وزیر اطلاعات ایران: شبکه‌های تروریستی با سرویس‌های اطلاعاتی غربی ارتباط داشتند
نوشته شده توسط : ipxrxt

حیدر مصلحی می گوید که دو شبکه کشف شده با همکاری سرویس های اطلاعاتی غربی فعالیت می کردند

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران می گوید که "دو شبکه تروریستی کشف کرده ایم که با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی بزرگ دنیا، یعنی آلمان، فرانسه، انگلیس، اسرائیل و آمریکا" به وجود آمده و فعالیت می کردند.

آقای مصلحی که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در تهران سخن می گفت، اضافه کرده که "در این دو شبکه، ارتباط میان دستگاه های اطلاعاتی آلمان، فرانسه، انگلیس، اسرائیل و آمریکا و سرویس های اطلاعاتی منطقه ای را می دیدیم اما طی یک مدت شش ماهه با اقدامات داخلی و خارجی سربازان گمنام امام زمان(عج) سردرگمی میان سرویس های اطلاعاتی بوجود آمده و نمی دانند که چه طور این دو شبکه لو رفت."

حدود سه هفته پیش وزارت اطلاعات اعلام کرد که دست‌کم ۲۰ نفر از افرادی را که گفته شده است در ترور متخصصان هسته‌ای ایران دست داشته‌اند، دستگیر کرده است.

وزارت اطلاعات تاکید کرده بود که عوامل اصلی ترور مجید شهریاری، مصطفی احمدی‌روشن و رضا قشقایی، سه نفر از کارشناسان هسته‌ای ایران را شناسایی و در مناطق مختلف ایران بازداشت کرده است و این افراد "با تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی و رهگیری سوژه‌ها و سرنخ‌ها در داخل و خارج از کشور" شناسایی شده‌اند.

آقای مصلحی مشخص نکرده که منظور وی از "دو شبکه تروریستی" که از آنها به عنوان شبکه "ترور و بمبگذاری" نام برده، همین افرادی هستند که پیشتر خبر دستگیری آنها را وزارت اطلاعات منتشر کرده بود و یا کسان دیگری را در نظر داشته است.

در سه سال گذشته چهار نفر از متخصصانی که گفته شده است با فعالیت‌های هسته‌ای ایران در ارتباط بوده‌اند، ترور شده‌اند و مقامات جمهوری اسلامی ترور آنان را به عوامل خارجی و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نسبت داده اند.

حکم اعدام مجید جمالی فشی، فردی که در ارتباط با اتهام ترور مسعود علی‌محمدی، یکی از استادان فیزیک دانشگاه تهران، مجرم شناخته شده بود، در اردیبهشت ماه امسال در تهران اجرا شد.

دادستان تهران در اطلاعیه‌ای مجید جمالی فشی را "جاسوس موساد و عامل ترور مسعود علی‌محمدی، از دانشمندان هسته‌ای" خواند که در جریان سفر به خارج، با عوامل سرویس امنیتی اسرائیل ارتباط برقرار کرده بود.

وزیر اطلاعات ایران پیشتر گفته بود که در ترور آقای علی‌محمدی، "فقط عامل اصلی بمبگذاری بازداشت شده بود و در آن زمان تیم همکاران او اعم از عناصر شناسایی و پشتیبانی را دستگیر نکردیم"، اما با پیگیری‌های بعدی تعدادی از افرادی که گفته شده است همکار او بودند، بازداشت شده‌اند.

آقای مصلحی با اشاره به بازداشت افرادی در فروردین ماه امسال که از سوی ایران به عنوان اعضای "یک شبکه تروریستی" مرتبط با اسرائیل معرفی شده‌اند، گفته بود: "به طور قطع این دو شبکه با یکدیگر تماس داشتند."

پیش از این آقای مصلحی گفته بود که اسرائیل "فقط نقش یک نقاب را ایفا کرده و آنها (بازداشت شدگان) از اطلاعات، امکانات آموزش و ارتباط دو سرویس سی‌آی‌ای (سرویس اطلاعاتی آمریکا) و ام‌آی۶ (سرویس اطلاعاتی بریتانیا) در چند عملیات گذشته بهره برده‌اند."





:: برچسب‌ها: به من , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: