ولایتی :مخالف هرگونه دخالت سیاسی و نظامی در سوریه هستیم
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی اكبر ولایتی' روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سوریه همچنین گفت: آنچه نظر ایران تاكنون بوده توسط مقامات رسمی اعلام شده و آن این است كه سرنوشت سوریه توسط مردم این كشور باید تامین شود.

وی افزود: برخی از كشورهای منطقه و كشورهای متجاوزی مانند آمریكا و رژیم سلطه گر و اشغالگر صهیونیستی دست به دست هم داده اند و علیه حكومت سوریه یك توطئه مشترك راه انداخته اند كه طرف آنها نه فقط دولت سوریه بلكه ملت سوریه است.

ولایتی گفت، كار سوریه را باید برعهده مردم آن گذاشت، آنهایی كه امروز در حمایت از دموكراسی در مسایل سوریه وارد شده اند خود در كشورشان وضعیت دموكراتیك ندارند و حكومت هایشان براساس دیكتاتوری است.

دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاكید كرد: تعیین سرنوشت مردم سوریه بدست مردم سوریه است و مطمئنا براساس این اصلاحات كه بخواست مردم در سوریه صورت می گیرد، مشكلات مردم حل خواهد شد و ما مخالف هرگونه دخالت اعم از سیاسی و یا نظامی از كشورهای بیگانه هستیم.

**كوفی عنان از دخالت هایی كه در سوریه رخ می دهد راضی نیست

ولایتی با بیان اینكه كوفی عنان از اجلاس پاریس و سایر دخالت هایی كه تحت عنوان دوستان سوریه صورت می گیرد راضی نیست، ادامه داد: براساس طرح كوفی عنان معارضین دولت سوریه نباید دست به اسلحه ببرند اما برخلاف طرح او، این معارضین همچنان دست به اسلحه هستند درحالی كه كوفی عنان آتش بس اعلام كرده است و برای مدت طولانی دولت سوریه این آتش بس را پذیرفت.

مشاور رهبر معظم انقلاب در اموربین الملل گفت: بعضی افراد در سوریه دست به فرمان دیگر كشورها هستند. اسلحه بدست می گیرند و در مناطق مسكونی بمب منفجر می كنند.

**آینده روابط ایران و مصر مورد رضایت طرفین خواهد بود

ولایتی درباره آینده روابط ایران و مصر گفت: امروز كه انقلاب در مصر شده و دیكتاتورها رفته اند یقین داریم روابط ایران و مصر آینده ای بسیار خوب و مورد رضایت طرفین خواهد داشت.

ولایتی با بیان اینكه در نشست امرور بنا شد كه سه نفر از بانوان سرشناس، مبارز و فعال درزمینه بیداری اسلامی به عضویت شورای عالی مجمع بیداری اسلامی درآیند، گفت: دو نفر از خانم ها از اهل سنت و یك نفر شیعه خواهند بود.

وی ادامه داد: یكی دیگر از مصوبات نشست امروز این بود كه در آینده ای نزدیك و تقریبا در اوایل زمستان اجلاس علمای شیعه و سنی در تهران برگزار شود.

سیام**9121** 1418





:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: