'نورالدین پسر ایران' به چاپ چهل وششم رسید
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از سوره مهر، كتاب 'نورالدین پسر ایران' روایت پسر 16 ساله‌ای از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی است كه حضور در دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌ ‌شكن لشكر 31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه كرده و بارها مجروح شده است.

نورالدین نزدیك به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر كوچك‌ ترش 'سید صادق' در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز 70 درصد دفاع مقدس است.

رهبر انقلاب در اواخر سال گذشته پس از مطالعه این اثر، در دست نوشته‌ای بر پایان این كتاب، نوشتند: این نیز یكی از زیباترین نقاشی‌های صفحه‌ پُركار و اعجاز گونه‌ هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقا در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی كه از قریحه‌ ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازك‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرات راوی در بیان گوشه‌هایی كه عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته می‌ماند، از ویژگی‌های برجسته‌ این كتاب است. تنها نقصی كه به نظر رسید نپرداختن به نقش فداكارانه‌ همسری است كه تلخی‌ها و دشواری‌های زندگی با رزمنده‌‌ای یكدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است. ساعات خوش و با صفایی را در مقاطع پیش از خواب با این كتاب گذراندم والحمدلله.

كتاب 'نورالدین پسر ایران' پس از انتشار، همواره جزو پرفروش‌ترین آثار سوره مهر بوده است. در ایام نمایشگاه كتاب تهران نیز با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شد، بطوری كه در 10 روز ایام نمایشگاه، 10 تیراژ از این كتاب به فروش رفت تا از این حیث نیز ركورددار فروش كتاب نمایشگاه باشد.

كتاب 'نورالدین پسر ایران' در 698 صفحه، قطع گالینگور و در شمارگان 2500 جلد و با قیمت 17 هزار و 500 تومان توسط سوره مهر منتشر شده است.

فراهنگ ** 1630 ** 1071





:: برچسب‌ها: زمستان , سرگرمی , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: