صنایع دستی ایران در فروشگاه‌های تركیه عرضه می‌شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'منوچهر عبدلی' روز چهارشنبه در نشست صادركنندگان صنایع دستی كشور در محل ساختمان ارگ آزادی با بیان این مطلب افزود: شركت طرف قرارداد، حدود 1500 فروشگاه در تركیه دارد و این تفاهمنامه عرضه محصولات ایران و صادرات مجدد آن را در بر می‌گیرد.

وی با تاكید بر اینكه باید صنعت فرش دستباف نیز به جمع صنایع دستی كشور افزوده شود، از برنامه‌های این اتحادیه برای تشكیل كنسرسیوم صنایع دستی خبر داد كه با هدف نظم‌دهی به بازار صادرات صنایع دستی تشكیل می‌شود.

عبدلی یادآور شد: از آنجا كه آمار گردشگران خارجی ایران بالا نیست، بهترین كار برای عرضه صنایع دستی به عنوان كالای لوكس، عرضه آن از طریق سیستم فروشگاهی است.

وی با بیان اینكه قرار است به زودی فروشگاه عرضه صنایع دستی ایران در چین راه اندازی شود، اظهار داشت: برخی تصور می كردند كه چون جنس چینی همه دنیا را فرا گرفته است، صنایع دستی ایران در آنجا خریدار ندارد.

وی افزود: مطالعاتی كه در زمینه بازار فرش ایران انجام شد، نشان داد كه صنایع دستی ایران به عنوان یك كالای لوكس حتی در كشور چین نیز خواهان دارد كه نمونه این استقبال را در نمایشگاه‌های برگزار شده در پكن شاهد بودیم.

عبدلی تاكید كرد كه نمایشگاه صنایع دستی ایران در پایان ماه مبارك رمضان در استانبول تركیه

برپا می شود.

'منوچهر جنتی' رییس اتحادیه تولیدكنندگان و صادر كنندگان صنایع دستی ایران نیز در این مراسم از معاون صنایع دستی خواست تا موضوع اعطای كارت اعتباری به گردشگران خارجی را پیگیری كند تا آنان بتوانند به راحتی صنایع دستی خریداری كنند.

وی همچنین بر لزوم انجام تبلیغات برای حضور در بازار جهانی در شبكه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی تاكید كرد.

در این مراسم كه با حضور ' محمدحسن صالحی مرام' معاون صنایع دستی كشور و مدیران این بخش برگزار شد، جمعی از صادركنندگان صنایع دستی به بیان مشكلات و دیدگاه های خود در زمینه توسعه صادرات این بخش پرداختند.

هزینه بالای ترانزیت صنایع دستی به خارج از كشور، اعطای كارت اعتباری خرید به گردشگران تا بتوانند از ایران كالا بخرند، لزوم سرمایه گذاری در حوزه تبلیغات در كشورهای هدف محصولات صنایع دستی از جمله گلایه‌های صادركنندگان و تولیدكنندگان صنایع دستی بود.

یكی دیگر از صادر كنندگان كه در زمینه صادرات سفال فعالیت داشت، موضوع افزایش هزینه تولید را متذكر شد كه به صادرات این محصولات ضربه می زند.

به اعتقاد این فعال حوزه صنایع دستی، حذف یارانه سوخت تاثیر مهلكی بر واحدهای تولید سفال و صنایع دستی گذاشته است و دولت برای این بخش فكری كند تا این كارگاهها تعطیل نشوند.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: