نشریه فرانسوی: دولت های ماجراجو مخاطب پیام رزمایش ایران هستند
نوشته شده توسط : ipxrxt

هفته نامه لوپوئن چاپ پاریس در شماره جدید خود در مطلبی با عنوان 'ایران حمله به یك پایگاه راهبردی را تمرین كرد'، نوشت: در جریان رزمایش چند فروند موشك با توان هدف گیری اسراییل، شلیك شد.

این نشریه افزود: موشك های استفاده شده در مركز ایران، دوربرد و از نوع شهاب یك، دو و سه، همچنین قیام، فتح و تندر می باشند كه در چارچوب رزمایشی با نام 'پیامبر اعظم (ص) 7' آتش شد.

لوپوئن همچنین به نقل از یك شبكه تلویزیونی ایران (العالم) نیز گزارش داد: رسانه های ایرانی اعلام كردند كه موشك های یاد شده قادر به زدن اسراییل هستند و شهاب سه با دو هزار كیلومتر برد یكی از این موشك ها است كه افزون بر آن، می تواند پایگاه های نظامی آمریكا در خاورمیانه را نیز هدف قرار دهد و در این رزمایش حمله به پایگاه راهبردی دشمن شبیه سازی شد.

لوپوئن اضافه می كند: برد دیگر موشك هایی كه در رزمایش استفاده شد نیز از 200 تا 750 كیلومتر متغیر است.

این نشریه فرانسوی همچنین با استناد به گفته های سردار 'امیرعلی حاجی زاده' فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه می دهد: این رزمایش سه روزه، با هدف ارسال پیامی به كشورهایی است كه احتمالا بخواهند علیه ایران ماجراجویی كنند.

لوپوئن نوشت: این رزمایش در منطقه كویری مركز ایران برگزار می شود كه در آن یك نمونه پایگاه هوایی نیروهای خارجی در منطقه بازسازی شده و این تمرین نظامی فرصتی است تا دقت شلیك موشكی ارزیابی شود.

به نوشته این نشریه فرانسوی، حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در یك مصاحبه اعلام كرد كه موشك های هدف گیری شده از چند نقطه مختلف كشور، با دقت 100 درصدی به هدف اصابت كرد و این رزمایش حكایت از عزم، اراده و توان مردم ایران در دفاع از منافع ملی خود است.

روزنامه لیبراسیون نیز در این زمینه نوشت: در مدت سه روز، مجموعه ای از انواع موشك در منطقه كویری ایران علیه یك هدف معرفی شده به عنوان پایگاه خارجی استفاده شد كه برخی از این موشك ها قادر به حمله به اسراییل هستند.

روزنامه لوفیگارو نیز نوشته است: در رزمایش جدید، ایران موضوع شبیه سازی حملات خارجی و دفاع از تاسیسات هسته ای خود را در مركز توجه خود قرار داده است.

این روزنامه افزوده است: رزمایش سه روزه 'پیامبر اعظم هفت' با هدف آزمایش توان موشك های ساخت داخل ایران و همچنین موشك های شهاب یك، دو و سه كه می توانند اسراییل را مورد هدف قرار دهد و همچنین آزمایش موشك های قیام ، فتح و تندر انجام شده است.

همچنین شماری از شبكه های تلویزیونی دولتی و چند شبكه خصوصی نیز با نشان دادن تصاویر این رزمایش به پوشش خبری آن پرداختند.

اروپام **1495**1516





:: برچسب‌ها: بارسلونا , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: