بازرس كل امور نظامی، امنیتی و نهادهای سازمان بازرسی كل كشور منصوب شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازرسی كل كشور، حجت‌الاسلام والمسلمین 'مصطفی پورمحمدی' در این حكم از زحمات 'قاسم مزینانی' بازرس كل پیشین این اداره تقدیر و تشكر كرد.

به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و در اجرای اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سازمانی به نام «سازمان بازرسی كل كشور» زیر نظر قوه قضائیه و با اختیارات و وظایف مندرج در قانون تشكیل شده است.

وظایف سازمان بازرسی كل كشور در قالب فعالیت های منظم و هدف دار بر اساس مأموریت قانونی سازمان نسبت به نظارت و بازرسی از دستگاه‌های مشمول بازرسی، طی سه نوع بازرسی انجام می‌پذیرد.

1. بازرسی مستمر: این بازرسی كه عمده فعالیت های سازمان را در بر می‌گیرد در قالب برنامه سالیانه با استفاده بهینه از منابع و امكانات موجود مبتنی بر پایه‌های علمی و شناخت كامل از نیازها و شرایط حاكم بر كشور صورت می‌پذیرد.

جهت گیری اصلی برنامه‌های عملیاتی بر اساس سیاست ها و خط‌مشی‌های كلی نظام با هدف نظارت و بازرسی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات مندرج در ماده 2 قانون تشكیل سازمان بازرسی كل كشور تعیین می‌گردد.

2. بازرسی فوق‌العاده: انجام بازرسی‌های فوق العاده حسب الامر رهبر معظم انقلاب و یا به دستور رئیس قوه قضائیه و یا درخواست رئیس جمهور و یا كمیسیون اصول 88 و 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و یا بنا به تقاضای وزیر یا مسئول دستگاه‌های اجرایی ذیربط و یا هر موردی كه به نظر رئیس سازمان ضروری تشخیص داده شود صورت می‌پذیرد.

3. بازرسی موردی: رئیس سازمان می‌تواند بر اساس ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون تشكیل سازمان بازرسی كل كشور، بدنبال شكایات و اعلام های با دلیل و مدرك، بازرس و یا هیأت بازرسی برای رسیدگی به موضوع اعزام و یا مامور كند.

اجتمام*1429





:: برچسب‌ها: تایوان , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: