واگذاری شركت و زیر مجموعه های گازی در دستور كار بورس قرار دارد
نوشته شده توسط : ipxrxt

'محمدرضا عربی مزرعه شاهی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آن كه، در حال پیگیری واگذاری شركت های اصل 44 نیز هستیم، افزود: تكمیل مدارك این شركت ها به دلیل دولتی بودن زمان بر است.

وی گفت: هر چند هنوز هیچ كدام از شركت های اصل 44 آماده عرضه نیستند، اما علاوه بر شركت گاز و زیر مجموعه های آن، برخی از شركت های نفتی نیز در لیست واگذاری قرار دارند و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

یادآور می شود؛ شركت مادر تخصصی ملی گاز ایران دارای 44 شركت تابعه است كه سه شركت آن از مشمول واگذاری خارج و 41 شركت در گروه دوم قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی طبقه بندی و تعیین تكلیف شده اند.

كار گروهی در ستاد شركت ملی گاز ایران به منظور پیگیری منسجم اقدام های مرتبط با خصوصی سازی تشكیل شده كه واگذاری طرح پالایش گازبید بلند 2 به استناد جزء 2 بند (ح) ماده 19 قانون به صورت مشاركت و 80 درصد به شركت انرژی سپهر از جمله تصمیم های اتخاذ شده است.

همچنین بر اساس تصمیم این كار گروه 31 شركت گاز استانی، شركت های بازرگانی گاز ایران و گاز خودرو به هلدینگ(مادر تخصصی) تبدیل و شركت توزیع گاز ایران را تشكیل خواهند داد و 40 درصد سهام آن بابت سهام عدالت، 20 درصد در مالكیت دولت و 40 درصد جهت ارایه در بورس یا فرابورس قرار خواهد گرفت.

علاوه بر آن ارایه 100 درصد سهام شركت های پالایش گاز سرخون، بید بلند 1، پارسیان و فجر جم به بورس یا فرابورس در سازمان خصوصی سازی در حال انجام است.

همچنین قرار است سه شركت مهندسی و توزیع گاز ایران، ذخیره سازی گاز طبیعی و صادرات گاز ایران به مدیریت تبدیل شوند.

معاون ناشران و امور اعضاء بورس اوراق بهادار تهران با بیان آن كه، بورس تهران به شدت عرضه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را دنبال می كند، افزود: با توجه به این كه در روزهای اخیر شركت سیمان آبیك در بورس درج شده پس از تكمیل مدارك، سهام آن در بورس عرضه می شود.

وی اظهار داشت: قرار است 10 درصد از سهام شركت سیمان آبیك در عرضه اولیه واگذار شود.

عربی مزرعه شاهی از درخواست غیر رسمی بانك سینا و دو شركت از مجموعه ایران خورد برای ورود به بورس خبر داد و گفت: برای آشنایی بیشتر شركت ها با مزایای بورس قرار است، آگهی هایی در نمایشگاه هایی كه در طول سال برگزار می شود به شركت ها ارایه شود.

اقتصام** 9141/1594





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: