حكمت سرای طب ایرانی گشایش یافت
نوشته شده توسط : ipxrxt

حكمت سرای طب ایرانی یك پژوهشكده میان رشته ای است كه به عنوان تامین كننده منابع علوم مختلف مرتبط با طب سنتی، فعالیت پژوهشی خواهد داشت.

دكتر 'محمدمهدی اصفهانی' استاد طب سنتی و سرپرست مركز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب در حاشیه گشایش این مركز به خبرنگار ایرنا گفت: مبانی فلسفی طب، منطق و پزشكی، نجوم و پزشكی، علوم پایه و پزشكی سنتی و مجموعه شاخه های مختلف علمی كه به نوعی با طب سنتی ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم دارد از جمله موضوعاتی است كه در این پژوهشكده به آنها پرداخته می شود.

وی افزود: علاوه براین در این پژوهشكده قرار است مجموعه غنی از منابع طب سنتی از داخل و خارج از كشور جمع آوری شود.

اصفهانی یادآور شد این مركز عهده دار تدوین درسنامه های طب سنتی و تالیفات جدید بر اساس میراث چند هزار ساله طبی با بهره گیری از امكانات دانش روز خواهد بود.

در كنار این حكمت سرا كه در 'شمس آباد، میدان هروی، خیابان وفامنش، كوچه جمالی غربی' واقع است یك مركز ارایه كننده خدمات طب سنتی نیز دایر شده است.

** ایجاد اداره كل داروهای طبیعی و گیاهی در وزارت بهداشت

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این مراسم از ایجاد اداره كل داروهای طبیعی و گیاهی در این وزارتخانه خبر داد.

احمد شیبانی با بیان اینكه از چند سال قبل، كمیته داروهای گیاهی تشكیل شد، گفت: در نظر است به طب سنتی بیشتر پرداخته ‌شود.

'محمد باقرلاریجانی' رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران نیز در این مراسم گفت: گیاهان دارویی زیادی در ایران وجود دارد چنانكه بر اساس برخی از پژوهش‌های صورت گرفته، معادل ظرفیت نفت در ایران، گیاهان دارویی وجود دارد.

وی در ادامه از تحصیل 200 دانشجوی طب سنتی در مقطع تحصیلی پی.اچ.دی PHD -دكترای حرفه ای - خبر داد و افزود: امیدواریم این دانشجویان عملكرد خوبی داشته باشند تا تحولی در این طب ایجاد شود.

لاریجانی تاكید كرد امروز طب سنتی می تواند كلید حل بسیاری از مشكلات جامعه پزشكی باشد.

اجتمام**9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: