بیماری ناشناخته جان كودكان كامبوجی را می گیرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

خبرگزاری فرانسه روز یكشنبه با اعلام این خبر، عنوان كرد: این بیماری تنفسی نه آنفلوآنزای مرغی است و نه بیماری 'سارس' اما شیوع آن به اندازه ای نگران كننده است كه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت كامبوج را به آستانه هشدار در مورد این بیماری رسانده است.

این گزارش با بیان اینكه از 57 مورد رسمی اعلام شده از ابتلا به این بیماری، 56 نفر جان سپرده اند، افزود: سازمان بهداشت جهانی به كشورهای همسایه كامبوج در مورد خطر سرایت این بیماری هشدار داده است .

این گزارش با بیان اینكه تاكنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در خارج ازكامبوج گزارش نشده است، افزود: این بیماری با تب بالا آغاز شده و با اختلال تنفسی و عصبی و شدت یافتن اختلال تنفسی و قطع تنفس ادامه می یابد.

'لی سووان' معاون بخش كنترل بیماری ها در كامبوج در گزارش مشترك خود با سازمان بهداشت جهانی عنوان كرد: ما اطلاعات و جزئیات مربوط به این بیماری را بررسی و هر كدام را تحلیل می كنیم و امیدواریم در روزهای آینده به نتیجه برسیم .

'بئات ریچنر' پزشك و موسس بیمارستان كودكان كامبوج به عنوان نخستین فردی كه زنگ هشدار این بیماری مرموز را به صدا درآورد افزود: 66 كودك زیر هفت سال و بیشتر كودكان 2 و سه ساله از اواسط ماه آوریل تاكنون به این بیماری مبتلا شدند كه تنها 2 تن از آنان نجات یافتند. همه این مبتلایان به آنسفالیت ( التهاب مغز ) دچار شده و در آخرین ساعات زندگی نیز علایم ذات الریه را نشان دادند كه همین امر سبب مرگ آنان شد .

وی همچنین با بیان اینكه عامل این بیماری می تواند ویروس، مسمومیت و یا هر 2 باشد، بر ضرورت شناسایی هرچه سریعتر این عامل بیماریزا كه گفته می شود تا كنون بیشتر كودكان ساكن مركز و جنوب كامبوج را درگیر كرده است، تاكید كرد .

مترجمام ** 9053**1565





:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: