كتاب «آداب روزه‌داری ـ احوال روزه داران» در بیان رهبر معظم انقلاب منتشر شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، كتاب «آداب روزه‌داری – احوال روزه‌داران» برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گزیده‌ای از مجموعه توصیه‌ها، نصایح، تحلیل‌ها و مواعظی است كه در ماه‌های رمضان 22 سال گذشته ـ از سال 1369 تا 1390 ـ در بیانات معظم له ارایه شده است.

در مقدمه این كتاب آمده است: «در انتخاب مطالب این كتاب دو ویژگی مورد توجّه قرار گرفته است: نخست؛ موضوع بیانات ماه مبارك رمضان، معارف دینی مربوط به روزه‌داری، آداب دعا، تكالیف مؤمنان در این ماه از نظر فردی، اجتماعی و سیاسی و نظایر آن باشد. دوم؛ صرفاً در محدوده‌ی زمانی از حلول ماه مبارك رمضان تا پایان روز عید سعید فطر هر سال بیان شده باشد.»

تدوین‌كننده كتاب در بخش دیگری از مقدمه نوشته‌ است: از مطالعه مطالب این كتاب و توجه به تاریخ و مخاطبان هر مطلب نكات مهمی از سیره‌ی رفتاری معظّمٌ‌له در ماه مبارك رمضان به دست می‌آید از جمله، 'توجّه به برپایی مجالس تلاوت قرآن كریم، محور قرار گرفتن مباحث مربوط به خودسازی ایمانی و اخلاقی، میزبانی اقشار مختلف همچون اساتید، دانشجویان و... و به سخنان و نظرات آنان گوش فرادادن و با آن‌ها به گفتگو نشستن، حضور در جمع روزه‌داران نمازگزار ماه رمضان و اقامه‌ی نماز جمعه به امامت معظّمٌ‌له، توجّه دادن به اهمیّت شب‌های قدر و ایّام شهادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام، تبیین وضع جهان اسلام تأكید بر راهپیمایی هرچه عظیم‌تر روز جهانی قدس.'

كتاب آداب روزه‌داری احوال روزه‌داران توسط موسسه انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی روانه كتاب‌فروشی‌ها شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این كتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های 66483975- 66410649 تماس گرفته و یا به نشانی پست الكترونیك book@khamenei.ir مكاتبه كنند.

سیام*2023**





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , دریاچه , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: