طرح توسعه پلی ‌اتیلن سبك خطی پتروشیمی شازند به بهره برداری می رسد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بخش‌های مهندسی، تداركات، نصب و ساختمان این طرح با حدود 83 درصد پیشرفت به انجام رسیده و طبق برنامه زمان بندی پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری كامل برسد.

بر اساس گزارش منتشر شده در شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، مدیر عامل پتروشیمی شازند، هدف از اجرای طرح توسعه هیدروژناسیون این مجتمع را تبدیل 52 هزار تن تركیبات اشباع نشده چهار كربنه و تولید سالانه 65 هزار تن بوتان اعلام كرد و گفت: این طرح در مرحله راه اندازی قرار دارد و طبق برآوردهای اولیه تا اوایل مرداد امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درباره راه‌اندازی مخازن جدید صادراتی مجتمع پتروشیمی شازند در بندر ماهشهر افزود: برای نگهداری و ذخیره‌سازی محصولات صادراتی پتروشیمی شازند، از مخازن موجود شركت‌های دیگر به صورت اجاره‌ای استفاده می‌شود.

به گفته وی، پتروشیمی شازند برای ذخیره‌سازی محصولات، به چند مخزن به صورت متمركز در بندر ماهشهر نیاز دارد تا فرآیند صدور آنها به آسانی و با هزینه كمتر انجام شود كه به این منظور، ساخت و اجرای 5 مخزن (3 مخزن 5 هزار تنی و 2 مخزن 7 هزار تنی) در دستور كار مجتمع پتروشیمی شازند قرار گرفته است.

رحمانی ادامه داد: هدف این مجتمع از احداث مخازن یاد شده، كاهش پرداخت هزینه سالانه اجاره مخازن به مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام، فارابی و پلی‌اكریل است كه حذف این اجاره‌ بها، سالانه بالغ بر 30 میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.

مجتمع پتروشیمی شازند، یكی از طرح‌های زیربنایی كشور است كه در اجرای سیاست‌های كلی توسعه صنایع پتروشیمی و با هدف تامین نیاز داخلی كشور و صدور فرآورده ایجاد شده و به بهره‌برداری رسیده است.

فاز اول این طرح كه در سال 1363 به تصویب رسید، پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب، در سال 1372 به تولید رسید و در ادامه كار، به منظور بهبود مستمر و تولید بیشتر و متنوع‌تر، واحدهای دیگر مجتمع تكمیل و واحد اتوكسیلات به عنوان آخرین واحد مجتمع، در سال 1382 راه‌اندازی شد.

از سال 1379 همزمان با تكمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع نیز با هدف افزایش ظرفیت واحدها به تصویب رسید كه فاز اول آن در مهر 1384 و عملیات اجرایی فاز دوم آن در تابستان 1386 به انجام رسید كه به این ترتیب، ظرفیت كامل تولید این مجتمع پس از انجام طرح توسعه آن، به یك میلیون و 469 هزار تن در سال می رسد.

محصولات پایه این مجتمع، اتیلن و پروپیلن با ظرفیت تولید بیش از 306 هزار و 124 تن در سال است.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: لندن , سان , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: