر بخش فیلم جشنواره، 'اصغر امیرنیا' سرپرست اداره كل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

جوانان برگزیده در هر بخش لوح های یابود خود را از این افراد دریافت كردند.

جشنواره حضرت علی اكبر(ع) با همكاری وزارت ورزش و جوانان ودستگاه های اجرایی كشور در 15 محور برگزار می شود.

اجتمام**9134 **1368**



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، در بیانیه اعضای گروه 1+5 آمده است: ما در نشست های استانبول و بغداد راه حل سریع و دیپلماتیك برای رفع نگرانی های مربوط به برنامه هسته ای ایران بر پایه قرارداد ان پی تی، مصوبات آژانس و قطعنامه های شورای امنیت را جست وجو كردیم.

بیانیه حاكی است: گروه 1+5 بر پیشنهادهای مطرح شده در بغداد پایبند بوده و خواستار توقف غنی سازی 20 درصدی اورانیوم، تعطیلی سایت 'فردو' و خارج كردن اورانیوم غنی شده 20 درصدی از ایران است و اینها را گام نخست ایران برای اعتمادسازی می داند.

در بیانیه افزوده شده است: ما آماده ایم پس از انجام این خواسته ها به وسیله اعمال مشخص به ایران جواب دهیم.

در بیانیه یكجانبه 1+5 آمده است: ایران به بخشی از پیشنهادهای 1+5 در بغداد جواب داد و 1+5 به نوبه خود سووالات مطرح شده از سوی ایران را به صورت روشن مطالعه كرد، با این حال روشن است كه بین مواضع دو طرف در مسایل بنیادین شكاف قابل توجهی وجود دارد و به این خاطر ما به این توافق رسیدیم كه نخست نشست كارشناسان سوم جولای در استانبول برای تهیه پیشنهادها برگزار شود.

در این بیانیه تشریح شده است: ارایه پیشنهادها از سوی كارشناسان به افزایش درك گروه 1+5 از پاسخ های ایران و مطالعه مسایل مطرح شده از سوی ایران منجر خواهد شد.

بیانیه حاكی است: بعد از نشست كارشناسان 'هلگا اشمید' و 'علی باقری' با هم دیدار خواهند داشت و در نهایت 'كاترین اشتون' و 'سعید جلیلی' درباره چشم انداز تماس ها در سطح دیپلماتیك تماس مستقیم خواهند داشت.

در بیانیه اضافه شده است: پس از آن انتخاب با ایران خواهد بود. ما از ایران انتظار داریم تصمیم بگیرد كه آیا می خواهد برای تمركز بر دستیابی به توافق از طریق برداشتن گام های مشخص اعتمادساز و رفع نگرانی های جامعه بین المللی اقدام دیپلماتیك اقدام كند یانه.

نشست هسته ای مسكو با شركت ایران و اعضای 1+5 روز گذشته در پایتخت روسیه آغاز شد و امشب به پایان رسید.

اروپام/2016**2240**518**1368**



:: برچسب‌ها: سنگ , دختر , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش شبكه تلویزیونی المیادین،‌ پس از حمله موشكی صبح و عصر سه شنبه گردان های شهید عزالدین قسام،‌ 'ایهود باراك' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با فرماندهان ارتش دیدار و گفت وگو كرد.

بنابر این گزارش،‌ وی در این نشست پیرامون نحوه مقابله با موشك های حماس با فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی گفت وگو كرد.

گردان های شهید عزالدین قسام با انتشار بیانیه ای اعلام كردند كه در پاسخ به حملات ددمنشانه صهیونیست ها به نوار غزه طی روزهای اخیر،‌ شهرك صهیونیست نشین 'زعیم' را در 'النقب' هدف موشك قرار دادند.

مترجمام**1502**1368**



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , سقوط , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا ، حسن انواری افزود:‌ به همین مناسبت در شورای عالی اشتغال كمیته امداد به عنوان نهاد برتر معرفی شد و به این نهاد به عنوان رتبه اول لوح تقدیر و سپاسگذاری اهداء‌ شد كه جزو افتخارات نظام است.

وی اظهارداشت:‌در سال گذشته 1500میلیارد تومان از تسهیلات بانكی قرار شد استفاده كنیم كه 750 میلیارد تومان برای اشتغال خانگی و 750 میلیارد تومان دیگر برای خود اشتغالی در نظر گرفته شد.

انواری افزود:‌ امسال 500 هزار فرصت شغلی در دستوركار داریم و بشرط اینكه اعتبارات آن تعیین شود و تاكنون برای 300 هزار فرصت شغلی با بانك مركزی صحبت شده است .

‌ وی گفت: برای نیمه اول سال 91تا مهرماه با بانك مركزی رایزنی كرده ایم كه با پرداخت حدود 800 میلیارد تومان موافقت شده است كه در حال رایزنی با استان ها برای تعیین سهمیه آن ها هستیم .

سرپرست كمیته امداد افزود: بودجه ما در مجموع 19درصد افزایش داشته است كه مجموع اعتبارات ما به 2400 میلیارد تومان رسیده است.

وی رویكرد كمیته امداد را توانمند سازی خانواده های تحت پوشش عنوان كرد وگفت:‌

استعداد سنجی و شكوفا كردن استعدادهای خانواده های تحت پوشش كمیته امداد و خود اشتغالی سرلوحه این نهاد می باشد .

انواری در مساله درمان مددجویان كمیته امداد امام خمنی (ره ) اظهارداشت:‌ بیمه اجتماعی روستایی برای 350 هزار خانواده تحت پوشش كمیته امداد تدارك دیده شده كه از بیمه روستایی برخوردار شوند.

وی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره)

با شعار ولایت ، ایثار ، امید و تلاش به ویژه در بخش اردوها كه از امشب آغاز می شود را شامل 18اردوگاه برای 50هزار دانش آموز از خانواده تحت پوشش كمیته امداد ذكر كرد.

انواری افزود:‌بخش مهارت آموزی سهم عمده در این اردوگاه ها دارد و به عنوان ایستگاه های توانمند سازی برای جوانان و نوجوانان محسوب می شود و همچنین 100كانون فرهنگی دائم در تابستان 91 پذیرای 30هزار دانش آموز در سراسر كشور می باشد.

سرپرست كمیته امداد هزینه برگزاری این اردوگاه ها را برای دانش آموزان تحت پوشش كمیته امداد یك میلیون و 300هزارتومان ذكر كرد و گفت :‌ در مجموع 5 میلیارد تومان برای این كار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قبلا دانش آموزان ممتاز به این اردوگاه ها دعوت می شدند ولی امسال دانش آموزان ضعیف هم به این اردوگاه ها دعوت می شوند .

در پایان مراسم افتتاحیه سی امین دوره اردوهای دانش آموزی سراسری و منطقه ای كمیته امداد امام خمینی (ره ) كه در سوهانك ،مجتمع ولایت كمیته امداد برگزاری شد ، دانش آموزان تحت پوشش این نهاد كه در ورزش مقام كشوری كسب كرده بودند ، لوح تقدیر خود را از دست محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دریافت كردند.

**1536**



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، سردار احمدی مقدم عصر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید انتظامی هرمزگان تلاش نیروی انتظامی را در ماموریت های محوله در راستای گسترش چتر امنیت، با حفظ احترام، كرامت و اخلاق اسلامی در جامعه عنوان كرد.

وی با اشاره به اینكه متاسفانه گاهی برخی افراد به نیروی انتظامی ایراد می گیرند كه نیروی انتظامی به حفظ حجاب و بدحجابی چه كار دارد، افزود: این در حالی است كه به خوبی می دانیم كه استكبار در حال اشاعه فرهنگ غربی و غیر اسلامی در جامعه است .

این مقام مسوول اضافه كرد: البته نباید فراموش كرد كه وظیفه نیروی انتظامی حضور فعال در تمامی صحنه ها بمنظور برقراری نظم عمومی و امنیت می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز داشت: این نیرو در راه مقابله با ناهنجاری هایی همچون بدحجابی و دزدان نوامیس مردم به همكاری علما و دستگاه قضایی نیازمند است.

در این آیین كه مدیران كل ادارات و نهادهای استان هرمزگان حضور داشتند، از زحمات سردار 'محمدعلی آخوندی' فرمانده سابق انتظامی هرمزگان تقدیر و سردار 'رضا محمدی یگانه' به عنوان فرمانده جدید انتظامی هرمزگان معرفی شد.ك/2

667**1368**



:: برچسب‌ها: طبیعت , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان توهین به ملیت هزاره را توهین به تمام ملت افغانستان خواند

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانیستان، امروز چهارتن از مسئولان اکادمی علوم را به اتهام توهین به ملیت هزاره از وظایف شان برکنار کرد.

کتاب 'اطلس اتنوگرافی اقوام غیرپشتون' اخیرا از سوی اکادمی علوم چاپ شده و بخشی از آن به معرفی قوم هزاره اختصاص یافته است.

در روزهای اخیر هزاره‌ها نسبت به این بخش کتاب به شدت اعتراض کردند و مطالب آن را "اهانت‌آمیز" و غیرقابل قبول خواندند.

عبدالباری راشد رئیس اکادمی علوم افغانستان، سید محمد امین مجاهد منشی اکادمی علوم و نویسنده اطلس اتنوگرافی اقوام ساکن، از جمله چهارتنی اند که از وظایف شان برکنار شده اند.

رئیس جمهوری گفته که "اطلس اتنو‌گرافی اقوام ساکن افغانستان که بنام علم و تحقیق نوشته شده است، توهین به تمام ملت و اقوام افغانستان می باشد".

ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهوری گفت که حامد کرزی از دادستانی افغانستان خواسته است تا در این مورد تحقیقات خود را آغاز کند.

در روز های اخیر بعد از ابراز خشم هزاره‌ها نسبت به انتشار کتاب "اطلس اتنوگرافی اقوام غیرپشتون"، اکادمی علوم افغانستان گفت که این کتاب را جمع خواهد کرد و از عرضه آن به بازار جلوگیری خواهد شد.

محمد محقق، عضو مجلس نمایندگان و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان دو روز پیش در یک نشست خبری گفت که در این کتاب به قوم هزاره صفت‌های "لجوج، کینه توز و دروغگو" نسبت داده شده و نوشته شده که هزاره ها "بین خود دشمنی عمیق دارند و اکثرا با هم در جنگ و جدال اند".

آقای محقق نویسندگان این کتاب را متهم به راه اندازی "تصفیه حساب قومی" در اکادمی علوم کرد.

این در حالی است که پیش از این انتشار جلد اول دایره المعارف آریانا از سوی اکادمی علوم نیز جنجالهای گسترده ای را به دنبال داشت.

در بخشی از این دایره‌المعارف آماری در باره درصدی اقوام افغانستان آمده و در آن پشتونها ۶۲ درصد، تاجیکها ۱۲ درصد، هزاره ها ۹ درصد و ازبکها ۶ درصد جمعیت افغانستان خوانده شده است.

اداره احصاییه مرکزی افغانستان آمار ارائه شده در این دایره المعارف را رد کرد.



:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

در این گزارش آمده که با توجه به شرایط دشوار امنیتی، افغانستان یکی از خطرناکترین کشورها در جهان به شمار می‌رود

براساس گزارش 'فهرست دولت های ناکام در ۲۰۱۲'، افغانستان مقام ششمین دولت ناکام در دنیا را کسب کرده است.

این گزارش که هر سال از سوی 'صندق صلح و مجله سیاست خارجی' نشر می‌شود، معیارهای چون موثریت حکومتداری، مشروعیت‌ دولتها در میان مردم، امنیت و دسترسی به خدمات عمومی را اساس بررسی وضعیت کشورها قرار می‌دهد.

افغانستان در چند سال گذشته همیشه در میان ده کشور نخست این فهرست قرار داشته و سال گذشته مقام هفتم را در این فهرست دریافت کرده بود.

در فهرست امسال سومالی برای پنجمین سال پیهم با کسب مقام اول 'ناکام‌ترین دولت' جهان خوانده شده است.

کشورهای کنگو، سودان، چاد و زیمبابوه در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

در این گزارش آمده که با توجه به شرایط دشوار امنیتی، افغانستان یکی از خطرناکترین کشورها در جهان به شمار می‌رود.

فیلیپ اومانا یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید "دولت مرکزی افغانستان زیر فشار گروههای متعدد از مافیای مواد مخدر گرفته تا طالبان گرسنه به قدرت قرار دارد. این چالش‌ها ثبات و پایداری این دولت را تهدید می‌کند."

در گزارش همچنین آمده که خدمات عمومی و توسعه اقتصادی به مراکز شهرها محدود مانده و روستاها هنوز بسیار فقیر هستند.

این در حالی است که قرار است دولت افغانستان تا نیمه‌های سال ۲۰۱۳ مسئولیت کامل امنیت این کشور را از نیروهای خارجی به عهده بگیرد.

همچنین قرار است تمامی نیروهای رزمی ناتو تا پایان سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک کنند.



:: برچسب‌ها: تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا،نادر منوچهری مقدم، كیوان ریاضی مهر، میلاد وزیری، حامد فوری، مریم محمودی سرشت، زهرا دهقان و ساره اسدی به عنوان اعضای تیم ملی تیراندازی با كمان ایران در این رقابت ها شركت كرده اند.

ایران تا كنون یك سهمیه المپیك در بخش انفرادی مردان به دست آورده است و در این رقابت ها این فرصت را دارد كه در بخش انفرادی زنان و بخش تیمی زنان و مردان نیز المپیكی شود.

این رقابت ها از امشب (صبح چهارشنبه به وقت محلی) با رقابت های بخش انفرادی زنان و مردان ریكرو و كامپوند آغاز می شود.

تیم ملی ایران در این رقابت ها فقط در بخش ریكرو شركت كرده است و نماینده ای در بخش كامپوند ندارد.

ورزشی**2024**1440



:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روابط عمومی فدراسیون زورخانه ای وپهلوانی،'حمید سجادی 'درحاشیه مجمع فدراسیون زورخانه ای ادامه داد: البته ابهاماتی نیزدراین مورد وجود دارد كه با بررسی موشكافانه باید نسبت به رفع این ابهامات اقدام كرد و فدراسیون زورخانه ای كشورمان نیز انتظار دارد این مشكلات هر چه سریع تر مرتفع شود.

وی افزود: روحیه همكاری این دو فدراسیون امید به حل این مشكلات را افزایش می دهد و ما نیز با نظارت بیشتر برای حل سریع تر ان گام برمی داریم.

وی توجه به جایگاه تیم پهلوانی و زورخانه ای ایران درمسابقات جهانی بلاروس را از دیگر موضوعات مطرح شده در مجمع عنوان كرد و گفت: این موضوع را نیز پیگیری خواهیم كرد.

سجادی اضافه كرد: یكی از موارد مطرح شده در مجمع عمومی ، چالش هایی در خصوص نحوه حضور در میادین بین المللی بود كه قوانین و ضوابطی برای حضور در این میادین اتخاذ شد.

ورزشی **1828**1590



:: برچسب‌ها: عکاسی , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا از بیروت، 'امیر عبداللهیان' معاون عربی- آفریقایی وزیر خارجه ایران در گفت و گو با روزنامه لبنانی ' الجمهوریه' درباره بسیاری از مسایل منطقه ای از جمله بحران سوریه، بحرین و دخالت های عربستان، یمن و حوادث اخیر در لبنان به اظهار نظر پرداخت.

وی با تاكید بر اینكه ایران همراه لبنان در برابر هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد، خاطر نشان كرد: دولت، ملت و مقاومت در لبنان اجازه نخواهند داد كه جنگ طایفه ای در این كشور به راه افتد.

این مقام دیپلماتیك ایران با اشاره به اینكه دشمنان لبنان و منطقه نسبت به همكاری های دوجانبه ایران و لبنان نگران هستند، خاطر نشان كرد: ما بر اهمیت حفظ امنیت و حاكمیت لبنان تاكید داریم و در برابر هر تهدید رژیم صهیونیستی علیه این كشور، در كنار مقاومت و ملت لبنان خواهیم ایستاد.

وی با تاكید بر اینكه امنیت در منطقه لازم است كه توسط كشورهای منطقه تامین شود، ادامه داد: ما امنیت منطقه و لبنان را امنیت ایران می دانیم و هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی را پاسخ خواهیم داد.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: طی سفر اخیری كه به لبنان داشتم و در دیدار با مسوولان مختلف این كشور، تاكید كردم كه ایران با تمام قدرت و صلابت از سوریه در محور مقاومت پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

عبداللهیان با اشاره به حوادث اخیر 'طرابلس' در شمال لبنان گفت : مسوولان این رفتارهای غیر انسانی در این شهر، علنی از قاچاق سلاح به سوریه پشتیبانی می كنند و ما مطمئنیم كه مقامات لبنان با تمام قدرت از وحدت ملی این كشور حفاظت خواهند كرد.

معاون وزیر خارجه با اشاره به اینكه برخی جریان های خارجی در پس حوادث اخیر طرابلس قرار داشته و سعی در فتنه انگیزی در لبنان دارند، افزود: طرف هایی كه قصد دارند در سوریه جنگ طایفه ای به راه بیفتد، در صدد بر هم زدن امنیت لبنان و كل منطقه نیز هستند و ما مطمئنیم كه تمام طوایف و احزاب در لبنان با درایت و هوشیاری جلو این امر را خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینكه سوریه با تروریسم و دخالت های خارجی دست و پنجه نرم می كند، گفت: سوریه مراحل امنیتی سختی را پشت سر گذاشته چرا كه برخی كشورهای عربی و غربی در تلاش هستند كه این كشور را از محور مقاومت دور كرده و اوضاع سیاسی اش را تغییر دهند.

معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سووال كه گفته می شود حوادث جاری در سوریه، در درجه اول به منظور هدف قرار دادن تهران است، افزود: این موضوع عمیق تر از این است. 'بیداری اسلامی' كه در برخی كشورهای عربی شاهدیم، در راستای به زاویه كشاندن رژیم صهیونیستی و تقویت مقاومت بر ضد این رژیم است.

وی با تاكید بر اینكه محور 'غرب - آمریكا' در برابر بیداری اسلامی قرار دارد، اضافه كرد: آنها می خواهند راهبردی سیاسی و اجتماعی جدیدی را در منطقه از طریق هدف قرار دادن سوریه به اجرا در آورند.

عبداللهیان افزود: آنها فكر می كنند كه با اسقاط نظام سوریه یكی از قلعه های مقاومت بر ضد رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت و در نتیجه ایران از حزب الله و گروه های جهادی فلسطینی جدا خواهد شد كه در نهایت این امر به تقویت صهیونیست ها خواهد انجامید.

وی ادامه داد: ایران با این راهبرد مواجه بوده و بنابراین ما با صدای بلند از ملت سوریه و اصلاحاتی كه 'بشار اسد' رییس جمهوری این كشور در حال انجام آنها است، حمایت می كنیم.

این مقام عالی رتبه وزارت خارجه با اشاره به سیاست یك بام و دوهوای قدرت های استكباری در قبال مسایل مختلف منطقه اظهار داشت: سال گذشته بیش از 15 هزار یمنی كشته شده و بسیاری از مردم بحرین كشته و شكنجه شدند و ما هیچگونه موضع بین المللی و عربی را در این خصوص شاهد نبودیم.

وی با اشاره به اینكه ایران و تركیه روابط دوستانه و راهبردی دارند، افزود: موضع آنكارا در حمایت از مخالفان نظام سوریه یكی از اختلاف نظرهای ایران و تركیه است و ما این مواضع را حكیمانه ندانسته و با صراحت نظرمان را به مقامات تركیه اعلام داشته ایم.

عبداللهیان موضع كشورهای همكاری خلیج فارس در قبال سوریه را در راستای منحرف ساختن نظرها از بحرین و یمن دانست.

وی در خصوص طرح الحاق بحرین به عربستان سعودی گفت: ملت بحرین در این خصوص باید تصمیم بگیرد، اما از نظر ما اقدامات عربستان در یك سال و نیم گذشته در قبال این كشور خوب نبوده و حضور نظامی سعودی ها در بحرین باعث پیچیده تر شدن اوضاع شده است.

این مقام دیپلماتیك ایران موضوع بحرین را موضوعی كاملا داخلی دانست و گفت: عربستان با حضور نظامی خود به اشتباه این موضوع را منطقه ای ساخت و از نظر ما لازم است كه بحران بحرین به شكل دیپلماتیك و سیاسی حل و فصل شود.

خاورم*2024**1030**1651



:: برچسب‌ها: خانه , نشان , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

مصطفی چمران ساوجی در سال 1311 هجری خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه انتصاریه گذراند و سپس به منظور ادامه تحصیلات راهی دارالفنون شد، در سال 1329هجری خورشیدی، مدرسه البرز را برای تحصیل انتخاب كرد. وی با پایان تحصیلات متوسطه در سال 1332 به دانشگاه تهران رفت و در رشته الكترومكانیك دانشكده فنی به تحصیل ادامه داد.

چمران در دوران دانشجویی علاوه بر تحصیل، در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز فعالیت می كرد و در دوران محمدمصدق در مبارزه های سیاسی حضوری چشمگیر داشت.

مصطفی چمران در سال 1337 توانست بورس تحصیلی شاگردان ممتاز را بدست آورد و به منظور ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد رشته الكتریسیته دانشگاه تگزاس؛ راهی آمریكا شد و سه سال بعد نیز در رشته فیزیك پلاسما و الكترونیك در دانشگاه بركلی دوره دكتری را آغاز كرد.

ادامه تحصیل و كسب علم نتوانست شهید چمران را از فعالیت های سیاسی دور سازد و او در خارج از كشور نیز در كنار فعالیت های علمی با گروه های مخالف رژیم پهلوی نیز، همراهی و همكاری داشت. وی از اعضای بنیانگذار نهضت آزادی خارج از كشور و انجمن اسلامی دانشجویان در كالیفرنیای آمریكا بود. به دلیل این فعالیت‌های سیاسی، بورس تحصیلی وی از سوی رژیم محمدرضاپهلوی قطع و در این دوران برای تامین هزینه های تحصیل خود به كار دستیاری تحقیقات در دانشگاه بركلی مشغول شد و توانست با تلاش و كوشش خستگی ناپذیر در سال 1342 فارغ التحصیل شود.

فعالیت های سیاسی شهید چمران در آمریكا شامل عضویت در شورای مركزی جبهه ملی به عنوان عضو هیئت اجرایی و مسئول مالی، تدارك اعتراضات و بسیج دانشجویان به منظور تظاهرات اعتراض آمیز به وضع سیاسی -اجتماعی موجود در جهان و به ویژه ایران در مقابل سازمان ملل در نیویورك و كاخ سفید در واشنگتن و همچنین مقابل سفارت ایران در شهر واشنگتن و سایر كنسولگری‌ها بود.

چمران پس از قیام خونین پانزده خرداد سال 1342 به منظور یادگیری دوره های چریكی و پارتیزانی برای دوسال به مصر رفت و پس از كسب تجربه و مهارت های لازم به آموزش مبارزان ایرانی مشغول شد.

بعد از وفات عبدالناصر، به لبنان عزیمت كرد و در آنجا به كمك امام موسی‏صدر، رهبر شیعیان لبنان 'حركةالمحرومین' و سپس جناح نظامی آن، یعنی سازمان 'امل' را بر اساس اصول و مبانی اسلامی پی‏ریزی كرد. با پیروزی انقلاب 1357، وی به همراه شماری از شاگردان خود در گروه 'امل' به ایران آمد و همه تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت كشورش قرار داد.

شهید چمران در روزهای نخست پیروزی انقلاب، به تربیت اولین گروه از پاسداران انقلاب همت گماشت. سپس در شغل معاون نخست‏وزیر در ناآرامی‌های كردستان از خویش رشادت های فراوانی نشان داد، اوج فداكاری و رشادت وی در واقعه 'پاوه' نمایان و قدرت ایمان، اراده راسخ، شجاعت و فداكاری او بر همگان ثابت شد.

چمران در سال 1358 از سوی امام خمینی(ره) به وزارت دفاع منصوب شد، وی در این پست فعالیت های اساسی و بنیادی برای امنیت و استقلال كشور انجام داد. با شروع جنگ تحمیلی به سوی جبهه های دفاع مقدس رفت و به همراه آیت الله خامنه‌ای(مقام معظم رهبری) ستاد جنگ‌های نامنظم را تشكیل داد.

مصطفی چمران در نبرد آزادسازی سوسنگرد در سال 1359 مجروح شد، اما تنها یك شب را در بیمارستان گذراند و پس از آن به مقر ستاد جنگ‌های نامنظم بازگشت.

سرانجام این بزرگمرد راه آزادی و عدالت در 31 خرداد 1360 هنگام معرفی و توجیه فرمانده جدید محور دهلاویه بر اثر اصابت تركش خمپاره دشمن، از ناحیه سر زخمی شد، وی را به بیمارستان سوسنگرد بردند و سپس به اهواز منتقل كردند، اما تلاش ها برای نجات جان او نتیجه نداد و مصطفی چمران به آرزوی دیرین خود كه در همه جبهه ها به دنبال آن می گشت، نایل شد و به شهادت رسید.

معمار كبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در پیامی ضمن انسان ساز خواندن شهادت این سرباز اسلام، فرمودند: 'چمران عزیز با عقیده پاك و خالص غیر وابسته به دستجات و گروههای سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد در راه آن را از آغاز زندگی شروع و به آن ختم كرد. او در حیات با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار كرد.'

كوچ غم انگیز بزرگمردی انسان ساز كه در سراسر عمر پربارش برای رسیدن به حق و عدالت تلاش كرد و هرگز در برابر ناملایمات زمانه تسلیم نشد و دست از آرمان والایش برنداشت، تلخ و سوزنده بود، اویی كه هماره چون كوهی استوار، دلاورانه در برابر تجاوز دشمن ایستاد تا ذره ای از خاك وطن به تاراج نرود و سرانجام در همین راه جان به جان افرین تسلیم كرد و به شهادت رسید، او رفت اما یادش در قلب مردمان این سرزمین باقی ماند و ابدی شد.

اطلاع**2002** 1717



:: برچسب‌ها: سیاه , به من , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پیام تسلیت این مجمع آمده است: توكل، توسل، تواضع، ساده‏زیستی، اخلاص و عشق مثال‏زدنی این فقیه فقید به اهل بیت(ع)، همواره همچون الگویی درخشان، در یاد و خاطره محبان و پیروان خاندان پیامبر(ص) باقی خواهد ماند.

در قسمتی از این پیام، ضمن اشاره به تلاش‏های فكری و فرهنگی علامه قرشی آمده است: این عالم خستگی‏ناپذیر در طول بیش از شش دهه فعالیت علمی و تحقیقی، ده‏ها اثر ماندگار از خود بر جای گذاشت و نقطه كانونی آثار این علامه بر شناخت صحیح و دقیق از پیامبر اكرم(ص) و اهل بیت ایشان(ع) متمركز است.

بر اساس این گزارش، آیت الله قرشی در حدود 40 جلد كتاب به شكل تخصصی درباره 14 معصوم به رشته تحریر درآورد و كتاب های متعدد دیگری نیز درباره اخلاق، فرهنگ و منسوبان آن ذوات مقدسه تالیف كرد.

كتابخانه بزرگ امام حسن مجتبی (ع) در نجف اشرف یكی از یادگارهای علامه قرشی در عراق است.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به این كه تعداد زیادی از آثار این علامه فقید را به زبان‏های گوناگون ترجمه، منتشر و در جهان توزیع كرده است، افزود: نگاه نو، جامعیت و ادبیات فاخر آثار ارزشمند این محقق برجسته باعث شد كه نه تنها این كتاب‏ها در حوزه‏های علمیه نجف اشرف و قم بلكه در سراسر جهان مورد استفاده و توجه قرار گیرد.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) فقدان این اندیشمند كم‏نظیر را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‏های علمیه، جامعه علمی و فرهنگی، بستگان و بویژه بیت مكرم آن فقید تسلیت گفته و به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی در ایران و عراق برگزار خواهد شد.

فراهنگ**1003**1588



:: برچسب‌ها: عروسی , عشق , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، طرفین مذاكرات در نشست مسكو قرار است امروز در خصوص گفت و گوهای روز نخست به جمع بندی برسند.

در همین حال گفته می شود كه علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنت ملی كشورمان امروز قبل از آغاز رسمی مذاكرات، دیدار دوجانبه ای با سرگئی ریابكوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاكره كننده ارشد هسته ای این كشور داشته است.

بنا بر اعلام یك مقام آگاه در تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان، اعضای 1+5 امروز باید در خصوص پیشنهادهای ایران در قالب بسته پنج محوری ارایه شده در بغداد تصمیم نهایی اتخاذ كنند.

از سوی دیگر طرف های غربی نیز انتظار دارند كه تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان در مذاكرات امروز به درخواست های سه گانه آنان پاسخ نهایی دهند.

در همین حال مایكل مان سخنگوی كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرگئی ریابكوف مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه در پایان روز نخست نشسته مسكو از احتمال كشیده شدن گفت و گوها به روز سوم خبر دادند.

نشست هسته ای مسكو با شركت ایران و اعضای 1+5 روز گذشته در هتل 'حلقه طلایی' در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه آغاز شد و پس از برگزاری دو دور گفت و گوی رسمی میان تیم های مذاكره كننده ساعت هفت شب به وقت محلی پایان یافت.

در صورتی كه مذاكرات مسكو امروز پایان یابد، اشتون و جلیلی با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح نتایج نشست به سوال های آنان پاسخ خواهند داد.

اروپام/2016**2240**518



:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt
دانش آموزان مسموم شده در تخار

پس از آن که هفت مورد از ابتلای گروهی دانش آموزان دختر در تخار گزارش شد، اداره امنیت آن را کار گروه طالبان دانست

مقامهای محلی در بامیان در مرکز افغانستان گفته‌اند که بیش از پنجاه دانش‌آموز در یک مکتب/مدرسه دخترانه "مسموم" شده‌اند.

آصف مبلغ، معاون والی بامیان روز سه‌شبنه، ۳۰ جوزا/خرداد به بی‌بی‌سی فارسی گفت که این دانش‌آموزان به صورت گروهی در مکتبی در محله کارته صلح شهر بامیان مسموم شده‌اند.

آقای مبلغ افزود که این دانش‌آموزان در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و بیشتر آنها بلافاصله مرخص شدند، اما شماری از آنها هنوز هم تحت درمان قرار دارند.

معاون والی بامیان گفت که هنوز علت مسمومیت این دانش‌آموزان مشخص نشده، اما کارشناسان و نیروهای امنیتی در محل مسمومیت آنها سرگرم تحقیق و جستجو هستند.

به گفته او، وضعیت این دختران مشابه به وضعیت دخترانی است که پیش از این در شماری از مکتب‌های بامیان و چند ولایت دیگر مسموم شده بودند.

پس از آن که اداره امنیت ملی افغانستان گروه طالبان را مسئول مسمومیت دانش‌آموزان در شمال افغانستان دانست، این نخستین مورد از ابتلای دانش‌آموزان به این نوع مسمومیت است.

در هفته‌های نخست ماه جاری خورشیدی هفت مورد از مسمومیت دسته‌جمعی دختران دانش‌آموز در ولایت تخار در شمال افغانستان گزارش شد.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی اداره امنیت ملی دو هفته پیش به رسانه‌ها گفت که پانزده نفر در ارتباط به این رویدادها در ولایت تخار بازداشت شده‌اند که بسیاری از آنها با گروه طالبان ارتباط دارند.

اما گروه طالبان با صدور اعلامیه‌ای دست داشتن اعضای خود در مسمومیت دختران را رد کرده و آن را مغایر اصول اسلامی دانسته است.

این گروه در زمان حاکمیت خود در سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰، آموزش دختران در مکتبها و کار زنان در بیرون از خانه را ممنوع کرده بود.



:: برچسب‌ها: دختر , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 بیگانگان كه منافع سیاسی و اقتصادی خود را در ایران در خطر می دیدند و با وجود مواضع قاطع امام و مسوولان به این درك رسیده بودند كه دست آنها برای همیشه از سرمایه های این كشور قطع شده است، با خیالی واهی جهت تضعیف انقلاب دست به هر جنایتی زدند. آنها تصور كردند، اگر شخصیت های برجسته نظام را ترور كنند شاید بتوانند نهال نوپای انقلاب را بخشكانند.

دشمنان كوردل برای این منظور احتیاج به افرادی داشتند كه مجری عوامل آنها باشند پس گروهك منافقین انتخاب شدند، آنها در صف دشمن و در مقابل ملت خود قرار گرفتند و هولناك ترین جنایات را علیه مردم خود در تاریخ به ثبت رساندند.

آنان در دوران جنگ تحمیلی نیز با دشمن بعث هم پیمان شدند و تا پایان جنگ در صف دشمن با ملت ایران جنگیدند و پس از جنگ نیز با پول و اسلحه دشمن، دست به هر جنایتی زدند و حتی در مقدس ترین زمان و مكان، یعنی در ظهر عاشورا و در حرم امن الهی با بمب گذاری زائران و نیایشگران ثامن الحجج امام رضا(ع) را مجروح و یا به شهادت رساندند، انسانهایی كه تنها گناهشان عبودیت پروردگار و زیارت حریم ولایت بود.

در دهم محرم 1415بعداز ظهر عاشورا ، برابر با 30 خرداد 1373 كربلایی دیگر در كنار حریم ولایت حادث شد و دست نشاندگان شیطان با انفجار بمبی معادل 10 پوند ماده منفجره تی.ان.تی، 27 تن از هموطنانمان را شهید و بیش از 300 تن را زخمی كردند.

صدای مهیب انفجار بمب، فضای روضه منوره رضوی را پر كرد و نوحه سرایی ها تبدیل به شیون و فریاد یا حسین یا حسین شد، انفجار مهیب همه جا را به لرزه درآورد و لحظه ای بعد دود غلیظ و بوی خون در فضای سراسر معنویت حرم پخش شد.

بمب در محلی واقع در قسمت بالای حرم منفجر و زائرانی كه با اشتیاق خود را به نزدیكی امام خود رسانده بودند، در ثانیه های اول، شهد شهادت را نوشیدند؛ شدت انفجار به حدی بود كه اعضای بدن شهدا و تكه های قسمتی از صحن به پشت بام رسیده و دیوارهای صحن مطهر حضرت آغشته به خون حسینیان زمان شده بود.

در سراسر میهن اسلامی در آن سال شوری دیگر برای امام حسین(ع) و یارانش به پا شد هر كس از هر جا خبر این واقعه را می شنید خشم و نفرت بسیار خود را نثار دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنان می كرد و این عاشورا برای ملت ایران پس از واقعه كربلا، عاشورایی همیشه به یاد ماندنی شد.

آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری پیرامون هتك حریم مطهر امام رضا(ع) در پیامی فرمودند:

'...با اندوه و تاْسف اطلاع یافتیم كه دست جنایتكار دشمنان اسلام به جنایتی بزرگ آلوده شده و با هتك حریم مطهر و مقدس بارگاه رضوی علیه الاف التحیه و الثنا عده ای از زوار مظلوم را در حرم مطهر امام هشتم علیه السلام و در روز عاشورای حسینی به خون غلطانده است. دشمنان منافق و معاند و سنگدل با این كار نشان می دهند كه به هیچ یك از موازین انسانی پایبند نیستند و دشمنی آنان با ملت غیور و مؤمن هیچ حد و مرزی نمی شناسد...لعنت خدا و نفرین و نفرت بندگان خدا بر آن دستهای جنایتكار و دلهای سیاه باد. دشمنان ملت ایران با اینگونه كارها عجز و ناتوانی خود را به اثبات می رسانند و ثابت می كنند كه محكوم به زوال و نابودی اند...'.

گروهك تروریستی منافقین با این جنایت به جهانیان ثابت كرد كه به هیچ اصل و معیار الهی و انسانی پای بندی ندارد و در دشمنی و ستیز با ملت غیرتمند ایران اسلامی هیچ حد و مرزی را نمی شناسد و اكنون نیز پس از سی و اندی سال كه از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی می گذرد دشمنی خود را با سرسپردگی به دستگاههای اطلاعاتی غرب نشان می دهد. آنان كه مدعی آزادی و آزادی خواهی بودند و سنگ مسائل دینی را بر سینه می زدند در روزی مقدس و محترم برای هر مسلمانی، حریم امن امام هشتم (ع) را شكستند و عزاداران راستین اباعبدالله الحسین را به خاك و خون كشیدند. اقدامی كه نه تنها تاثیری در اراده محكم مردم ایران در پشتیبانی از نظام اسلامی نداشت بلكه خشم و نفرت آنان را نسبت به بیگانگان و دست نشاندگان داخلی بیشتر كرد.

امروز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این واقعه، بار دیگر شكست توطئه های دشمنان و رنگ باختن حیله های آنان را در روز شمار تاریخ ایران اسلامی ثبت می كنیم . روزی كه مردم مسلمان ایران با صبر و شكیبایی خود اجازه ندادند تا تصور دشمن بر خم شدن و شكست آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی به حقیقت نزدیك شود.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ' پدرام پاك آیین' امروز - سه شنبه - در آیین اختتامیه نخستین جشنواره وبلاگ های مادرانه كه در محل سرای روزنامه نگاران ایران برگزار شد همچنین از برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی نشریات خانوادگی تحت عنوان ' خانه و رسانه' خبر داد.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این نمایشگاه نیمه دوم شهریور ماه امسال برگزار می شود.

پاك آیین گفت: همه نشریاتی كه با موضوع خانه، مدیریت خانواده و موضوعات مرتبط با هر یك از اعضای خانواده منتشر می شوند، می توانند در نخستین نمایشگاه تخصصی ' خانه و رسانه ' شركت كنند.

مدیر كل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولید یك فیلم مستند با عنوان ' از دكه تا خانه' و برگزاری نشست های تخصصی با حضور اساتید حوزه مطبوعات و خانواده را از جمله برنامه های جانبی برنامه ریزی شده برای نمایشگاه تخصصی خانه و رسانه عنوان كرد.

پاك آیین با بیان اینكه رسانه بستر فعالیت های دو سویه است افزود: از جمله وظایف رسانه ها در عصر امروز، ایجاد فضای همگرایی و تعامل در میان اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این مراسم با حضور مدیر كل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی از 10 وبلاگ برتر مادرانه تقدیر و تجلیل شد.

اجتمام**9140**1569



:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt
یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان

حزب مردم در مجلس پاکستان دارای اکثریت است و می‌تواند جانشین آقای گیلانی را انتخاب کند

دیوان‌عالی پاکستان از یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر این کشور سلب صلاحیت کرده است.

با رای این دیوان، آقای گیلانی صلاحیت نخست‌وزیری و عضویت در مجلس این کشور را از دست می‌دهد.

دیوان عالی پاکستان، که بالاترین مرجع قضایی این کشور است، در رای خود گفته است که آقای گیلانی "دیگر نخست وزیر پاکستان نیست."

وکیل آقای گیلانی گفته است که تنها مجلس می تواند نخست وزیر را از کار برکنار کند.

دو ماه پیش دیوان عالی رسما یوسف رضا گیلانی را به دلیل عدم اجرای دستور قضایی برای از سر گیری پیگرد آصف علی زرداری، رئیس جمهوری، به اهانت به دادگاه متهم کرد.

آقای گیلانی این اتهام را رد کرده و وکلای مدافع او گفته‌اند که آقای زرداری به اعتبار سمت خود از مصونیت در برابر پیگرد قضایی برخوردار است.

حکم دیوان عالی به پرونده پولشویی علیه آقای زرداری در دادگستری سوئیس ارتباط دارد و قضات دیوان عالی خاطرنشان کرده‌اند که تنها راه آقای گیلانی برای جلوگیری از صدور حکم محکومیت، اجرای دستور یک دادگاه سوئیسی برای ادامه پیگرد رئیس جمهوری پاکستان است.

گروهی از تحلیلگران می‌گویند این اقدام می تواند، بحران سیاسی این کشور را بیش از پیش شدت بخشد.

برخی از ناظران بر این باورند که در درگیری و کشمکش میان دولت و قوه قضائیه، ارتش با نفوذ این کشور از قوه قضائیه حمایت می کند.

منتقدان می گویند اقدامات قوه قضاییه به تضعیف دولت و تقویت ارتش منجر شده است.

حزب مردم پاکستان، حزب حاکم در این کشور برای بررسی این موضوع اقدام به تشکیل نشستی اضطراری کرده است.

این حزب در مجلس پاکستان دارای اکثریت است و می‌تواند جانشین آقای گیلانی را انتخاب کند.

"پرونده اتهامی"

پرونده اتهامی علیه نخست وزیر پاکستان به قانون فرمان عفو رئیس جمهوری وقت پاکستان در سال ۲۰۰۷ ارتباط دارد که با تصویب آن، پیگیری تعداد قابل توجهی پرونده های مربوط به اتهامات فساد مالی از جمله علیه شماری از سیاستمداران و مقامات سابق پاکستان متوقف شد.

این فرمان کوتاه مدتی قبل از کناره گیری ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهوری وقت پاکستان، و در تلاش برای برقراری آشتی ملی و ورود تعدادی از سیاستمداران سابق به صحنه فعالیت های سیاسی صادر شد.

آصف علی زرداری، همسر بی نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان و رهبر حزب مردم، از جمله کسانی بود که فرمان عفو شامل آنان شد.

دیوان عالی پاکستان در سال ۲۰۰۹ فرمان عفو آقای زرداری را کان لم یکن اعلام کرد و دستور پیگرد مجدد رئیس جمهوری به اتهام پولشویی با استفاده از حساب بانکی در سوئیس را صادر کرد.



:: برچسب‌ها: مردم , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

'نرگس السادات احدی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اضافه كرد: برای برخی از رشته ها نظیر 'بدنسازی'

و 'ورزش های رزمی'، استفاده از داورهای مكمل مجاز لازم است، اما باید مصرف این نوع مكمل ها، علمی و براساس شیوه صحیح مصرف باشد.

وی، به بی توجهی و پنهان كاری برخی باشگاه ها در مصرف مكمل های دارویی و حتی داروهای غیرمجاز اشاره كرد و گفت: مقوله آموزش در زمینه مصرف مكمل ها در باشگاه ها، نیازمند توجه بیشتر است.

احدی، لزوم داشتن شناخت ورزشكاران از مكمل ها شامل مجاز و غیرمجاز و استفاده نكردن از مشاوره كارشناسان آگاه در این قسمت را یادآور شد و افزود: باشگاه های ورزشی باید بیش از پیش، نسبت به امر جلوگیری از داروهای غیرمجاز، حساس بوده و اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

بازرس ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی گفت: طرح افزایش بیمه ورزشكاران در باشگاه ها و جلوگیری از مصرف مكمل ها و داروهای غیرمجاز در باشگاه های ورزشی از محوری ترین اهداف فدراسیون پزشكی ورزشی در قالب طرح نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی است.

وی گفت: هر باشگاه ورزشی مكلف است در نخستین روز پذیرش ورزشكار نسبت به بیمه كردن وی اقدام كند و در این راستا همكاری مسوولان امور ورزش استان ها، بیش از پبش ضروری است.

احدی با بیان اینكه برخی ورزشكاران پس از چند ماه ورزش در باشگاه ها دچار عارضه می شوند، در حالی كه بیمه نیستند و دچار مشكل ارایه خدمات و كمك مالی درمانی می شوند، تصریح كرد: این امر، بازنگری باشگاه ها در امر بیمه كردن ورزشكاران را به لحاظ اهمیت نقش بیمه ضروری كرده است.

وی گفت: هیات پزشكی ورزشی استان كهگیلویه و بویراحمد در راستای بیمه ورزشكاران نقش مطلوبی داشته است.

'آرش بهرامی' مسوول كمیته درمان فدراسیون پزشكی ورزشی استان كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان دارای حدود 35هزار ورزشكار بیمه شده است.

671

ورزشی. ** 1589 **



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , قرمز , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt
اجلاس گروه بیست

بحران اقتصادی اروپا از مهمترین بحث‌های روز اول نشست بود

رهبران کشورهای گروه بیست از کشورهای اروپایی خواستند تا هر کاری که لازم است را انجام دهند تا منطقه یورو از بحرانی که دچارش شده خارج شود.

یک مقام ارشد در توضیح اینکه چرا بحران اقتصادی اروپا در نشست گروه بیست مورد توجه قرار گرفته گفت که این "تنها خطر بزرگ برای اقتصاد جهان است."

در مقابل، ژوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپایی گفت که مشکلات پیش روی اقتصاد در جهان تنها متوجه اروپایی ها نیست و به همه جهان مربوط است.

روز یکشنبه در یونان، انتخابات پارلمانی بود و حزبی توانست بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد که موافق توافقنامه کمک مالی اتحادیه اروپا است.

انتظار می رفت که با روی کار آمدن این حزب، بازارهای مالی جهان اندکی تکان بخورد و وضع بهتر شود. اما این طور نشد.

رهبر حزب دموکراسی نو در یونان حال مشغول رایزنی با احزاب دیگر است تا بتواند با همراهی آنها دولت ائتلافی تشکیل دهد.

آنتونیس ساماراس همچنین گفت که انتظار دارد اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، تغییراتی در شرایط خود ایجاد کنند که از سیاست های ریاضت های اقتصادی در یونان کاسته شود.

خبرنگار اقتصادی شبکه جهانی بی بی سی می گوید که در کنار اروپا، دو اقتصاد بزرگ دنیا، آمریکا و چین هم دچار مشکل هستند.

اقتصاد هند هم سرعت رشدش کم شده و همین یکی دیگر از موضوع هایی است که گروه بیست درباره آن در مکزیک بحث می شود.

اسوشیتدپرس، گزارش کرده بیانیه ای که احتمالا در روز سه شنبه منتشر می شود تلاشی برای همکاری جهانی برای ایجاد شغل در جهان است.

'برای درس گرفتن نیامدیم'

در اولین روز از نشست گروه بیست که در لوس کابوس مکزیک برگزار می شود، رهبران کشورهای جهان هشدار دادند که در حل بحران اقتصادی منطقه یورو پیشرفتی انجام نمی شود.

رابرت زولیک، رئیس بانک جهانی، گفت: "ما منتظر هستیم تا اروپایی ها بگویند می خواهند چه کنند."

بحران اقتصادی اروپا را، رئیس سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، تنها خطر بزرگ برای اقتصاد جهان" خواند.

رئیس سازمان تجارت جهانی هم از خطر سرایت بحران اقتصادی اروپا سخن گفت.

نخست وزیر کانادا هم همصدا با بقیه از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا تغییراتی بنیادی ایجاد کنند که این مشکل حل شود.

در پاسخ به همه این انتقادها، ژوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپایی از عملکر اروپایی ها در حل بحران دفاع کرد.

او به خبرنگاران گفت: "ما اینجا نیامدیم تا درس دموکراسی بگیریم یا اینکه چطور می توانیم اقتصاد را مهار کنیم."

او گفت که انتظار داشته کشورهای جهان از رویکرد اروپایی ها دفاع کنند.

حمایت؛ بلی یا خیر

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این نشست گفت که باید سیستم های حمایتی در کشورهایی که با بحران روبه رو هستند باید ایجاد شود.

او گفت: "باید صادقانه به توافق برسیم در کشورهایی که دچار مشکل اقتصادی هستند دولت می تواند تا حد قابل قبولی از سیاست های حمایتی را اجرا کند تا از شغل ها در بحران اقتصادی حمایت شود."

امسال روسیه وارد سازمان تجارت جهانی می شود. آقای پوتین با اشاره به این موضوع گفت که کشورش می خواهد در نقش مهمی در گفتگوها بر سر شیوه های جدید تجارت در جهان داشته باشد.

یک خبرنگار دیپلماتیک بی بی سی می گوید در اجلاسی که همیشه در آن از "اقتصاد آزاد" سخن می گفتند، این سخنان آقای پوتین تازگی داشت.

پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از سیاست های حمایتی انتقاد کرده بود و گفته بود که این امر باعث می شود بهای واردات بالا برود تا تولید کنندگان داخلی حمایت شوند.



:: برچسب‌ها: دریاچه , پرنده , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، ' هونگ لی' در نشست خبری روز سه شنبه گفت: چین از نزدیك روند پیشرفت در گفت و گوهای هسته ای گروه 1+5 با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می كند.

وی ابراز امید كرد همه طرف ها برای از بین بردن اختلاف نظر و نتیجه دهی این گفت و گوها تلاش بیشتری انجام دهند.

این سخنگوی در همین حال تصریح كرد: چین برای حل صلح آمیز موضوع هسته ای ایران و تحقق گفت و گوها نقش شایسته و سازنده ایفا می كند.

دور دوم گفت و گوها بین ایران و گروه 1+5 امروز در مسكو آغاز شده و 'لی یو چنگ ' معاون وزیر خارجه چین ریاست هیات كشورش را برعهده دارد.

آساق ** 275 **



:: برچسب‌ها: خام , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

علی باقری مذاکرات با ۱+۵ را 'جدی و سازنده' خواند

علی باقری مذاکره کننده ایران می گوید مذاکرات هسته ای در مسکو، جدی و سازنده بوده. اما طرفهای دیگر گفت و گو، با نظر ایران موافق نبوده اند و سکوت کرده اند.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

علی باقری، معاون سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی ایران در پایان نخستین روز گفت‌وگوهای هسته‌ای این کشور با نمایندگان گروه ۱+۵ در مسکو، گفته است که ایران پیشنهادهایی به گروه ۱+۵ ارائه کرده و این گروه تا فردا (سه شنبه، ۳۰ خرداد) برای فکر کردن بر روی این پیشنهادها فرصت خواسته است.

آقای باقری در نشستی خبری پس از پایان جلسه دوم روز نخست، گفت که ایران امروز دوشنبه، ۲۹ خرداد در دور نخست مذاکرات، محورهای بسته پیشنهادی خود را به طور تفصیلی برای اعضای ۱+۵ تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای باقری گفت: "ایران در جلسه صبح بر اساس توافقات استانبول-۲ و گفت‌وگوی معاونان در ژنو، چارچوب جامعی را به طور دقیق ارائه کرد. این چارچوب در بغداد ارائه شده بود، اما در مسکو به طور تفصیلی و دقیق ارائه شد که شامل پنج محور اصلی می‌شود."

به گفته او این محورها شامل "اصول راهنمای مورد توافق دو طرف، اهداف، موضوعات، ساختار شکلی فرآیند گفت‌وگوها و گام‌های متقابل دو طرف که باید برداشته شود" بوده است.

این نشست دو روزه، فردا (سه شنبه) ادامه خواهد یافت.

علی باقری، معاون سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است که ایران پیشنهادهایی به گروه ۱+۵ ارائه کرده است

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس هیات مذاکره‌کننده ۱+۵ نیز در حاشیه این گفت‌وگوها به خبرنگاران گفت که طرف‌های مذاکره با ایران، همچنان به دنبال تحقق خواسته‌های پیشین خود، از جمله توقف غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد و تعطیلی تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم فردو در نزدیکی قم هستند.

براساس گزارش‌ها، در این گفت‌وگوها نمایندگان ۱+۵ همچنین درخواست پیشین خود از ایران را برای توقف غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد و خروج ذخایر اورانیوم غنی‌شده در سطح بالاتر از ۵ درصد از ایران را تکرار کرده‌اند.

در مقابل، گفته می‌شود که مذاکره‌کنندگان ایران هم خواهان لغو تحریم‌ها علیه ایران و به رسمیت شناختن حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم هستند.

آقای باقری همچنین گفت: "در نشست بعد از ظهر (روز دوشنبه) به طور دقیق و در تطابق با اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و منشور سازمان ملل متحد، غیرقانونی بودن صدور قطعنامه های مختلف علیه جمهوری اسلامی را برای طرف مقابل توضیح دادیم."

'مانع بزرگ'

مذاکرات مسکو تا روز سه شنبه ادامه خواهد یافت

در پایان روز نخست مذاکرات سرگئی ریباکوف، معاون وزارت خارجه روسیه گفته است که بزرگترین مانعی که در مسیر این مذاکرات قرار دارد، مواضع طرفین در قبال همدیگر است که بسیار پیچیده و ترمیم آن دشوار است.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفکس، آقای ریباکوف گفت: "راهیابی برای نزدیکتر کردن این مواضع احتمالا مشکل اصلی است."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، همچنین یک عضو هیات مذاکره کننده ایران گفته است که آمادگی نداشتن تیم مذاکره کننده ۱+۵ برای انجام مذاکرات کارشناسی و توافق بر روی دستور کار پیش از مذاکرات مسکو، پیشرفت در این مذاکرات را با تردید روبرو کرده است.

این عضو هیات مذاکره کننده ایران پس از شروع نشست عصر ایران و ۱+۵ گفت: "به این ترتیب ۱+۵ فرصتی یک ماهه قبل از مذاکرات مسکو را از دست داد."

این عضو که نامی از او برده نشده، نمایندگان گروه ۱+۵ را مسئول عدم پیشرفت مذاکرات دانسته است.

گروه ۱+۵ با حضور نمایندگان کشورهای بریتانیا، آمریکا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان تشکیل شده است.

کشورهای غربی ایران را متهم می‌کنند که فعالیت‌های هسته‌ای خود را با اهدافی نظامی دنبال می‌کند، اما ایران همواره این اتهامات را رد کرده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا برای تحت فشار گذاشتن ایران، تحریم‌های تازه ای را علیه این کشور وضع کرده‌اند که جدیدترین دور آنها از روزهای پایانی ماه ژوئن (نزدیک به ده روز دیگر) عملی خواهد شد.

گزارش شده است که لغو این تحریم‌ها از اصلی ترین درخواست‌های ایران در گفت‌وگو با نمایندگان ۱+۵ است.



:: برچسب‌ها: ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از كلام الله مجید در ارتباط با بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) و مداحی یكی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این خصوص، آیت الله 'سید مجتبی حسینی' نماینده مقام معظم رهبری در سوریه سخنانی را در ارتباط با بعثت نبی مكرم اسلام بیان كرد.

وی با تاكید بر این كه بعثت مساله ای عظیم و مهم ترین جریان در تاریخ بشریت است، افزود: قبل از این واقعه بزرگ بسیاری از بزرگان ادیان الهی از آن اطلاع داشتند و افرادی مانند عبدالمطلب در انتظار بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) بودند.

آیت الله حسینی با انتقاد از برخی مطالب مطرح شده در ارتباط با بی اطلاعی آن حضرت از موضوع بعثت افزود: حضرت محمد (ص) نیز از نبوت خود اطلاع داشت و حتی برخی از یهودیان نیز با اطلاع از این امر به دنبال ربودن نور نبوت از ایشان با روش های مختلف بودند.

وی خاطر نشان كرد كه خداوند پیامبری از جنس بشر را به رسالت مبعوث كرد و ایشان نیز خود را از كسی برتر نمی دانست و حتی سختی های امت نیز بر ایشان گران و سخت است.

مراسم مزبور در مصلای آسیب دیده حرم مطهر حضرت زینب (س) برگزار شد.

بخش های مختلفی از حرم و مصلای حرم حضرت زینب (س) پنجشنبه گذشته بر اثر انفجار یك بمب قوی در نزدیك آن آسیب دید.

شكسته شدن شیشه ها و برخی از پنجره های چوبی اطراف گنبد، تخریب 70 درصد از سازه اصلی سقف مصلای حرم و كنده شدن شماری زیادی از پنجره ها و پنكه های سقفی آن و شكسته شدن تقریبا همه شیشه های مصلا بخشی از این خرابی ها است.

ظهر امروز نیز مراسم جشن مبعث در مسجد جامع امام خمینی (ره ) از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه با حضور شماری از طلاب، استادان و خانواده های ایرانی مقیم سوریه برگزار شد.

سوریه از 15 ماه قبل شاهد برخی ناآرامی ها در مناطق مركزی و مرزی این كشور است كه این امر از اوایل دی ماه 1390 همراه با برخی انفجارهای انتحاری همراه بوده است.

خاورم**1436**1597



:: برچسب‌ها: چشم انداز , باغ , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

روزنامه‌های امروز صبح تهران از مذاکرات هسته‌ای مسکو نوشته و درباره آینده انقلاب مصر ابراز نگرانی کرده‌اند. سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی فرصتی شد تا این روزنامه‌ها در صفحات ویژه خود از "معلم انقلاب" نوشته و وی را نقد کرده‌اند.

آینده اتحادیه‌های منطقه‌ای و جایگاه ایران در آن، خبر تائید نشده‌ای درباره برگزاری رزمایش نظامی ایران، روسیه و سوریه و فعال از گرانی از جمله دیگر مطالب این روزنامه‌هاست.

توافق نیم بند و تبعات شکست آن

تیتر و عکس صفحه اول جهان صنعت

تیتر و عکس صفحه اول جهان صنعت

جواد جهانگیرزاده در نوشته اولین روز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ در مسکو در حالی به پایان رسید که به نظر می‌رسد این دوره از مذاکرات از پیچیدگی بیشتری نسبت به مذاکرات استانبول و بغداد برخوردار است. پیش از همه شرایط برگزاری این دوراز مذاکرات تفاوت ماهوی با دو دور قبل دارد.

به نوشته این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس انتظار این است که در این مذاکرات گره‌گشایی ویژه‌ای در پرونده هسته ایران به وجود آید زیرا هرگونه انسدادی در مذاکره می‌‌تواند ماهیت مذاکره را به کل عوض کند. اما سوال این است که در نهایت چه نتیجه‌ای از این مذاکرات که امروز نیز ادامه دارد حاصل خواهد شد؟

سرمقاله نویس تهران امروز نظر داده: شرایط این مذاکرت نسبت به مذاکرات بغداد مناسب‌تر است و غرب هم این نگرانی را پنهان نمی‌کند که اگر بخواهد خیلی مقاومت نشان دهد امکان اینکه راه مذاکرات مسدود شود وجود دارد.

حمید تهرانی در سرمقاله اظهار نظر کرده که از یکسو اروپایی‌ها می‌خواهند تا پیش از فرارسیدن ضرب‌الاجل اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا تکلیف منازعه با ایران را روشن کنند. مقامات اروپایی می‌گویند ایران باید مشخص کند که آیا به همکاری پایدار، مثبت و سازنده با جامعه جهانی متعهد است؟ اما در مقابل ایران می‌گوید با وضع تحریم‌های آزاردهنده که غرب می‌خواهد تهران را به تمکین وادار کند، هیچ چشم‌انداز مثبتی وجود ندارد.

تا اینجا احتمال به ثمر رسیدن مذاکرات مسکو، حتی در دومین روز هم چندان خوشبینانه به نظر نمی‌رسد چراکه مولفه‌ای که بتواند امیدواری را تقویت کند وجود ندارد.

توطئه‌های سنگین و پیچ نان و عدالت

احسان تقدسی در تهران امروز حوادث و تحولات مصر را "پیچ نان و عدالت" خوانده و نوشته اگر فردا نام مرسی به عنوان پیروز انتخابات اعلام شود، باز هم نمی‌توان با قاطعیت از پیروزی «دموکراسی» و شکست «چکمه پوش‌ها» سخن گفت. تسلط ۶۰ ساله نظامیان بر مصر یک‌شبه نیامده که یک‌شبه بتوان پایانی بر آن متصور بود.

تیتر و عکس صفحه اول ابتکار

تیتر و عکس صفحه اول ابتکار

به نظر این روزنامه، مرسی اما راه دیگری هم دارد. نظامیان منافع بسیاری در مصر دارند و اگر وی بتواند در اولین روزهای بعد از انتخاب (احتمالی) به عنوان رئیس جمهور، به نظامیان اطمینان دهد که منافع آنها در خطر نخواهد افتاد و بودجه‌های رویایی آنان باقی خواهد ماند، آن وقت است که می‌توان امیدوار بود ارتش مانعی بر سر جنبش دموکراسی‌خواهی مصر ایجاد نکند. اگر اینگونه شود ارتش همچنان گلوگاه اقتصادی مصر یعنی سیستم بانکی و توزیع سوخت را در دست خواهد داشت.

روزنامه ابراز عقیده کرده که توطئه‌ای بسیار سنگین درحال اجراست. خط این توطئه که از دمشق آغاز شده، بغداد و قاهره را نیز در بر می‌گیرد و در آینده شامل سایر نقاط مهم خاورمیانه نیز خواهد شد. مقابله با جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس، محور اصلی این توطئه است. به عبارت روشن‌تر، توطئه‌ای که اکنون در سوریه به اجرا گذاشته شده، برخورد با ایران و حزب‌الله لبنان را نیز در بر دارد کما اینکه توطئه گران برای دولت عراق نیز خواب‌هائی دیده‌اند.

این روزنامه در عین حال ابراز امیدواری کرده آنچه در این میان، غیرقابل اجتناب می‌نماید، ادامه انقلاب‌های مردمی در منطقه خاورمیانه است. احیاء طرح خاورمیانه بزرگ قطعاً سرابی بیش نیست، زیرا بیداری ملت‌های منطقه به هیچ‌وجه اجازه توقف حرکت عظیمی که شروع شده است را نخواهد داد. چه در مصر و چه در هر نقطه دیگر خاورمیانه هر توطئه‌ای اجرا شود، در نهایت با شکست مواجه خواهد شد. آینده منطقه بی‌تردید دردست ملت‌ها خواهد بود.

مانور مشترک و پیوند تازه ایران، سوریه و روسیه

مهدی سنایی در نوشته روند یکجانبه‌گرایی آمریکا و هم‌پیمانانش در جهان مهم‌ترین علت و انگیزه پدیدار شدن نگاه شرقی در منطقه شده است. از نگاه روسیه روندی که از سوریه آغاز شده است به روسیه ختم می‌شود چرا که برای روس‌ها فشارهایی که بر سوریه وارد می‌شود با تلاش‌هایی که برای ایجاد سپر دفاعی موشکی انجام می‌شود در یک خط قرار دارد و به طور دقیق‌تر باید گفت، ابتدا و انتهای یک خط هستند.

به نظر این نویسنده: روسیه به پرونده هسته‌ای ایران هم به عنوان یک موضوع مرتبط با موضوعات دیگر منطقه‌ نگاه می‌کند، هر چند در این زمینه از محدودیت‌های خاص خودش برخوردار است و قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این کشور را محدود می‌کند، هرچند روسیه و چین این مصوبات و قطعنامه‌ها را ناعادلانه می‌دانند و موارد اختلافی هم میان دو کشور وجود دارد، در واقع نباید انتظار داشت مواضع ایران و روسیه یکسان باشد چه در بحث سوریه و چه در بحث هسته‌‌ای.

پیش‌بینی مقاله اعتماد این است که: هر چه زمان پیش می‌رود مواضع چین و روسیه درباره ایران به هم نزدیک‌تر شده و سوءظن آنها درباره ۱+۵، ناتو و غرب افزایش پیدا کرده است. بنابراین باید انتظار داشته باشیم هر چه زمان پیش می‌رود جبهه شرقی پدیدار‌تر شود. نشان به وجود آمدن و قدرت یافتن دیدگاه شرقی را می‌توان در قدرت و اعتبار یافتن سازمان همکاری‌های شانگهای و نزدیک شدن مواضع ایران، روسیه و چین دانست.

روزنامه از قول منابع غیررسمی نوشته بزرگ‌ترین رزمایش مشترک خاورمیانه با حضور ۹۰ هزار نیرو از چهار کشور روسیه، ایران، چین و سوریه به‌زودی در خاک و آب‌های سوریه آغاز می‌شود.

به گزارش این روزنامه این رزمایش شامل نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی و موشکی است و چین موفق شده موافقت رسمی مصر را برای عبور ۱۲ ناو چینی از کانال سوئز بگیرد که حامل ادوات نظامی، دریایی و هوایی خواهد بود که تا دو هفته دیگر به سواحل لاذقیه و طرطوس سوریه می‌رسد. همزمان با این اقدام چین، ناو اتمی روسیه و ناو هواپیمابر و زیردریایی و مین‌روب روسیه و «نبردناو»ها و زیردریایی‌های ایران نیز وارد آب‌های سوریه خواهد شد.

جهان صنعت با تاکید بر این که قرار است موشک‌های دفاع ساحلی و پدافند هوایی سوریه در این رزمایش آزمایش شود نوشته ۹۰ هزار نیروی نظامی از چهار کشور در این رزمایش حضور دارند و از ۴۰۰ هواپیما و یک‌هزار تانک و صدها موشک در این رزمایش استفاده خواهد شد. البته پس از پاکسازی کامل سوریه انجام خواهد شد.

شریعتی رسانه‌ای، آن که برای دموکراسی نمی‌نوشت

در میان ده‌ها مقاله‌ای که در روزنامه‌های امروز صبح درباره علی شریعتی نوشته شده یکی هم از هادی خانیکی است که در نوشته هر سال وقتی خرداد به آخر می‌رسد، «رسانه‌ای شدن شریعتی» آغاز می‌شود و این رسانه‌ای شدن گشودگی‌ها و ناگشودگی‌های ویژه‌ای را به دنبال دارد. گشودگی‌هایش از این دست است که بالاخره ۳۵ سال آزگار از شریعتی سخن به میان می‌آید، موضوعیت می‌یابد، طرح و نقد می‌‌شود و بر سر او یا موضوع‌های مهم و اساسی از نظر او گفت‌وگوهایی شکل می‌گیرد.

به نوشته این استاد دانشگاه جامعه پس از شریعتی هم به گونه‌ای در پی شریعتی و دغدغه‌هایش می‌رود اما این گشودگی همه ره‌آوردهای رسانه‌ای شدن شریعتی نیست. «شریعتی رسانه‌ای شده» با محدودیت‌هایی هم روبه‌رواست که از قدرت رسانه و نسبت آن با قدرت متاثر است.

صادق زیبا کلام در مقاله‌ای در نوشته شریعتی محصول دهه شصت میلادی بود. عصر تولد موسیقی پاپ، عصر بیتل‌ها، باب دیلون، جون بایز، هیپیسم، جان لنون، مبارزات مردم ویتنام، طغیان دانشجویان و نسل جوان در اروپا، تظاهرات صدها هزار نفری علیه جنگ ویتنام در آمریکا و اروپا، بهار پراگ، انقلاب کوبا، چه‌گوارا، موی بلند، مصرف ماری‌جوانا، شلوار جین و.... و شریعتی در یکی از کانون‌ها و مراکز آن طغیان بین‌المللی بود. او در آن دهه در پاریس زندگی می‌کرد و درس می‌خواند. در شهری که جنبش دانشجویی و چپ‌گرای آن در سال ۱۹۶۸ فرانسه را تا مرز یک انقلاب کبیر دیگر کشاند.

به نظر این استاد دانشگاه، هنر شریعتی آن بود که در آن فضای مارکسیست‌زده از یک سو و سکوت و سکون اکثریت روحانیت و حوزه‌ها از سویی دیگر موفق شد تا فاطمه، زینب، ابوذر، سلمان، مقداد، میثم، امام حسین و علی بن ابی‌طالب را جایگزین چه‌گوارا، جورج حبش، رژی دبره، لیلا خالد، مائو تسه‌دونگ، فیدل کاسترو، احمد بن‌بلا، امه سزر، هوشی‌مینه، عمر اوزگان و... کند.

مقاله اعتماد تاکید دارد که دغدغه زمانه شریعتی نه دموکراسی بود، نه جامعه مدنی و نه هیچ‌یک از مفاهیم زمانه ما. دغدغه زمانه شریعتی مبارزه و انقلاب بود و او به کامل‌ترین شکل به آن پاسخ داد.

شرکای تجاری آینده ما کیستند

مهدی بهکیش در سرمقاله اشاره کرده که کشورهای هر منطقه به ساختن اتحادیه‌های تجاری مشغول‌اند در یک سناریوی احتمالی اگر ایران برای همکاری دقیق‌تر و موثرتر با آژانس اعلام آمادگی کند و اتهام‌هایی را که چند روز پیش علیه آژانس مطرح کرد به فراموشی بسپارد و در مقابل اگر اروپا از اجرای تحریم‌ها و سختگیری‌هایی که علیه ایران اعمال می‌کند دست بردارد آنگاه می‌توان امیدوار بود که راه‌هایی برای رسیدن به یک تفاهم پدیدار شده اما با وجود مساعی دیپلمات‌های روسی و تلاش‌هایی که در ایران و غرب صورت گرفته، هنوز چشم‌انداز مناسب و دلگرم‌کننده‌ای برای حصول یک نتیجه در دسترس نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به اتحادیه‌های منطقه‌ای نوشته حال باید دید که در این میان ایران که از نظر جمعیت و نیروی انسانی متخصص، درآمد و موقعیت جغرافیایی از کشورهای مهم خاورمیانه به حساب می‌آید، شرکای تجاری خود را چگونه انتخاب می‌کند تا از یک طرف در رقابت با اتحادیه‌های بزرگی که در حال شکل‌گیری است، بتواند از مزیت‌های کشور استفاده مطلوب کند و از طرف دیگر با کشورهایی اقدام به تاسیس منطقه آزاد تجاری کند که در وادی رقابت‌های فشرده در پیشروی در منطقه، حرفی برای گفتن داشته باشند. واقعا شرکای جدی تجاری ایران در آینده کدامند؟

طرح عجیب مسکن و گسترش ایدز

سمانه سعادت در گزارشی در نوشته گرانی در بازار مسکن پرونده شناسایی واحد‌های خالی از سکنه را بار دیگر روی میز مسوولان کنترل بازار مسکن قرار داد و آنها را نسبت به استفاده از ابزارهای مالیاتی وادار کرد. چندی پیش علی نیکزاد اعلام کرده بود براساس مصوبه هیات دولت، وزیر راه و شهرسازی برای کنترل بازار اختیاراتی دارد و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به طرح مجلس برای اخذ مالیات‌های سنگین از خانه‌های خالی اشاره کرد.

گزارشگر این روزنامه، به یاد آورده در تابستان ۸۹ وزارت مسکن و شهرسازی سابق شماره تلفن‌هایی را برای اعلام خانه‌های خالی سطح شهر تهران اعلام کرد تا مردم نسبت به وجود خانه‌های خالی از سکنه اطلاع‌رسانی کنند. در آن زمان حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران مورد شناسایی قرار گرفت اما طرح نیمه‌کاره رها شد.

کارتون آروین، شرق

کارتون آروین، شرق

در سرمقاله خود به بیماری ایدز یا روبان سرخ پرداخته و نوشته روبان سرخ بیش از دو دهه است - بر اثر تلاش‌های موسسات گوناگون دولتی و غیردولتی در کشورهای مختلف- در جهان به نماد ایدز تبدیل شده‌‌است؛ نمادی که البته بیش از خود بیماری ایدز"همدلی با بیماران ایدزی" را به ذهن متبادر می‌کند. موضوعی که در کشور ما علیرغم توصیه‌های فراوان اخلاقی و آموزه‌های مذهبی، هنوز جایگاه درخوری نیافته‌است.

نویسنده بر اساس آمار وزارت بهداشت نوشته این بیماری نزدیک به ۲۵هزار نفر را با خود درگیر کرده‌است. البته آمار مراکز غیردولتی و واقعیت‌های دیگر، این آمار رسمی را به چالش می‌کشد، به گونه‌ای که برخی آمار واقعی را تا چهار برابر آمار اعلام شده می‌دانند. هرکدام از این آمارها را هم که نپذیریم، یک واقعیت را نمی‌توان نپذیرفت و آن اینکه، در زیر پوست اصرار و انکارهای آماری و محافظه‌کاری‌های سیاسی و اجتماعی، این بیماری راه خود را می‌رود بی‌آنکه گرفتار ملاحظات و قید و بندهای تنیده شده پیرامون این"تابو" باشد.

ابتکار تاکید کرده ایدز کم‌کم دارد خود را به عنوان عضوی از اعضای جامعه معضلات کشور ما معرفی می‌کند و انکار آن و انکار راه‌های سرایت آن، تنها به سود ویروس‌های فعال این بیماری مهلک است که در غیاب راه‌های پیشگیری، به پیشروی خود – نه ‌تنها در جسم افراد بیمار که در زیر پوست جامعه ایرانی – ادامه می‌دهند.

پلیس برای ارشاد

"لبخندهای متفاوت" عنوان مقاله پگاه آهنگرانی در است که در آن اشاره کرده به یک مراسم سینمایی و نوشته "فکر کنم جشنواره پلیس بود، معاونت اجتماعی ناجا که من هنوز ربطش را به سینما نفهمیده‌ام، رفت اون بالا پشت میکروفن و هر چه دلش خواست به اهالی سینما گفت؛ اهالی‌ای که این روزها هر کس از هر چی ناراحت می‌شه دو تا فحش هم به اونا می‌ده بلکه راهکاری برای مسائلش پیدا کنه و هر کس می‌خواد هر جایی ابراز وجود کنه دو تا هم تو سر سینما می‌زنه تا از مسابقه «اصلاح سینمای منحرف» عقب نیفته".

این هنرمند با اشاره به این که حملات فرماندهان پلیس به سینما و هنرپیشگان در حضور مدیران ارشاد صورت می‌گرفت که سرانجام هم از پلیس تجلیل کردند نوشته اگر مساله بستن و تعطیل کردن و پلمب کردن است که نیروی انتظامی برای این کار بسیار مجرب‌تر و کارآمدتر است. کتاب‌ها را بفرستیم معاونت اجتماعی ناجا تایید کنند، فیلمنامه‌ها را هم بدهیم همان‌ها بخوانند و مجوز نمایش هم از همان جا بگیریم. برای کارهای جزیی‌تر هم به نظر می‌رسد به‌اندازه کافی وقت و نیرو داشته باشند.

در پایان مقاله اعتماد به طعنه آمده: ما هم اگر خواستیم در جشنی یا جشنواره‌ای ظاهر شویم، مدل لباس‌هایمان را با ایشان چک می‌کنیم تا مستهجن نباشد. البته اگر تا آن موقع جز جشنواره پلیس جشنواره‌ای دایر باقی مانده باشد.

سلام یا خداحافظی

پوریا عالمی در ستون کاناپه به گفته‌های تازه احمدی نژاد در مورد رفتنش از سیاست پرداخته و از قول وی نوشته "به نقل از مصاحبه‌ام با روزنامه خارجی فرانکفورتر آلگمانیه عرض کنم که بنده در پایان دوره ریاستم، یعنی در سال آینده، از دنیای سیاست خداحافظی می‌کنم و به عرصه علمی برمی‌گردم."

به همین مناسبت گروهی از مردم گفتند: « احمدی خدا نگهدار ... احمدی خدا نگهدار.. گروهی خودجوش از مردم که لباس‌های شخصی خودشان را پوشیده بودند و به هیچ جا ربطی نداشتند، گفتند: «با کی بودید؟ هاااان؟ با کی خداحافظی کردید؟» گروه مردمی گفت: «البته برای آقای احمدی‌نژاد دست تکان دادیم منتها طبق گفته خودش و از دنیای سیاست...» و ادامه دادند: «احمدی خداحافظ... احمدی خداحافظ.»

طنزنویس اعتماد در نهایت پرسیده: آیا مثل وقتی که ورزشکاران از ورزش خداحافظی می‌کنند و دور زمین می‌چرخند آقای احمدی‌نژاد هم هنگام خداحافظی از دنیای سیاست دور سیاست خواهد چرخید؟ یا دور دنیا؟ یا یک دور دیگر سفرهای استانی خواهد رفت؟ ما نمی‌‌دانیم.

کارتون روز

کارتون محسن ظریفیان، اعتماد

کارتون محسن ظریفیان، اعتماد



:: برچسب‌ها: غذا , اسپانیا , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا به نقل از سایت یوفا، تیم های اسپانیا و ایتالیا بامداد سه شنبه با برتری برابر حریفان خود جواز حضور در بین هشت تیم برتر جام ملت های اروپا را كسب كردند.

آندرس اینیستا هافبك اهل كاتالان تیم ملی اسپانیا پایه گذار تنها گل تیم ملی كشورش برابر كرواسی بود.

مدافع عنوان قهرمانی با كسب برتری یك بر صفر برابر كرواسی با هفت امتیاز به عنوان تیم نخست گروه سوم راهی مرحله یك چهارم نهایی شد.

همچنین در دیدار تیم های ایتالیا و جمهوری ایرلند كه با برتری 2 بر صفر لاجوردی پوشان همراه شد، 'آنتونیو كاسانو' گل نخست ایتالیا را به ثمر رساند و در پایان این دیدار از سوی برگزار كنندگان به عنوان بهترین بازیكن میدان شناخته شد.

1592

ورزشی**3783**



:: برچسب‌ها: فیلم , جزیره , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا از بیروت، عباس آمادگی خود را برای كمك به بازگشت به آرامش اوضاع در لبنان اعلام كرده و خواستار چاره اندیشی فوری میشل سلیمان در این خصوص شد.

وی همچنین از فلسطینیان خواست به لبنان و قوانین آن احترام بگذارند.

حماس هم در بیانیه ای وقایع یك هفته اخیر در اردوگاه نهرالبارد را نتیجه سیاست های امنیتی 5 سال اخیر دانست و خواستار رفع محاصره اردگاههای فلسطینی شد.

در ادامه ناامنی ها در شمال لبنان، این بار ساكنان اردوگاه 'نهرالبارد' كه شبه نظامیان القاعده در این اردوگاه فلسطینی نفوذ زیادی دارند، در جریان مراسم ترحیم دو كودك كشته شده در درگیری های روز جمعه، مجددا با ارتش لبنان درگیر شده كه منجر به بازگشت بحران به این اردوگاه فلسطینی شد.

تعدادی از ساكنان این منطقه، غروب روز جمعه گذشته به بهانه توقیف موتور سیكلت یكی از ساكنان این اردوگاه به ایستگاه ایست و بازرسی ارتش لبنان حمله كردند و تعدادی از نظامیان لبنانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند كه به دنبال این حادثه، ارتش بر روی مهاجمان فلسطینی آتش گشود و دامنه این درگیری بالا گرفت و بر اثر آن سه تن از جمله دو كودك فلسطینی كشته شدند.

اما در همین ارتباط روز دوشنبه، مجددا عده ای از جوانان فلسطینی به نظامیان ارتش لبنان حمله كرده و اكثر خیابانهای منتهی به این اردوگاه را با آتش زدن لاستیك مسدود كردند.

ارتش در حال حاضر نیروهای خود را در منطقه مستقر كرده و برای بازگشت شرایط به حالت عادی با فلسطینیان وارد مذاكره شده است.

سران فلسطینی با اشاره به اختناق پنج ساله در این اردوگاه، خواستار محاكمه و مواخذه عاملان شلیك به مردم عادی هستند.

به گفته آنها، فلسطینیان با ارتش لبنان در یك جبهه و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی می جنگند، اما این موضوع موجب نمی شود كه مورد حمله نظامیان لبنانی قرار گیرند.

نیروهای ارتش لبنان در سال 86 توانستند پس از سه‌ ماه در گیری نظامی با شورشیان گروه سلفی 'فتح‌الاسلام' كنترل كامل اردوگاه پناهندگان نهر‌البارد را در اختیار بگیرند.

در جریان درگیری‌های مسلحانه سه ماهه بین نیروهای ارتش لبنان و شبه نظامیان فلسطینی مستقر در نهرالبارد 157 سرباز لبنانی و 131 شبه‌ نظامی كشته شدند. همچنین 42 شهروند غیرنظامی نیز در این ارتباط جان خود را از دست دادند.

در عین حال فلسطینیان ساكن در جنوب لبنان هم كه از كشته شدن هم وطنان خود عصبانی هستند، راههای منتهی به اردوگاه عین الحلوه را مسدود كرده و به سوی نظامیان ارتش لبنان سنگ پرتاب كردند.در نتیجه این درگیری ها هم 5 تن كشته و زخمی شدند.

ارتش در بیانیه ای از فلسطینیان خواسته است تا آلت دست جریانهای سیاسی نشوند.

1592

خاور**1030 **1080** 3404



:: برچسب‌ها: شیکاگو , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی اعلام كرد، این حمله در منطقه بعقوبه در 60 كیلومتری شمال بغداد و در مراسم مذهبی شیعیان در این منطقه صورت گرفته است.

در همین ارتباط یك سرهنگ پلیس شهر بعقوبه به خبرگزاری فرانسه گفت كه این حمله توسط یك عامل انتحاری كه هویت او هنوز مشخص نیست، انجام شده است.

نیروهای پلیس پس از وقوع این حمله انتحاری، منطقه را به محاصره خود در آورده و از ورود خبرنگاران جلوگیری كردند.

گزارش در ادامه افزوده است: این حمله مسلحانه در چارچوب یك سلسله حملات برضد شیعیان عراق كه طی روزهای اخیر صورت گرفته است، انجام می شود.

آخرین حملات بر ضد شیعیان عراق كه روز شنبه روی داد، 32 زائر عراقی بر اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده كشته و دهها نفر نیز زخمی شدند.

در حملات روز چهارشنبه گذشته در مناطق مختلف عراق كه اغلب ساكنان آن از شیعان عراق هستند، 72 نفر كشته و بیش از 250 نفر دیگر زخمی شدند.

با حمله انتحاری در روز چهارم ژوئن به مركز اوقاف شیعیان در بغداد كه به كشته شدن 25 نفر و زخمی شدن دهها تن دیگر منجر شد، نگرانی از موج جدید خشونت های مذهبی در كشور عراق را تشدید كرده است.

در این خصوص 'سامی المسعودی' رییس دیوان وقف شیعیان عراق نیز روز دوشنبه اعلام كرد كه بر اثر انفجار یك بمب در مسیر خودروی وی در بغداد، سه تن از محافظین او زخمی شده اند.

المسعودی افزود: قصد ندارم كسی را متهم سازم زیرا باید تلاش كنیم تا از بروز فتنه ای جدید در عراق جلوگیری شود.

گروه تروریستی القاعده در این رابطه با صدور بیانیه ای مسئولیت حملات برضد شیعیان را برعهده گرفته است.

مترجمام**1482**1080**1597



:: برچسب‌ها: آلمان , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، ' امیر فاتح وحدتی ' با اشاره به مصوبه هیات وزیران و قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی افزود: به منظور كنترل و كاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا در منابع خانگی، تجاری و اداری با همكاری دستگاه های اجرایی مرتبط ، دستورالعمل مدیریت مصرف انرژی در منابع ثابت غیر صنعتی تنظیم و برای بررسی و تصویب نهایی در هیات دولت به دفتر معاون اول رییس جمهوری ارسال شده است .

وی اظهار داشت: با تصویب این دستور العمل تمام ساختمان های اداری ، تجاری و مسكونی دریك برنامه زمان بندی مشخص ملزم به دریافت برچسب انرژی ساختمان می شوند. همچنین به منظور كاهش و بهینه سازی مصرف انرژی ، انجام معاینه فنی موتورخانه ها و نصب سامانه های هوشمند در سیستم های گرمایش و سرمایش ساختمان الزامی می شود.

رییس مركز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: انتظار می رود با اجرای اصولی این دستورالعمل به رغم هزینه های انجام شده ، گام های بلندی در صرفه جویی مصرف انرژی و در نتیجه كاهش آلودگی هوا در كلان شهرها برداشته شود.

علمی **9014**1581



:: برچسب‌ها: نور , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

كارشناس هواشناسی كرمانشاه دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: كاهش میزان دید افقی در قصرشیرین بخاطر ورود پدیده گرد وغبار است كه از عصر امروز وارد هوای منطقه شد.

'حمید قاسمی' افزود: پیش بینی می شود این وضعیت تا اوایل وقت سه شنبه (فردا) در جو منطقه وجود داشته باشد ولی پس از آن بتدریج از غلظت آلودگی هوا كاسته شود.

هم اكنون میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین كمتراز 50 متر است كه در مقایسه با وضعیت طبیعی و استاندارد یك هوای سالم و پاك كه 10 هزار متر است، حدود 9 هزار و 950 متر فاصله دارد كه این امر نشان دهنده آلودگی شدید هواست.

قاسمی اظهار داشت:اكنون میزان دید افقی در شهرستان گیلانغرب 500 متر، سرپل ذهاب یكصد متر، بخش مرزی سومار 300 متر و شهرستان ثلاث باباجانی 500 متر گزارش شده است.

بر اساس مشاهدات عینی، میزان دید در شهرستان قصرشیرین ناشی از آلودگی شدید هوا و گرد و غبار اكنون به كمتر از 20 متر رسیده و آلودگی بحدی زیاد است كه نفس كشیدن در هوای باز و آزاد حتی با استفاده از ماسك هم برای شهروندان مشكل است.

در این شرایط مردم برای حفظ سلامت شان، به خانه های خود پناه برده اند تا شاید در محیط بسته، كمی از خطرات ناشی از این مهمان ناخوانده در امان باشند.

گرد و غبار موجود در هوای قصرشیرین نتیجه توفانهای شن در بیابانهای كشور عراق است كه بعد از چند روز بوسیله باد از مرزهای غربی وارد كشور می شود كه این مساله آلودگی هوای شهرهای مرزی كشور را در پی داشته است.

شبكه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین به شهروندان بویژه سالمندان، كودكان و بیماران قلبی و تنفسی هشدار داده است كه با توجه به آلودگی هوا، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری كنند.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق، یكی از شهرهای مرزی كشورمان است كه در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه می شود.

در این شرایط هنوز یك ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهر وجود ندارد تا میزان دقیق آلاینده های هوا را نشان دهد.ك/3

9102



:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

تصویری شبیه‌سازی شده از اتصال سفینه شنجوی-۹ به تیانگونگ در مدار زمین

با اتصال سفینه حامل سه فضانورد چینی به آزمایشگاه فضایی تیانگونگ در مدار زمین، برنامه فضایی چین مرحله‌ای کلیدی را پشت سر گذاشته است.

عملیات اتصال سفینه شنجوی-۹ به آزمایشگاه فضایی ساعت ۶ و ۷ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ از تلویزیون چین به طور زنده پخش شد.

ماموریت فضایی شنجوی-۹ روز شنبه گذشته آغاز شد. این سفینه لیو یانگ، اولین فضانورد زن چین را با خود به فضا برده است.

این، چهارمین ماموریت فضایی چین است که در آن یک سفینه سرنشین‌دار به فضا فرستاده می‌شود و فرصت دیگری را برای بررسی میزان توسعه و پیشرفت چین در فناوری فضایی فراهم کرده است.

سفینه شنجوی-۸ که سال گذشته بدون سرنشین به فضا پرتاب شد، عملیات اتصال به سفینه تیانگونگ را با موفقیت به سرانجام رسانده بود و این عملیات موفقیت‌آمیز باعث شد که چین با اطمینان خاطر بیشتری سفینه شنجوی-۹ را با سه سرنشین راهی فضا کند.

لیو یانگ، اولین فضانورد زن چین

  • تنها فرزند خانواده
  • متاهل و بدون فرزند
  • خلبان نیروی هوایی چین
  • عضو حزب کمونیست چین
  • در مارس ۲۰۱۰ میلادی به عنوان خلبان 'نمونه' انتخاب شد
  • به آشپزی علاقه‌مند است و میل شدیدی به سخنرانی‌های وطن‌پرستانه دارد

عملیات اتصال شنجوی-۹ با تیانگونگ در مدار زمین به طور خودکار انجام شد؛ ابتدا این دو سفینه با به کار گیری مجموعه‌ای از رادار، لیزر و حسگرهای نوری در یک ردیف قرار گرفتند و بعد به هم متصل شدند.

این عملیات در ارتفاع حدود ۳۴۰ کیلومتری زمین انجام شد و خانم لیو با یک دوربین دستی، لحظه اتصال دو سفینه را ثبت کرد.

گفته شده است که در هر نوبت، تنها دو نفر از خدمه سرنشین این سفینه، وارد آزمایشگاه فضایی خواهند شد و نفر سوم در سفینه شنجوی-۹ می‌ماند تا در صورت وقوع وضعیت اضطراری، وارد عمل شود.

در جریان این ماموریت، مجموعه‌ای از آزمایش‌های علمی، از جمله چند آزمایش پزشکی برای بررسی آثار بی‌وزنی بر بدن انسان انجام خواهند شد.

چین امیدوار است که با بهره‌گیری از نتایج این ماموریت‌های فضایی، مقدمات ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی خود را فراهم کند.



:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipxrxt

به نوشته این روزنامه، دراین مذاكرات نمایندگان وزارت امورخارجه، وزارت دفاع، سرویس دولتی مرزبانی، نیروی انتظامی و وزارت كشور جمهوری آذربایجان، راهكارهای توسعه همكاری های این كشور را با ناتو را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این روزنامه نوشت: انجام اموراصلاحات مورد نیاز درزمینه های دفاعی در جمهوری آذربایجان، تداوم همكاری های جمهوری آذربایجان با ناتو و ایجاد هماهنگی بین نیروهای آذری، از عمده مذاكرات طرفین در بروكسل بوده است.

روزنامه گوندلیك خبر چاپ باكو می افزاید: در مذاكرات نمایندگان جمهوری آذربایجان با كارشناسان ناتو در مقر این سازمان، نمایندگان دفتر نمایندگی ناتو در باكو نیز حضور داشتند.

گفتنی است همكاری های جمهوری آذربایجان با سازمان آتلانتیك شمالی ' ناتو' پس از فروپاشی شوروی سابق در سال 1994 آغاز شد و در سال 2006 با امضای توافق نامه ای در بروكسل ، این كشور همكاری خود را در برنامه مشاركت برای صلح این سازمان آغاز كرد.

هم اكنون همكاری های ناتو و جمهوری آذربایجان در دو بخش برنامه ˈ مشاركت برای صلح ˈ به صورت دسته جمعی و همكاری دو جانبه بر اساس توافق نامه های امضا شده بین ناتو و باكو ، انجام می شود .

آموزش نیروهای نظامی جمهوری آذربایجانی مطابق با استانداردهای ناتو، شركت این نیروها در تمرینات و مانورهای مورد نظر ، استفاده ارتش آذری از فناوری های نظامی و دفاعی ناتو و شركت نیروهای آذربایجانی در برنامه ها و فعالیت های صلح بانی این سازمان از عمده همكاری های ناتو با جمهوری آذربایجان است.

جمهوری آذربایجان به منظور همكاری با ناتو تاكنون در سه مرحله نیروهای نظامی خود را به عراق ، افغانستان و صربستان ( كوزوو) اعزام كرده تا تحت فرماندهی مستقیم آمریكا ماموریت هایشان را انجام دهند.

در روزهای اخیر برخی از منابع خبری در جمهوری آذربایجان از كمك یك میلیون یورویی این كشور به ناتو خبرمی دهند و رییس جمهور امریكا در پیامی به نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز خزر، بر ادامه كمك های چمهوری آذربایجان به ناتو در افغانستان، تاكید كرد.

خاورم/1108/ 3404



:: برچسب‌ها: استرالیا , سیاه , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()