گروه ھای مذھبی پاكستان بر مقابله با عناصر استكباری تاكید كردند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست كه با شركت مسوولان شورای ھمبستگی ملی پاكستان در ھتل ماریوت اسلام آباد برگزار شد، 40 نفر از روسا و مسوولان گروهھای مختلف مذھبی این كشور به ریاست 'قاضی حسین احمد' رییس این شورا و رییس سابق حزب جماعت اسلامی حضور داشتند.

اعضای ارشد شورای یاد شده و شركت كنندگان در این نشست ضمن محكوم كردن بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروھای سازمان پیمان آتلانتیك (ناتو) در پاكستان، این تصمیم دولت را به نوعی ورود این كشور در جنگ افغانستان عنوان كردند.

در این نشست یك روزه اعضای شورای ھمبستگی ملی تصمیم گرفتند، از طریق تریبونهای نماز جمعه و با كمك شخصیتھای مذھبی، اھداف و مقاصد این شورا را برای ترویج و تبلیغ وحدت بین گروه های مذهبی تبیین كنند.

مسوولان این شورا 'سوء استفاده از مذھب و دین برای انجام اقدامات تروریستی، ظلم و ستم به مردم بیگناه پاكستان' را بشدت محكوم كرده و اعلام كردند: چنین افكار و مواضعی بر خلاف منشور و منویات دین مبین اسلام است.

شورای ھمبستگی ملی پاكستان در ادامه پیشنھادات روسای گروه ھای مذھبی با ھدف فعال تر شدن اقدامات این شورا را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

در طول این نشست علامه 'محمد امین شھیدی' معاون اول دبیر كل مجلس وحدت مسلمین پاكستان 'ام.وی.ام' به سمت دبیر بودجه شورای ھمبستگی ملی منصوب شد.

همچنین 'قاضی حسین احمد' رییس شورای ھمبستگی ملی پاكستان در نشست جداگانه اعضای این نهاد گفت: شورای ھمبستگی ملی به دنبال گروه بندی ھای سیاسی نبوده و ھیچ برنامه ای برای حضور در صحنه سیاسی و انتخابات پاكستان ندارد و ھدف اصلی از تاسیس این شورا تقویت جایگاه دین برای حفاظت از منافع ملی و ھدایت گروه های مذھبی در این كشور برای حل و فصل مسائل است.

وی تاكید كرد: امروز دشمنان اسلام در تلاش برای پاشیدن بذر نفرت و تفرقه میان مسلمانان ھستند.

سید 'منور حسن' رییس حزب جماعت اسلامی پاكستان 'جی.آی'(JI) نیز با اشاره به اینكه توطئه دشمنان اسلام علیه مسلمانان با شكست روبه رو خواهد شد، گفت: مسلمانان برای مبارزه و مقابله با توطئه ھای ضد اسلامی نیاز به وحدت و اهداف مشترك دارند.

علامه سید 'ساجد علی نقوی' رییس شورای علمای شیعه پاكستان نیز در این نشست خاطر نشان كرد: وحدت تنھا راہ حل مسائل و مشكلات مسلمانان است.

نایب رییس شورای ھمبستگی ملی پاكستان گفت: در سال ھای گذشته گروه ھای مذھبی تلاش ھای زیادی را برای ایفای نقش موثر در راستای پیشبرد وحدت در كشور از خود نشان داده اند و ھم اكنون این گروھھا قادر به رسیدن به اھداف و مقاصد عالیه خود با استفاده از جایگاه این شورا كه به تازگی تاسیس شده خواھند بود.

علامه 'محمد امین شھیدی' معاون اول دبیر كل مجلس وحدت مسلمین پاكستان نیز گفت: دشمنان اسلام ھمواره برای ایجاد سوء تفاھم و تفرقه بین مسلمانان در تلاش هستند.

این رهبر مذهبی شیعیان پاكستان افزود: امروز در كشور نیاز مبرمی به اتحاد و ھمبستگی جمعی برای مقابله با طرح ھای ضد اسلامی و توطئه های غربی برای نفوذ و تفرقه بین مسلمانان است.

آساق ** 1095**1537**2047**





:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: