چهارمین اجلاس مرزی ایران و عمان در اصفهان برگزار می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا،'حسن نوریان' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه سومین نشست ایران و عمان در كشور عمان برگزار شد، اظهار داشت: این هیات 10 نفره به ریاست'خالد بن هلال بن سعود البوسعیدی'قائم مقام وزیر كشور عمان ، شب گذشته وارد اصفهان شدند و بعد از ظهر امروز، اولین دور مذاكرات دو كشور آغاز می شود.

وی افزود: مرز دریایی ایران و عمان بدلیل نزدیكی به تنگه راهبردی هرمز برای هر دو كشور از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینكه'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه كشورمان همواره به توسعه برگزاری نشست های بین المللی در شهرهای مختلف كشور تاكید دارد، ابراز امیدواری كرد: پس از برگزاری این اجلاس، اصفهان بتواند میزبان اجلاس های دو جانبه و چندجانبه باشد.

به گفته وی، اصفهان ظرفیت بسیاری دارد كه هنوز بدرستی شناخته نشده و در محیط بین الملل مغفول مانده است.

نوریان با اشاره به برگزاری اجلاس سران كشورهای عدم تعهد در شهریورماه سالجاری در تهران، گفت: با وجود مطرح شدن شهرهای اصفهان، كیش و شیراز به عنوان میزبان احتمالی این اجلاس، هیچكدام از كلانشهرهای ایران زیرساخت های لازم را برای برگزاری این اجلاس نداشتند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان اضافه كرد: این شهر نیازمند زیرساخت كافی از نظر تشریفات، اقامت میهمانان، سالن مناسب برای نشست ها، فرودگاه و برنامه منظم سفرهای بین المللی در طول هفته است.

وی با اشاره به اینكه اجلاس عدم تعهد در تهران برگزار خواهد شد، خاطرنشان كرد: نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان در مذاكرات با شهرداری این شهر خواستار تغییر نام سالن اجلاس عدم تعهد در اصفهان به'مركز همایش های بین المللی' شد.

نوریان بااشاره به اینكه تاكنون احداث این سالن در اصفهان 50 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است، ابراز امیدواری كرد: پس از پایان عملیات ساخت این سالن، اصفهان بتواند میزبان جلسات و نشست های مهم كشوری و بین المللی باشد.

نوریان در باره روابط ایران و عربستان نیز گفت:با وجود منافع مشترك، ایران از عربستان گله مند است زیرا در برخی موارد به عنوان كشور دوست، همسایه و مسلمان با ایران رفتار نمی كند.

وی افزود: بسیاری از مسائل مطرح شده بین دو كشور با مذاكره مرتفع می شود كمااینكه مشكل صدور روادید زائران عمره ایرانی به عربستان نیز حل شده است.

وی تصریح كرد:ادعای مقامات عربستان در باره عدم صدور روادید برای زائران ایرانی و شیعه این بود كه اهل سنت در ماه رمضان آداب مختص خود را اجرا می كنند و لزومی ندارد شیعیان در این ماه در عربستان حضور داشته باشند.

وی افزود: با این حال، با مذاكرات دیپلماتیك بین دو كشور، این مساله برطرف شده است.

پ/7143/1042





:: برچسب‌ها: ایتالیا , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: