كشفیات پلیس 'فتا' ایران سه برابر میزان جهانی است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در حاشیه نشست روسای پلیس 'فتا' در گفت و گو با خبرنگاران افزود: كشف 60 درصدری جرایم سایبری و مجازی انقلابی در این زمینه محسوب می شود اما نیروی انتظامی تاكید دارد كه این میزان به 80 درصد برسد كه اگر این مهم تحقق یابد زمینه جرم در فضای مجازی بسیار سخت خواهد شد.

وی با بیان آنكه در زمان فتنه سال 1388 تاكید كردیم كه دشمن از تحمیل جنگ نرم پشیمان خواهد شد گفت: امروز افسران پلیس فتا در جنگ نرم مانند افسران جنگ سرد پیشرفت كرده و مهارت های مورد نیاز را به دست آورده اند. پلیس فتا كاملا به فضای مجازی مسلط شده و قدرت مقابله با هر نوع تهدیدی در این فضا را دارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به افزایش وقوع جرایم مجازی اشاره كرد و گفت: فضای مجازی و سایبری از جمله فضاهایی است كه همیشه می تواند تنوع جرم داشته باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینكه در حال حاضر 10 استان كشور به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتالی جرم مجهز شده‌اند، گفت: در سال جاری مابقی استان‌ها نیز به این آزمایشگاه‌ها مجهز خواهند شد.

این مقام انتظامی با بیان اینكه آزمایشگاه‌ها در بازیافت اطلاعات جرم و همچنین كشفیات، قابلیت بی‌نظیری دارند، اعلام كرد: تاسیس آزمایشگاه پرتابل فتا تا پایان سال جاری در دستور كار ماموران پلیس قرار دارد.

وی همچنین به تسلط كامل سایر دستگاه‌های مرتبط بر فضای سایبری اشاره كرد و گفت : در حوزه جرایم سایبری با تمام قدرت به پیش‌بینی جرایم، مقابله و تحمیل ایده و نظر اقدام می‌كنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به تعامل پلیس فتا با دیگر سازمان ها و نهادها اشاره كرد و گفت: بسیاری از نهادها و سازمان ها از جمله صداو سیما، بانك ها، وزارت نفت و .. از توانایی پلیس فتا برای مبارزه با جرایم فضای مجازی خود استفاده می كنند.

سردار رادان در ادامه در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در باره نواقص موجود در گشت امنیت اخلاقی كه فرمانده ناجا به آن اشاره كرده است، گفت: ما در چرایی اجرای این طرح مشكلی نداریم، اما در چگونگی اجرای آن تفاوت وجود دارد. اما در مجموع عدد اشكلات وارده به ماموریت ها نسبت به میزان ماموریت‌ها، بسیار كم است.

اجتمام**9266**1379 1418





:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: