پلیس فتا: مراقب ایمیل های جعلی و دسكتاپ فشنیگ باشید
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز یكشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، یكی از روش‌های بسیار رایج كلاهبرداری اینترنتی، فشینگ و دسكتاپ فشنیگ است.

در فشینگ كلاهبردار با ساختن صفحه جعلی كه معمولاً آدرس این صفحه جعلی با آدرس سایت اصلی دارای تفاوت جزئی است، اقدام به دریافت اطلاعات حساب و رمزهای عبور كاربر می كند.

در دسكتاپ فیشینگ صفحه جعلی دارای تمام مشخصات و حتی آدرس یكسان با صفحه اصلی است و مجرمین فضای سایبری در روش دسكتاپ فشنیگ از یك بد افزار بر روی سیستم قربانی استفاده می كنند.

روش تشخیص دسكتاپ فیشینگ برای كاربران معمولی دشوار است زیرا اقدامات مجرمانه پشت پرده صورت می گیرد. لذا با توجه به گسترش روز افزون این دسته از جرایم و برای جلوگیری از به دام افتادن در فشینگ لازم است به آدرس سایت دقت شود و از لینك هایی كه در سایت ها و یا ایمیل ها برای شما ارسال می شود برای ورود به صفحات پرداخت الكترونیكی استفاده نكنید.

پلیس فتا توصیه كرد برای مقابله با دسكتاپ فشینگ حتما موارد زیر رعایت شود:

- از نسخه های قدیمی ویندوز عامل مانند ویندوز XP استفاده نكنید و به صورت مرتب اقدام به بروز رسانی سیستم عامل خود كنید.

- آنتی ویروس مناسب بر روی سیستم خود داشته باشید و آن را بروز كنید.

- از مرورگرهایی مانند IE7 , MOZILLA , FIREFOX , OPERA

استفاده كنید كه حاوی لیستی از سایت های طراحی شده توسط كلاهبرداران اینترنتی معروف هستند و سایتی كه قصد بازدید از آنرا دارید با لیست درون این مرورگرها مقایسه كنید.

- مرورگر اینترنتی خود را همیشه بروز كنید.

- از دانلود و اجرای فایل های پیوست ایمیل های مشكوك و ناشناس جدا خودداری كنید.

- نرم افزار های مورد نیاز خود را از سایت های معتبر دارای اصالت دانلود و از دانلود نرم افزار های مشكوك خودداری كنید.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در ادامه این گزارش به روش جدید مجرمین سایبری اشاره كرد و در تشریح آن نوشت: مجرمین با آلوده كردن سیستم قربانیان از طریق فریب وی برای دانلود و نصب بد افزار، اقدام به اجرای شگرد دسكتاپ فیشینگ بر روی تعداد زیادی رایانه شخصی كرده است.

پلیس فتا در این گزارش به ایمیل جعلی به عنوان یكی دیگر از روش های كلاهبرداری اشاره می كند و می نویسد، ایمیل جعلی امروزه یكی از شیوه هایی است كه كلاهبرداران اینترنتی به منظور گمراه كردن و سوء استفاده از كاربران اینترنتی بكار می‌ برند.

در این روش كلاهبرداران، ایمیلی را برای قربانی ارسال می كنند كه به ظاهر دارای آدرس معتبر و مهمی است. بطور مثال كلاهبردار از آدرس های ایمیل جعلی سازمان های دولتی و یا دوستان شما برایتان ایمیل با محتوای فریبنده می فرستد. در متن این ایمیل ها معمولا از شما خواسته می شود كه به لینك خاصی مراجعه نموده و یا اطلاعات مورد نظر كلاهبردار را برای وی ارسال كنید، یا پولی را به حساب مورد نظر وی واریز كنید.

این شیوه با توجه به امكانات، نرم افزار ها و گستردگی فضای مجازی غیر قابل تصور نیست. لیكن هوشیاری كاربران این حوزه مهمترین عامل پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم است.

كارشناسان پلیس فتا از همه كاربران فعال در حوزه فضای مجازی می خواهند كه قبل از انجام اقدامات خواسته شده در ایمیل های دریافتی، محتویات ایمیل را با فرستنده چك كنید، زیرا عدم توجه به این امر ممكن است موجب شود تا فرد به قربانی بدل شده و در نهایت متوجه شود كه این ایمیل از سوی افراد سودجو به منظور گمراه كردن و یا كلاهبرداری ارسال شده و جبران خسارت وارده برای وی دشوار شود.

اجتمام** 1379**1569





:: برچسب‌ها: شهری , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: