حدود یكهزار معتاد سال گذشته در مراكز ترك اعتیاد بهبود یافتند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ،' فرید براتی سده ' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مركز بهبود اقامتی كوثر دو ویژه نوجوانان در استان البرز، افزود: كمپ های ترك اعتیاد با پذیرش معتادان نزدیك به 32 میلیارد تومان كمك مالی به بخش دولتی در ارتباط با هزینه های درمان این افراد كرده اند.

وی گفت: اكنون 20 هزار ظرفیت بستری و نزدیك به 40 تخت در هر كدام از این كمپ ها برای پذیرش افراد معتاد و آنهایی كه قصد ترك كامل مواد را دارند، در كشور موجود است.

این مقام مسوول با بیان اینكه در شرایط كنونی 500 كمپ ترك اعتیاد دارای مجوز از سازمان بهزیستی در كشور فعال است، افزود: این در حالی است كه در سال 89 فقط 203 كمپ ترك اعتیاد در كشور دایر شده بود.

وی با اشاره به رشد 70 درصدی ظرفیت مراكز ترك اعتیاد در كشور اظهار داشت: همچنین 30 درصد رشد نیز در پذیرش افراد معتاد برای رهایی و ترك از این مواد افیونی به ثبت رسیده است.

وی همچنین از تنظیم پروتكل درمانی ویژه ترك اعتیاد نوجوانان خبر داد و گفت: در این پروتكل تلاش شده تا جنبه های درمانی اعتیاد در سنین پایین و در گروه های خاص مورد توجه مسوولان و دست اندركاران قرار گیرد.

براتی سده افزود: مركز اقامتی كوثر در كرج كه پذیرای نوجوانان كمتر از 18 سال است بصورت پایلوت دایر شده و امیدواریم باتلاش مركز یاد شده این نوجوانان بطور كامل مصرف مواد مخدر را كنار بگذارند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی اعتبارات كافی را در اختیار مراكز سرپایی، كاهش آسیب و كمپ های ترك اعتیاد قرارداده است.

رییس و جمعی از مسوولان بهزیستی كشور امروز - دوشنبه - از دهكده رهایی كوثر دو ویژه نوجوانان كمتر از 18 سال در كرج بازدید كردند.

اجتمام *9022**9134 ** 1569





:: برچسب‌ها: نور , پرنده , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: