تاكنون پژوهشی درباره عدالت در نظام كیفری انجام نشده است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،' جعفر صادق منش' روز سه شنبه در نشست خبری درباره اهداف و ضرورت برگزاری همایش پژوهش در نظام عدالت كیفری ، فرصت ها و چالش ها افزود:موضوع عدالت در آموزه های دینی و الزام های قانونی و اسناد فرا ملی مطرح است اما تاكنون پژوهشی درباره عدالت در نظام كیفری صورت نگرفته است.

وی زمینه سازی برای برآورده ساختن انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در نام گذاری دهه اخیر به عنوان 'دهه پیشرفت و عدالت' را دومین انگیزه برگزاری این همایش پژوهشی برشمرد و ادامه داد: انتظارات رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه به ویژه در حوزه عدالت كه به عنوان تنها رهبری كه در جلسه علمی موضوع عدالت را تبیین كردند، انگیزه دیگر این اقدام بود چرا كه اگر روند عدالت كیفری شناخته نشود،اجرای عدالت محقق نخواهد شد.

دبیر همایش ' پژوهش در نظام عدالت كیفری،فرصت ها و چالش ها' انگیزه سوم برگزاری این همایش را ایجاد ارتباط بین تولید فكر و به كارگیری یافته های پژوهشی عنوان كرد و افزود:از سال 76 تاكنون از سوی دفتر پژوهش های سازمان قضایی نیروهای مسلح كارهای پژوهشی زیادی صورت گرفته است و این همایش فرصتی برای ارزیابی 15 سال فعالیت پژوهشی است.

صادق منش یكی از اهداف این همایش را شناسایی آسیب ها، چالش ها، ضعف ها و قوت های جریان تحقیقات و پژوهش های ناظر بر عدالت كیفری كه در قوه قضاییه و دانشگاه ها انجام شده است برشمرد و گفت:نهادینه كردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در نظام مدیریتی قضایی هدف دیگر این همایش است.

صادق منش الگویابی مدیریت و روش تحقیق و پژوهش در سازمان قضایی نیروهای مسلح، تهیه سند راهبردی و برقراری نظام پژوهشی را هدف سوم این همایش ذكر كرد.

وی بهره گیری از 9 عضو هیات علمی دانشگاه در كمیته علمی این همایش را از اقدامات انجام شده برای برگزاری همایش 'پژوهش در نظام عدالت كیفری' بیان كرد و افزود: در این همایش 16 دانشگاه و مراكز تحقیقاتی همكاری داشته اند.

وی، محورهای همایش را 'مدیریت و روش تحقیق در عدالت كیفری'، 'مطالعات راهبردی و رویكردهای پژوهشی در عدالت كیفری' و ' تحقیقات راهبردی در عدالت كیفری و پیشگیری از وقوع جرم' بیان كرد و گفت:از میان 138 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش ،18 مقاله در روز همایش ارایه خواهد شد.

همایش پژوهش در نظام عدالت كیفری ، بیست و پنجم تیرماه در سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی با سخنرانی رییس قوه قضاییه برگزار می شود.

اجتمام*1429*1580





:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: