میوه ها و سبزی ها را برای پیشگیری از وبا كاملا گندزدایی كنید
نوشته شده توسط : ipxrxt

'محسن فرهادی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با یادآوری اینكه خوشبختانه تاكنون هیچ موردی از وبا در كشور مشاهده نشده است، افزود: پیش از آنكه تهیه میوه از میوه فروشی یا دست فروش ها، مهم باشد، شست و شوی كامل و گندزدایی آنها حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان كرد میوه و سبزی تحت هر شرایطی دارای آلودگی است؛ احتمال وجود انواع میكروب ها و انگل ها در سبزی هایی كه به ویژه از مزارع چیده می شوند، بسیار زیاد است.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد سبزی خام بطور طبیعی همراه خود آلودگی دارد.

فرهادی در پاسخ به امكان وجود آلودگی های خطرناك در سبزی هایی كه با آب فاضلاب آبیاری می شوند، نیز گفت: حتی اگر سبزی با آب كشاورزی هم آبیاری شود به دلیل تردد انواع حیوانات مانند پرندگان، سگ و دیگر دام ها و ریخته شدن فضولات آنها در زمین، سبزی ها آلوده می شوند.

وی افزود: درصورت پخته شدن سبزی فقط باید گل و لای آن گرفته و در كف مایع ظرف شویی، شست و شو داده شود؛ برای پختن سبزی نیازی به مراحل گندزدایی نیست.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت، تاكید كرد اما سبزی هایی مانند كاهو، كلم، سبزی خوردن و دیگر سبزی های سالادی باید آنها را با استفاده از مشتقات پركلرین یا دیگر مواد گندزدا، ضد عفونی كرد و پس از آن مصرف كرد.

فرهادی گفت: با این وجود وزارت بهداشت برای جمع آوری دستفروشی هایی كه اقدام به فروش مواد غذایی می كنند، مكاتبات لازم را با وزارت كشور صورت داده است.

وی افزود: وزارت بهداشت برای جمع آوری این دستفروش ها و تدوین آیین نامه های اجرایی، آمادگی خود را به وزارت كشور اعلام كرده است.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت درباره ممنوعیت عرضه سبزی و میوه در رستوران ها نیز گفت: ممنوعیت عرضه سبزی ها، زمانی برقرار می شود كه همه گیری بیماری رخ دهد اما اكنون در شرایط همه گیری نیستیم.

فرهادی به مردم توصیه كرد هنگام غذاخوردن در رستوران ها یا هتل ها از گندزدایی شدن مواد اولیه سالاد مطمئن شوند و درصورت عدم اطمینان، از سالادهای بسته بندی دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده كنند.

اجتمام**9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: قرمز , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: