مردم ایالت پنجاب هند كشتار مسلمانان در میانمار را محكوم كردند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار ایرنا صدها نفر از مسلمانان با تجمع در مقابل مسجد جامع این شهر، خواستار مداخله دولت هند در توقف این عمل غیرانسانی در میانمار شدند.

این راهپیمایی به درخواست 'حبیب الرحمان ثانی لودیانوی' امام جمعه و جماعات پنجاب و 'مجلس احرار اسلامی' این شهر در حمایت از مردم مظلوم میانمار برگزار شد.

تظاهركنندگان شعارهایی را در اعتراض نسبت به قتل عام مسلمانان میانمار و سكوت دولت هند و رهبران مسلمان این كشور سر داده و پرچم میانمار را به آتش كشیدند.

خشونتهای میانمار به دنبال حمله به یك اتوبوس حامل مسلمانان در این ایالت كلید خورد و ‍پس از آن از ابتدای خرداد ماه گروه‌های افراطی بودایی، با حمایت و همراهی پلیس و ارتش دست به كشتار گسترده و آتش زدن دهكده ها و مساجد و فراری دادن مسلمانان زدند.

امام جمعه و جماعت پنجاب از دولت هند خواست كه دولت میانمار را از اعتراض مسلمانان هند نسبت به كشتار مسلمانان میانمار مطلع سازد.

ثانی لودیانوی، در این تظاهرات، گفت كه كشتار مسلمانان میانمار توسط بودایی های افراطی به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

وی، نسبت به سكوت مرموز رسانه های بین المللی در افشای حقایق تحولات میانمار، جایی كه بیش از 12 هزار نفر از مسلمانان تا كنون كشته و تعداد زیادی مسجد به آتش كشیده شده اند، ابراز شگفتی كرد.

وی ضمن حمایت از نامه اعتراض مسلمانان جهان به میانمار در تقبیح كشتار مسلمانان در این كشور، از جهان اسلام خواست كه روابط خود را با میانمار قطع كنند.

وی همچنین از مسلمانان و رهبران مسلمان هند خواست كه تظاهراتی را در سراسر این كشور در تقبیح دولت میانمار براه اندازند.

ثانی لودیانوی همچنین برخورد دولت هند را با مسلمانان میانمار تقبیح كرده و گفت كه دولت هند نه تنها هیچ حرفی را در رابطه با كشتار مسلمانان در میانمار نزده است بلكه از اعطای پناهندگی سیاسی به 200 نفر مسلمانی كه از میانمار بخاطر ترس از كشتار فرار كرده بودند، سر باز زد.

امام جمعه و جماعت پنجاب همچنین از رهبران بودایی و دالایی لاما خواست كه قتل عام مسلمانان در میانمار را محكوم كنند.

شخصیت های برجسته ای چون نایب امام شاهی عثمان رحمانی، عتیق الرحمان، مفتی جمال الدین و محمد شاهنواز احراری در این تظاهرات شركت كردند.

از اردیبهشت 91 بودایی‌ها با حمله به مناطق مسلمان ‌نشین ایالت 'راخین' بیش از دو هزار منزل مسكونی متعلق به مسلمانان را به آتش كشیده‌اند و دهها هزار نفر را آواره و بی‌خانمان كرده‌اند كه وضعیت آوارگان سرگردان در مرز با بنگلادش، تایلند و مالزی وخیم گزارش شده است.

مسلمانان میانمار معروف به 'روهینگیا' بیشتر در شمال ایالت راخین در غرب میانمار متمركز بوده و دولت میانمار این اقلیت را به رسمیت نمی‌شناسد و آنها را مهاجران غیرقانونی می‌داند.

دولت میانمار در اقدامی هماهنگ از ورود گروههای امدادی و رسانه های بین المللی به این منطقه جلوگیری كرد و در سكوت مجامع بین المللی، نسل كشی گسترده آغاز شده است كه برخی رسانه ها آن را هولوكاست واقعی مسلمانان نامیده‌اند.

رئیس‌ جمهور نظامی میانمار، در جدیدترین اظهار نظر و موضع گیری، جمعیت 800 هزار نفری مسلمان روهینگیا در این كشور را قومیتی خارجی معرفی كرده و گفته است كه مسلمانان باید به اردوگاههای آوارگان مهاجرت كنند یا اخراج شوند.

در نتیجه خشونتهای ماههای گذشته، هزاران نفر از مسلمانان بی‌دفاع از آغاز ناآرامی‌های فرقه‌ای در میانمار به دست افراطیون بودایی به قتل رسیده‌اند.

كشور 75 میلیون نفری میانمار حدود 800 هزار نفر جمعیت مسلمان دارد.

آساق ** 2164** 589**1577





:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: