گسترش خوشنویسی در میان اقشار مردم این هنر را ماندگار می كند
نوشته شده توسط : ipxrxt

'فرشاد گلشاهی' روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:خواستگاه هنر خوشنویسی برخلاف رشته های دیگر مثل سینما و تئاتر به طور كامل برگرفته از فرهنگ و هنر ایران زمین است،از این رو باید در جهت حفظ و گسترش‌آن بكوشیم.

وی به برگزاری دومین جشنواره خوشنویسی قلم اشاره كرد و گفت:این جشنواره در دور نخست تنها در استان تهران برگزار شد،اما دراین دوره و برای دومین بار به صورت منقطه ای و شامل استان تهران و 5 استان همجوار شامل البرز،سمنان،مازندران،مركزی و قم برگزار می شود.

گلشاهی یادآورشد:تشویق و تقویت انگیزه در نسل جوان و هنرمندان مستعد، بهره مندی از تجارب هنری هنرمندان شاخص و انتقال آنها به نسل جوان در قالب نمایش آثار برگزیده و كشف استعدادها و شناسایی ظرفیت های موجود از جمله مهمترین اهداف برگزار كنندگان این جشنواره خوشنویسی است.

در دور نخست این رقابت با تقدیر از هنرمندان پیشكسوت خوشنویسی به نام های 'اقبال آل آقا' و 'داود چاوشی' همراه بود و این رویكرد را امسال نیز دنبال می كنیم و بناست مراسم تقدیری برای دو نفر از هنرندان پیشكسوت این رشته برگزار كنیم.

وی هدف از این اقدام را اعتلای این هنر شریف و تشكر از فعالان هنر اصیل خوشنویسی دانست و ادامه داد:علاقمندان به حضور دراین رقابت هنری تا 25 مرداد ماه فرصت دارند، آثارخود را در سه بخش نستعلیق،شكسته نستعلیق و همچنین نقاشیخط با گرایشات نوین به دبیرخانه این جشنواره در شمیرانات ارسال كنند.

هیات داورانی متشكل از اساتید این رشته چون استاد امیرخانی،شیرازی،رینه ای و ملك زاده آثار را پس از پایان مهلت ارسال داوری كرده و 100 اثر را برای عرضه در نمایشگاهی كه شهریورماه 91 برپا می شود،انتخاب می كنند.

معاون امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شمیران توضیح داد:گسترش و معرفی هنر فاخر خوشنویسی در قالب برنامه های جنبی متنوع جشنواره به مخاطبین نا آشنا با این هنر ارزشی از دیگر برنامه های برگزاركنندگان این رقابت هنری است.از این رو همزمان با برگزاری این جشنواره در فرهنگسرای نیاوران و پارك قیطریه كارگاه های آموزشی با حضور اساتید رشته خوشنویسی برپا می شود.

وی به تهیه بسته های هنری شامل قلم ،كاغذ و دوات و ارائه به علاقمندان اشاره كرد و توضیح داد: این كارگاه های آموزشی به مخاطبان عام و همه علاقمندان تعلق دارد و دوستداران هنر خوشنویسی می توانند در مراكز در نظر گرفته شده سرمشق های اساتید را تمرین كرده و نظرات آنها را در مورد كار خود بدانند.

گلشاهی ادامه داد:در دور نخست این جشنواره كه سال 89 برگزار شد،بسیاری از مخاطبان به دنبال حضور در این كارگاه های آموزشی به هنرخوشنویسی علاقمند و عضو این انجمن شدند.

حجت الاسلام 'ناصر وكیلی' به عنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شمیرانات دبیراجرایی و استاد رضا رینه ای دبیرهنری دومین جشنواره خوشنویسی قلم را برعهده دارند.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: ماکرو , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: