اجرای تابستانه دوره های آموزشی طرح ملی تربیت مهندسان فردا
نوشته شده توسط : ipxrxt

'كورش پرند' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به منظور آموزش مهارت های عملی به عنوان پایه و اساسی برای توانمند سازی نیروی انسانی ماهر، متخصص و كارآفرین و همچنین ایجاد زمینه های اشتغال قبل از ورود به دانشگاه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور، دوره های آموزشی طرح ملی مهندسان فردا با رویكرد آموزش های مسأله محور را در چندین رشته مهارتی تدوین و برای اجرا به استان ها ابلاغ كرده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور بیان داشت: این آموزش ها برای دانش آموزان دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین سایر نوجوانان و جوانان جویای مهارت از تابستان امسال در رشته هایی همچون رباتیك، ساخت زیردریایی، رایانه، انیمیشن و متحرك سازی، طراحی سایت، بورس و تجارت الكترونیك،ماشین های با سوخت شیمیایی، تولید قطعات پلاستیك و كامپوزیتی، سازه های ماكارونی، گیوه بافی، عروسك سازی و ... برگزار می شود و برای تمامی دوره ها، بسته آموزشی شامل جزوه، سی دی دوره و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها تهیه شده است.

پرند افزود: تقویت فرهنگ مهارت آموزی و آماده سازی نیروی كار آینده، ارتقا و افزایش مهارت دانش آموزان رشته های نظری، شناسایی نخبگان مهارتی، تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده، هدایت تحصیلی و آمادگی برای احراز مشاغل آینده، تقویت و تحقق روحیه خلاقیت و نو آوری در دانش آموزان، ایجاد انگیزه لازم برای فراگیری مهارت های پایه و افزایش روحیه رقابت سالم از جمله ضرورت های اجرای طرح مذكور است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور تصریح كرد: در دوره های آموزشی مسأله محور برخلاف سایر روش های آموزشی، با هدایت مربی، چند پروژه عملی مشخص توسط كارآموز اجرا می شود و فراگیر در حین انجام فعالیت های عملی و ارائه پروژه، شایستگی های لازم را كسب می كند.

پرند افزود: استانداری، اداره كل آموزش و پرورش استان، نواحی مقاومت بسیج، شهرداری ها، صدا و سیمای استان از جمله دستگاه های همكار ادارات كل آموزش فنی و حرفه ای استان ها در اجرای طرح مذكور هستند.

وی در ادامه بیان داشت: هر استان بین سه تا پنج رشته از رشته های مورد نظر را با حداقل50 درصد رشته های دارای پروژه عملی برای تعداد حداقل یكهزار و حداكثر سه هزار نفر اجرا می كند.

یادآور می شود، به منظور كشف استعدادها و ترغیب دانش آموزان به كارهای عملی، پژوهشی و ایجاد فرهنگ كار گروهی و ایجاد رقابت سالم، در پایان كلاس های آموزشی، مسابقات مهارتی در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان برای همه رشته ها تدارك دیده شده است.

اقتصام ** 9123 **1319





:: برچسب‌ها: درخت , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: