پاكستان به ایجاد اتفاق نظر در پیش نویس سازمان ملل در خصوص سوریه كمك خواھد كرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز یكشنبه منابع محلی , 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ارایه شده توسط انگلیس، ماموریت ناظران این سازمان در سوریه را 30 روز دیگر تمدید كردند.

در این قطعنامه آمده است: ماموریت ناظران سازمان ملل در صورت تایید دبیركل سازمان ملل و ابراز اطمینان شورای امنیت نسبت به جلوگیری از ادامه استفاده از سلاح ھای سنگین در سوریه و كاھش سطح خشونت ھا در كشور گسترش پیدا می كند.

روز جمعه گذشته ماموریت ناظران كنونی سازمان ملل در سوریه به پایان رسید.

300 ناظر سازمان ملل از اواخر ماه می گذشته (اوایل خرداد ماه) در سوریه مستقر شده اند.

گفتنی است شورای امنیت پس از وتو روسیه نسبت به قطعنامه تحریم ھای سازمان ملل علیه دولت سوریه در پیاده سازی طرح صلح برای متوقف كردن جنگ 17 ماھه در این كشور به بن بست رسید.

این گزارش به نقل از منابع آگاه در شورای امنیت حاكیست: ھیات نمایندگی پاكستان در سازمان ملل به سرپرستی 'رضا بشیر تارر' معاون نماینده دائم این كشور برای اجراشدن طرح شش ماده ای كوفی عنان نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه برای پایان دادن به خشونت ھا در این كشور و ایجاد ھماھنگی در شورای امنیت برای رو به جلو بردن این ھدف آمادگی خود را اعلام كرده است.

ھیات نمایندگی پاكستان به عنوان بخشی از تلاش ھای خود، پیش نویسی را بین اعضای شورای امنیت توزیع كرد كه در آن آمده اسلام آباد معتقد است قطعنامه تصویب شده برای گسترش حضور ناظران سازمان ملل در سوریه باید به مدت 45 روز تمدید شود.

نمایندگی دولت اسلام آباد در سازمان ملل متحد تاكید داشت: مانند بسیاری از نمایندگان كشورھای دیگر جھان، ما نیز معتقدیم طرح كوفی عنان برای حل و فصل مساله سوریه بھترین گزینه است.

در مقابل انگلیس نیز به عنوان یك اقدام رقابتی پیش نویس خود برای تمدید مدت 30 روزه ناظران سازمان ملل را ارائه كرد كه بیشتر در محتویات این پیش نویس دولت سوریه شدیدا مورد ھدف قرار گرفته بود، با این وجود به نظر می رسد بدون ھیچ شكی این قطعنامه نیز توسط چین و روسیه وتو خواھد شد.

در چنین وضعیتی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل قبل از نشست روز جمعه به طور جداگانه با یكدیگر دیدار و گفت و گو كردند.

براساس این گزارش، پاكستان بر ھماھنگی اعضای شورای امنیت برای توجه به وخامت اوضاع در سوریه و تلاش برای رفع این مساله تاكید كرد. همچنین برخی ھیات ھای نمایندگی كشورھا از درخواست اسلام آباد حمایت كردند و نمایندگی انگلیس نیز برای اصلاح پیش نویس خود موافقت كرد.

گفتنی است، یكی از اصلاحات كلیدی كه پاكستان در پیش نویس خود به ویژه به انگلیس پیشنھاد داد این بود كه شورای امنیت در اقدام اول خود باید به خشونت ھا ازسوی 'ھر دو طرف' در سوریه پایان دھد.

دیپلمات ھای برخی كشورھا پس از نشست شورای امنیت كه برای تعیین زمان رای گیری درباره این پیش نویس برگزار شده بود، از 'رضا بشیر تارر' معاون نماینده دائم پاكستان برای اقدام به گرد ھم آوردن اعضای شورای امنیت در خصوص پایان دادن به مساله سوریه تشكر كردند.

روز جمعه گذشته نیز معاون نماینده دائم دولت اسلام آباد در سازمان ملل از دادن رای مثبت به قطعنامه شورای امنیت كه با ھدف اعمال فشار بر دولت سوریه و تحمیل تحریم ھای سازمان ملل علیه این كشور تنظیم شده بود، خودداری كرده و در جلسه رای گیری شركت نكرد.

آساق ** 1095**1392





:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: