هشتمين فينال فدرر
نوشته شده توسط : ipxrxt

راجر فدرر از رويارويى غول هاى تنيس جهان سربلند بيرون آمد. او توانست در نيمه نهایى ويمبلدون نوواك جوكوويچ نفر اول رده بندی جهانی از صربستان و مدافع عنوان قهرمانى را در چهار ست شكست دهد و براى هشتمين بار به فينال ويمبلدون برسد كه خود ركوردی ديگر براى اين قهرمان سوئيسى است.

دو بازيكن بسيار محتاط شروع کردند اما اشتباهات متعدد جوكوويچ باعث شد كه فدرر با يك بازى منسجم ست اول را با نتيجه شش بر سه به نفع خود تمام كند.

در ست دوم جوكوويچ قدرتمند ظاهر شد و ديگر خبرى از اشتباهات ست اول نبود. فدرر با اين كه کیفیت بالای بازى خود را حفظ كرد، اين ست با نتيجه شش بر سه به قدرت برتر جوكوويچ واگذار كرد.

در ست سوم دو بازيكن پا به پاى هم پيش رفتند تا در گيم هفتم که جوكوويچ موقعيتى پيدا كرد تا سرويس گيم فدرر را ببرد. اما به گفته خود فدرر در پايان مسابقه، شانس به كمكش آمد و نجاتش داد. در گيم بعد، اشتباه فاحش جوكوويچ كه يك ضربه ساده را به خارج فرستاد، ست را با نتيجه شش بر چهار دو دستى تقديم فدرر كرد.

در ست چهارم جوكوويچ اولين سرويس گيم خود را باخت و بازى برتر فدرر هرگز اجازه جبران مافات را به او نداد. فدرر ست چهارم را هم با نتيجه شش بر سه به نفع خود پايان داد و به فينال رفت.

مى توان گفت كه نتيجه اين رويارويى برخلاف اكثر پيش بينى ها بود. جوكوويچ در پنج مسابقه قبلى خود در ويمبلدون بسيار قدرتمند ظاهر شده بود اما فدرر به غير از يك چهارم نهايى در برابر ميخائيل يوژنى روس بازى هاى درخشانى نكرده بود.

با اینحال در نيمه نهایى هرقدر فدرر دقيق بود و بدون اشتباه بازى كرد، جوكوويچ پراشتباه بود. او پس از شكست در گفتگو با خبرنگاران قبول كرد كه خيلى بد بازى كرده و گفت فرصت هایى را در اختيار فدرر گذاشته و فدرر هم به خوبى از اين فرصت ها استفاده كرده است.

تا قبل از اين مسابقه اين دو قهرمان ٢٦ بار با هم مسابقه داده بودند كه ١٤ بار آن به نفع فدرر تمام شده بود اما در ٧ مسابقه آخر پيروزى ٦ بار نصيب جوكوويچ شده بود، بار آخر ماه گذشته بود در نيمه نهایى رولان گاروس در پاريس.

فدرر تا كنون ١٦ گرند اسلم برده كه ركوردی جهانى است. او آخرين بار در سال ٢٠١٠ در استرالیا قهرمان شد. او تا كنون ٦ بار قهرمان ويمبلدون شده و اگر امسال هم به اين مقام برسد تعداد قهرمانى هايش با پيت سمپراس قهرمان نامدار آمريكايى برابر خواهد شد.

اين پيروزى كه فدرر را برای بيست و چهارمين بار به فينال گرند اسلم برد، از يك نظر ديگر هم مهم است. پس از حذف رافائل نادال در مرحله دوم ویمبلدون امسال، فدرر با يك رتبه ترقى به رديف دوم رده بندى جهانى صعود كرد و اگر در فينال هم پيروز شود بار ديگر نفر اول جهان خواهد شد. اگر چنین اتفاقی بیفتد تنیس باز سوییسی ركورد سمپراس را خواهد شكست و مدت زمانی که شماره یک رده بندی جهانی بوده از هر کس دیگری طولانیتر خواهد شد.

اما فدرر هنوز يك قدم بزرگ ديگر با اين ركورد فاصله دارد، قدمی که باید در فینال روز یکشنبه بردارد





:: برچسب‌ها: دختر , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: