تولید كاتالیست در كشور بومی می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران (شانا)، 'منصور انبیاء' با بیان این كه با وجود دانش فنی مطلوب متخصصان ایرانی هم اكنون قابلیت تولید كاتالیست های مورد نیاز كشور در داخل وجود دارد، اظهارداشت: با همكاری تنگاتنگ میان پژوهشگاه های نفت، شیمی و دانشگاه ها و انجام كارهای علمی می توان نیازهای كاتالیستی كشور را برطرف كرد.

وی افزود: هم اكنون سالانه میلیون ها دلار برای واردات كاتالیست موردنیاز صنایع هزینه می شود، در حالی كه با انجام كارهای علمی می توان تمام نیازها را در داخل كشور تامین كرد.

انبیاء ادامه داد: امروزه ایران در زمینه علم و فناوری پیشرفت های خوبی داشته و به عنوان یك كشور در زمینه تولید علم در دنیا مطرح است، بنابراین می توانیم با اقدام های اصولی و علمی تمام نیازهای خود را در داخل كشور تولید كنیم.

وی تصریح كرد در 10 سال اخیر رشد علم در آمریكا از 38 درصد به 28 درصد كاهش یافته است و در مقابل كشورهایی مانند ایران در فراز بالاتری قرار گرفته اند كه این موضوع نشان از تغییر و جابه جایی تولید علم در میان كشورهای دنیا دارد.

رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران افزود: توسعه مسیر علم و دانش یك ضرورت است و هم اكنون كمتر از 20 درصد ظرفیت های دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراكز علمی در كشور استفاده می شود.

وی اظهارداشت: 80 درصد ظرفیت مراكز علمی و پژوهشی بدون استفاده و برنامه ریزی رها شده؛ از این رو نیاز است كه برنامه ریزی علمی و اصولی برای بهره وری از فضاهای آموزشی دانشگاهی و توان علمی دانشجویان صورت گیرد.

اقتصام**9186 ** 1569





:: برچسب‌ها: پرنده , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: