رژیم صهیونیستی ساخت دیوار حائل را از سر می گیرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی حاكی است كه سرهنگ 'اوفر هندی' افسر مسئول این دیوار، جزئیات در مورد طرح از سرگیری ساخت این دیوار حائل را روز چهارشنبه در جلسه دادگاه عالی ارائه داد.

هندی به دادگاه گفت كه كار ساخت این دیوار حائل ابتدا در نزدیك گروهی از شهرك های صهیونیست نشین در نزدیكی 'بیت لحم' آغاز می شود و سال بعد نیز ساخت و ساز در نزدیكی شهرك بزرگ 'معاله ادومیم' واقع در كرانه باختری در نزدیكی شرق بیت المقدس از سر گرفته می شود.

رادیو رژیم صهیونیستی همچنین افزود كه كار احداث این دیوار به دلیل مشكلات بودجه ای و دعاوی متعدد حقوقی از سوی فلسطینی ها حدود 5 سال متوقف شده بود.

این در حالی است كه روزنامه اسرائیلی 'یدیعوت آحارونوت' گزارش داد كه انتقادهای بین المللی در مورد مسیر این دیوار حائل كه از كرانه باختری عبور می كند، به تعلیق ساخت و ساز آن كمك كرده است.

رژیم صهیونیستی ساخت این دیوار غیرقانونی را در سال 2002 میلادی ( 1381 ) در جریان انتفاضه دوم آغاز كرد.

فلسطینی ها ساخت این دیوار را غصب سرزمینی می دانند و به این نكته اشاره دارند كه 85 درصد این دیوار درون كرانه باختری ساخته خواهد شد.

دیوان بین المللی دادگستری در سال 2004 ( 1383 )طی حكمی غیر الزام آور خواستار تخریب بخش های ساخته شده این دیوار در كرانه باختری و توقف ساخت و ساز بیشتر در آن منطقه شد. با وجود این رژیم صهیونیستی طبق رویه مرسوم خود این حكم را همانند دیگر قطعنامه ها و احكام بین المللی رعایت نكرد.

مترجمام**9200**1446





:: برچسب‌ها: ایتالیا , ایالات متحده , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: