باراك اوباما از حمله سایبری به ساختارهای حیاتی آمریكا ابراز نگرانی كرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اوباما در این مقاله از كنگره آمریكا خواست تا در باره این تهدیدها دست به اقدام بزند.

اوباما در این مقاله می افزاید: تهدید سایبری نسبت به ملت ما ، یكی از جدی ترین چالش های اقتصادی و امنیت ملی است كه با آن روبرو هستیم.

به نوشته وی، دولت های خارجی، تشكل های جنایتكار و افراد، همه روزه در سامانه های مالی، انرژی و امنیت همگانی آمریكا ، كند وكاو می كنند.

روزنامه آمریكایی واشنگتن پست اخیرا فاش كرده بود اوباما كه ظاهرا به موضوع سایبر و حملات سایبری علاقه مند است ، دستور وی‍ژه ای را برای حملات سایبری علیه برخی كشورها صادر كرده است.

اوباما در ادامه مقاله خود با اشاره به رخدادی در سال گذشته كه در آن یك هكر تصاویری از سامانه های كنترل داخلی یك تاسیسات آب در تگزاس را به نمایش گذاشته بود، افزود: شركت های مجری خطوط لوله گاز طبیعی نیز هدف این حملات بوده اند.

به نوشته اوباما، افزایش حملات به سامانه های رایانه ای در صنایع هسته ای و شیمیایی، این نگرانی را بوجود آورده است كه دشمنان در جریان یك جنگ ، به ساختارهای حیاتی آمریكا حمله كنند.

رییس جمهوری آمریكا افزود: در یك جنگ در آینده، دشمن ناتوان از مقابله با برتری نظامی ما در جبهه نبرد، ممكن است در صدد بهره برداری از نقاط ضعف و آسیب پذیر رایانه ای ما در داخل كشور برآید.

به نوشته وی، خرابكاری در سامانه های حیاتی بانكی ممكن است موجب بحران مالی شود. نبود آب تصفیه شده یا بیمارستان های در حال كار می تواند در زمینه بهداشت و سلامت همگانی، وضعیت اضطراری ایجاد كند و همانطور كه در موارد گذشته قطع برق دیده ایم، این امر می تواند كسب وكار، فعالیت شهرها و تمامی مناطق را با وقفه روبرو نماید.

وی با درخواست از كنگره برای تصویب قانونی برای جلوگیری از چنین تهدیدهایی، بازگذاشتن راهی برای نفوذ دیجیتال دشمنان سایبری به درون این كشور، نهایت بی مسوولیتی توصیف كرد.

اوباما نوشت: به خاطر امنیت ملی و اقتصادی آمریكا، من از سنا می خواهم كه قانون امنیت سایبری 2012 را تصویب كند و از كنگره می خواهم قانون فراگیری را برای من ارسال كند، تا آن را اجرا كنم.

مترجمام**1486** 1575





:: برچسب‌ها: چشم انداز , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: