تئاتر كاربردی به جذب مخاطبان كمك می كند
نوشته شده توسط : ipxrxt

'رحمت امینی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: شعار امسال تمام فعالیت های حوزه هنری بر محور خانواده استوار است و در این میان تئاتر به عنوان یكی از اصلی ترین بخش تولیدات فرهنگی در زمینه جریان سازی عمومی در جامعه، لازم است كه بیش از پیش نقش خود را در سبد فرهنگی خانواده ها افزایش دهد.

وی ادامه داد: در همین زمینه، حوزه هنری فعالیت های گسترده ای را در برنامه های اجرایی خود در مركز هنرهای نمایشی تبیین كرده كه آغاز نشست ها و اجراهای تئاتر كاربردی و همچنین اجراهای میدانی نمایش های آیینی - سنتی در فضای باز این مركز، از جمله جدیدترین فعالیت های صورت گرفته در زمینه آشتی هر چه بیشتر مخاطبان با تئاتر است.

امینی با بیان آنكه تئاتر كاربردی به نهادینه كردن مفهوم نمایش در میان مخاطبان می پردازد، خاطرنشان كرد: بدون شك تئاتر برای بهتر و بیشتر دیده شدن به تبلیغ نیاز دارد، اما همین هنر در شكل اجرایی نیز می تواند خود به ابزاری تبلیغی برای بخش دیگری از مخاطبان تئاتر بدل شود و در این زمینه شیوه علمی تئاتر كاربردی می تواند كمك های شایانی در تحقق این مساله داشته باشد.

وی ادامه داد: دفتر تئاتر كاربردی حوزه هنری از ابتدای تیر ماه فعالیت های خود را آغاز كرد و در این زمینه با برگزاری نشست های تخصصی و اجراهای نمایشی سعی در آشتی دادن مخاطبان تئاتر گریز و حتی مخاطبان تئاتر هراس با صحنه های نمایشی دارد.

امینی در باره تئاتر كاربردی گفت: این شیوه نمایشی بر اساس انگاره های تعلیمی و تربیتی با نگاهی بر ارتقا سطح فرهنگ عمومی جامعه طراحی و اجرا می شود.

مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، به راه اندازی بخش نمایش های آیینی - سنتی میدانی در فضای باز این مركز اشاره كرد و گفت: به مناسبت عید میلاد حضرت مهدی(عج) اجرای نمایش های میدانی در فضای باز با گونه نمایشی تعزیه شاد آغاز شد و بنا داریم سایر شیوه های نمایش سنتی ایرانی را در فضای اختصاص داده شده به آنها در حوزه هنری احیا كنیم.

وی ادامه داد: از این رو از تمامی علاقه مندان به اجرای نمایش های آیینی - سنتی كه اثر نمایشی آنها قابلیت اجرا در فضای باز را دارد دعوت می كنیم تا نمایش های خود را در قالب اجرای محیطی به مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری ارائه دهند تا در صورت تایید با حمایتی كه از سوی این مركز انجام می شود، شاهد استمرار جریان اجرای عمومی این آثار در حوزه هنری باشیم.

فراهنگ ** 9266 ** 1071





:: برچسب‌ها: هاوایی , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: