رییس فرهنگستان علوم اسلامی: مبارزه امام مبتنی بر قدرت الهی بود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام'سیدمحمد مهدی میرباقری'روز چهارشنبه در همایش

'جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)' در قم گفت: نگرش حضرت امام(ره) به قدرت با رویكرد سایر مكاتب غربی و شرقی متفاوت بود زیرا ایشان قدرت را برای اعتلای اسلام می خواست.

وی ادامه داد: امام هرگز شروع كننده جنگ نبود اما از آن برای تبیین مبانی اسلام ، ارزش شهادت و گسترش فرهنگ معنویت و اخلاق استقبال كرد.

میرباقری گفت: امام با انقلاب اسلامی به دنبال یك انقلاب عظیم جهانی بود و بخوبی می دانست این اقدام به جنگ و درگیری طولانی نیز می انجامد.

وی اضافه كرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی به دنبال تمدن جدیدی بود تا علاوه بر دفاع همه جانبه از اسلام ناب محمدی(ص)، موازنه جهان در مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را نیز به نفع آن برهم زند.

میرباقری با بیان اینكه انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب واقعی بعد از واقعه رنسانس بود، افزود: این انقلاب در مقابل تجدد و مادیگرایی غرب و شرق ایستاد و پس از شكست دادن اردوگاه شرق، در حال مبارزه جدی با اردوگاه غرب است.

وی تصریح كرد: بیداری اسلامی نیز ادامه اندیشه امام و مبارزه با جریان تجدد است به همین دلیل هم دنیای مادی و غرب در مقابل آن ایستاده و به دنبال منحرف كردن آن است.

همایش 'جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)'با تاكید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی با هدف بررسی افكار و آرای حضرت امام در مقوله جنگ، دفاع مقدس و صدور انقلاب با حضور صاحبنظران، به مدت یك روز در قم برگزار شد.ك/2

569 / 380/





:: برچسب‌ها: فلوریدا , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: