اعلام حمایت چین از ثبات منطقه یورو
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پكن، این نشست در حالی با هدف هموار ساختن راه برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروكسل تشكیل شد، كه منطقه یورو به تلاش های خود برای مهار بحران بدهی اش با اختصاص یك بسته نجات مالی 30 میلیارد یورویی به اسپانیا شدت بخشیده است.

در بیانیه مشترك اتحادیه اروپا و چین كه امروز در پایان این مذاكرات منتشر شد، آمده است: چین بر حمایت خود از یكپارچگی كشورهای اروپایی، تلاش اروپا برای حل بحران بدهی هایش و ثبات منطقه یورو تاكید می ورزد.

اروپا، بزرگترین شریك تجاری چین است و این كشور یكی از دارندگان عمده اوراق قرضه اروپا است، به همین دلیل پكن بحران منطقه یورو را با نگرانی پیگیری می كند.

دای بینگو رییس چینی مذاكرات راهبردی این كشور و اتحادیه اروپا ضمن اعلام حمایت كامل از تلاش های منطقه یورو اظهار داشت: چین صادقانه و قاطعانه از تلاش های اروپا برای حل مشكل بدهی حمایت می كند.

وی افزود: ما به آینده وضعیت اروپا، بسیار اطمینان داریم.

كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده اصلی اروپا در نشست پكن نیز ضمن استقبال از حمایت چین، ابراز امیدواری كرد كه روابط اقتصادی دو طرف گسترش یابد.

وی گفت: ما در مورد ارتباطات محكم در زمینه تجارت و سرمایه گذاری گفت و گو و آرزو كردیم كه شاهد گسترش آنها باشیم.

چین در گذشته اعلام كرده كه در حال بررسی راه هایی به منظور حمایت از صندوق های نجات مالی برای كمك به اروپا است، ولی چنین كمكی تاكنون محقق نشده است.

مترجمام**9109 ** 1506





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , هاوایی , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: