روسیه و چین قطعنامه ضد سوری را وتو كردند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، شبكه تلویزیونی فرانس 24 روز پنجشنبه اعلام كرد، روسیه و چین برای سومین بار در 9 ماه گذشته قطعنامه آمریكا و كشورهای اروپایی علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه را وتو كردند.

این اقدام روسیه و چین از نگاه كارشناسان و تحلیلگران سیاسی اتفاقی غیر منتظره نیست چرا كه بسیاری از آنها پیشتر این واكنش مسكو و پكن را پیش بینی كرده بودند.

در پی شكست آمریكا و كشورهای اروپایی در متقاعد كردن مسكو و پكن به پیروی از قطعنامه تحریمی ضد سوری، برخی منابع دیپلماتیك در بروكسل امروز از تحریم های یكطرفه جدید اتحادیه اروپا علیه دمشق خبر دادند.

این منابع افزودند: اروپا در نظر دارد دامنه تحریم های خود علیه رژیم سوریه را گسترده تر كند. صدور مجوز برای بازرسی كشتی ها و هواپیمایی كه احتمال داده می شود تحریم های اروپایی علیه سوریه را نقض كنند، یكی از تدابیر جدید بروكسل برای در تنگنا قرار دادن بیشتر بشار اسد است.

رای گیری درباره قطعنامه ضد سوری آمریكا و كشورهای اروپایی قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شود اما عنان با هدف گفتگو و مذاكره با مقامات روسی، پیشنهاد درخواست تعویق 24 ساعته این رای گیری را ارائه داد كه مورد موافقت اعضای شورای امنیت قرار گرفت.

رای گیری درمورد این قطعنامه امروز برگزار و در نهایت با وتوی چین و روسیه مواجه شد.

مترجمام**9041**1565





:: برچسب‌ها: اقیانوس , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: