عربستان بجای تحریك مذاهب نقش پیشرو خود را در جهان اسلام بازیابد
نوشته شده توسط : ipxrxt

'ولید سكریه' كارشناس مسایل استراتژیك و نماینده فعلی مجلس لبنان طی گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بیروت گفت: عربستان سعودی لازم است كه اعمال و رفتار خود را با توجه به جایگاه مدینة النبی (ص) و بیت الله الحرام در این كشور خدشه دار نكند.

وی با تاكید بر اینكه عربستان باید به شكلی رفتار كند كه رضای خدا، پیامبر(ص) و تمام مومنان و مسلمانان را به همراه داشته باشد، گفت: این كشور تنها باید به دنبال وحدت كلمه میان مسلمانان چه در عربستان و چه در دیگر كشورهای جهان عرب و اسلام باشد و از هرگونه موضع گیری و تحریك مذهبی و طایفه ای بپرهیزد.

سكریه با تاكید بر اینكه تحریك های مذهبی و طایفه ای تنها در خدمت طرح های آمریكا و رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: برخی اقدامات مقامات عربستان بویژه اقدام اخیر آنها در بازداشت شیخ 'نمر باقر نمر' امام جماعت مسجد العوامیه در شرق این كشور به شدت محكوم است.

وی با اشاره به اینكه مقامات عربستان شدیدترین برخورد را با شهروندانی كه خواستار حقوق طبیعی خود از جمله اجرای اصلاحات و اجرای قوانین هستند انجام می دهند، افزود: این امر كاملا محكوم است، چرا كه این معترضان تنها ندای وحدت سر داده و می خواهند كه عدالت اجتماعی در كشورشان اجرا شده و با چشم تمییز به آنها نگریسته نشود.

این نماینده مجلس لبنان با اشاره به طرح آمریكا برای خاورمیانه كه هدف از آن، پاشیدن بذر تفرقه در میان ملت های منطقه در راستای خدمت و حمایت از رژیم صهیونیستی است، افزود: تنها دو راه مقابل ملت های منطقه در این خصوص وجود داشته كه یا باید با این طرح همراهی كرد و به ابزار آن تبدیل شد، یا اینكه به مقابله با آن برخواست و جنگید.

وی بر ضرورت گفتگوهای دایمی و پیاپی میان كشورها و ملت های عربی و اسلامی منطقه، در سطوح و زمینه های مختلف تاكید كرد و افزود: عربستان سعودی لازم است كه نقش طلیعه دار خود را در جهان اسلام بازیابد، نه اینكه پیوسته به دنبال تحریك طوایف و مذاهب مختلف باشد.

سكریه با تاكید بر اینكه امرای كشورهای عربی حوزه خلیج فارس، بویژه عربستان سعودی هیچ نفعی از همراهی با طرح آمریكا كه هدف آن نابودی منطقه است نمی برند، گفت: آیا این كشورها نمی دانند كه اگر آتش فتنه گری های مذهبی و طایفه ای روشن شود، تاثیرات آن به یك منطقه یا كشور معین خلاصه نخواهد شد؟

وی با تاكید بر اینكه ثروت های طبیعی كشورها از جمله نفت، نعمتی از جانب خداست، افزود: باید از این نعمات در راستای خدمت به اسلام و امت اسلامی استفاده شود و حق هر شهروند عربستانی است كه از نعمات موجود در كشور خود بهره ببرد.

این كارشناس مسایل استراتژیك با تاكید بر اینكه تمام مردم عربستان حق دارند كه نظر خود را در خصوص هدر رفتن ثروت های كشور خود و دزدی های صورت گرفته، بر زبان آورند، اظهار داشت: قسمت بزرگی از بودجه این كشور در اولویت هایی صرف می شود كه تنها در خدمت طرح های آمریكا و رژیم صهیونیستی بوده و این حق مردم عربستان است كه نسبت به این مساله معترض باشند.

وی ابراز امیدواری كرد كه اندیشمندان كشورهای منطقه نسبت به اینگونه طرح ها و توطئه هایی كه منافع ملت ها را هدف قرار داده تامل بیشتری نشان دهند.

به گفته وی ابتدا باید به خود رجوع كرد و با جدیت و پشتكار در صدد ایجاد وحدت میان تمامی مردم بود، تا بتوان مقابل تمام خطرها و چالش هایی كه عقاید، هویت، آزادی، حق حاكمیت و تاریخ ملت های منطقه را هدف قرار داده، با قدرت مقاومت كرد.

خاورم**2024**1030**2047**





:: برچسب‌ها: جزیره , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: