ممنوعیت پوشش سر در فوتبال زنان لغو شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

اتحادیه بورد بین المللی فوتبال (IFAB) ممنوعیت پوشش سر در فوتبال بانوان را لغو کرد. این مجمع همزمان در جلسه پنجشنبه، ۶ ژوئیه، استفاده از فن آوری خط دروازه را نیز به تایید رساند.

این اتحادیه که عالی ترین مرجع قانونگذاری فوتبال است، در جلسه روز گذشته، پنجشنبه ۶ ژوئیه که در زوریخ، سوئیس برگزار شد، اعلام کرد با پوشیدن روسری توسط فوتبالیست های زن مخالف نیست.

این موضوع از زمانی خبرساز شد که در آوریل ۲۰۱۰ فیفا پوشش حجاب و سایر نمادهای مذهبی را در طول بازیهای المپیک ۲۰۱۲ ممنوع اعلام کرد.

در نتیجه مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران با اردن به دلیل مخالفت فیفا با پوشش اسلامی زنان فوتبالیست ایرانی درست پیش از شروع بازی سه بر صفر به نفع اردن اعلام شد.

این در حالی بود که که تیم فوتبال زنان ایران با همان پوشش در دور قبلی مسابقات مقدماتی المپیک لندن صدرنشین گروه خود شده و به مرحله دوم رسیده بود.

در بند ۴ اساسنامه فیفا ذکر شده است که لباس بازیکنان فوتبال نباید خطرناک، دارای تبلیغ سیاسی، مذهبی یا نژادی باشد.

اتحادیه بورد بین المللی فوتبال به عنوان قانونگذار تنها نهادی است که می تواند قوانین فوتبال را تغییر دهد.

رفع ممنوعیت پوشش سر در بازی فوتبال طی ماه های اخیر در جلسات کمیته اجرائی فیفا بارها بررسی شده است و سرانجام روز گذشته با موافقت کلی اعضای IFBA، این ممنوعیت لغو شد.

چشم شاهین

ضربه لمپارد در جام جهانی 2010 از خط گل عبور کرد اما گل محسوب نشد

اتحادیه بورد بین المللی فوتبال همچنین در تصمیم مهم دیگری، به اتفاق آرا با استفاده از فن آوری خط دروازه موافقت کرد.

لیگ برتر انگلستان اعلام کرده است که هرچه زودتر ، احتمالا در میانه فصل جدید، تکنولوژی خط دروازه را بکار خواهد گرفت.

سپ بلاتر، رئیس فیفا گفت گل "شبح" فرانک لمپارد در جام جهانی ۲۰۱۰ نقش مهمی در تایید تکنولوژی خط دروازه ایفا کرده است.

در جام جهانی ۲۰۱۰ در مسابقه انگلیس و آلمان ضربه فرانک لمپارد که پس از برخورد به تیر دروازه در آن طرف خط گل به زمین خورده بود، گل اعلام نشد.

این موضوع دوباره هنگامی در صدر اخبار قرار گرفت که در بازی اوکراین در مقابل انگلیس در مسابقات یورو ۲۰۱۲ یک گل اوکراین با وجود عبور توپ از خط دروازه به حساب نیامد.

اتحادیه پس از ماه‌ها آزمایش فشرده استفاده از دو سیستم را تایید کرده است: "چشم شاهین" (Hawk-Eye) و "داور گل" (GoalRef).

البته این تصمیم تاریخی بلافاصله به اجرا در نخواهد آمد، زیرا لازم است این دو سسیستم، ابتدا پس از کسب مجوز در ورزشگاهها نصب شوند و مورد آزمایش قرار گیرند تا کارکرد درست آنها تایید شود.

فیفا قصد دارد این دو سیستم را در جام باشگاه‌های جهان در توکیو در سال ۲۰۱۳ استفاده کند و به این ترتیب ممکن است راه برای کاربرد این تکنولوژی‌ها در جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ هم گشوده شود.

تکنولوژی "چشم شاهین" که بوسیله یک شرکت بریتانیایی ساخته شده است، بر اساس تصویر برداری با دوربنهای متعدد است، و تکنولوژی "داور گل"، یک تولید دانمارکی- آلمانی است از میدان‌های مغناطیسی استفاده می‌کند در صورت عبور توپ از خط، علامتی را به ساعت مچی داور ارسال می کند. هر دو سیستم برای اعلام گل به کمتر از یک ثانیه وقت نیاز دارند.





:: برچسب‌ها: شهرستان , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: