كتاب پیامك ادبی رضوی منتشر شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مركز روابط عمومی، اطلاع رسانی و اموربین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این كتاب را در 167 صفحه منتشر كرده است.

مدیر كل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این كتاب شامل دل نوشته های افرادی است كه با استفاده از ظرفیت های متنوع آفرینش و كوتاه نویسی و همچنین ابزارهای نوین ارتباطی (پیام كوتاه) در جشنواره پیامك ادبی رضوی شركت كرده اند و پیامك آنها به مرحله ارزیابی نهایی راه یافته است.

'محمد علی منفرد' افزود:‌ دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناك امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره پیامك رضوی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار به ویژه ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، شناسایی و ارج نهادن به تولیدكنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و كمك به انتشار گسترده‌تر این آثار، استفاده از ظرفیت‌های متنوع آفرینش‌ها و كوتاه‌ نویسی‌های ادبی با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی دانست.

منفرد، محورهای جشنواره را تك ‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا(ع)، تمثیل‌ها، رؤیا‌پردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر، زندگی‌نامه، سفر تاریخی امام رضا(ع) به ایران، جملات كوتاه با الهام از روایات و احادیت مرتبط با امام رضا (ع) با ذكر منبع روایات عنوان كرد.

به گفته وی، با توجه به مصوبات كمیته برنامه ریزی دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، جشنواره پیامك ادبی رضوی امسال برای نخستین بار به صورت یك برنامه مستقل در همه استانهای كشور با محوریت مركز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل این وزارتخانه برگزار می شود.

منفرد تاكید كرد: مسئول برگزاری این جشنواره در استانها، مدیران روابط عمومی های ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند كه با هماهنگی نماینده دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استان فعالیت می كنند.

به گفته دبیر جشنواره پیامك ادبی رضوی، مراسم پایانی جشنواره همزمان با دهه كرامت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان، مسئولان، نمایندگان دبیرخانه و برگزیدگان در تهران برگزار می‌شود.

فراخوان، ضوابط و مقررات شركت در جشنواره به همراه شیوه نامه اجرائی آن بر روی پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه به نشانی www.farhang.gov.ir قرار دارد.

فراهنگ **1355**1588





:: برچسب‌ها: فیلم , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: