ویمبلدون؛ جدال براى صدرنشينى
نوشته شده توسط : ipxrxt
راجر فدرر

فدرر اگر بتواند امسال قهرمان ویمبلدون شود نفر اول جهان هم خواهد شد

رقابت بازیکنان نخبه جهان در ویمبلدون امسال به غیر از مبارزه براى دستیابى به جام قهرمانى قدیمى‌ترین و به قولى معتبرترین تورنمنت گران اسلم جهان، جدالى است براى رسیدن به صدر رده بندى جهانى هم براى مردان و هم براى زنان.

در قسمت مردان شکست اعجاب آور رافائل نادال اسپانیایى در مرحله دوم به معناى آن است که او جایگاه خود در ردیف دوم رده بندى را از دست خواهد داد و راجر فدرر سوئیسى در هرحال با یک پله صعود جاى او را خواهد گرفت.

اما این پایان داستان نیست. فدرر اگر بتواند امسال قهرمان ویمبلدون شود نفر اول جهان هم خواهد شد چون او و نوواک جوکوویچ نفر اول فعلى جهان و مدافع عنوان قهرمانى ویمبلدون هر دو در یک نیمه جدول مسابقات ویمبلدون قرار دارند و فقط یکى از آن دو مى تواند به فینال برسد.

پس رسیدن فدرر به فینال به معناى آن است که جوکوویچ یا در نیمه نهائى به او باخته یا در یک چهارم نهائى مغلوب فلوریان مایر از آلمان شده است. جوکوویچ که سال گذشته امتیاز قهرمانى یعنى دو هزار امتیاز گرفت اگر در یک چهارم نهائى حذف شود ١٦٤٠ و اگر در نیمه نهائى حذف شود ١٢٨٠ امتیاز از دست خواهد داد.

در مقابل فدرر که پارسال در یک چهارم نهائى در برابر جو ویلفرید سونگا از فرانسه شکست خورد و تنها ٣٦٠ امتیاز گرفت در صورت قهرمانى ١٦٤٠ امتیاز دیگر به دست خواهد آورد و به صدر جدول صعود خواهد کرد.

صدر نشینى جدول رده بندى جهانى براى فدرر خیلی مهم است. او توانست در سال ٢٠٠٩ با ششمین پیروزى خود در ویمبلدون رکورد پیت سمپراس قهرمان نامدار آمریکایى را که چهارده جام گران اسلم برده بود بشکند. اما رکورد دیگرى که متعلق به سمپراس است رکورد مدت زمان صدرنشینى در رده بندى جهانى است که فدرر تنها دو هفته با شکستن آن فاصله دارد.

بنابراین اگر فدرر با قهرمانى در ویمبلدون به صدر رده بندى برود چون تا المپیک تورنمنت مهم دیگرى برگزار نمى شود بطور قطع دو هفته در آنجا خواهد ماند و رکورد سمپراس را خواهد شکست. در آن صورت از هر لحاظ مى توان او را موفق ترین بازیکن تنیس معاصر دانست.

البته این موفقیت فدرر بستگى زیادى به جوکوویچ دارد که در آخرین مسابقه اش بسیار آماده و سرحال به نظر مى رسید. با این حساب کار فدرر اصلا کار آسانى نیست بخصوص که اخیرا از درد کمر هم مى نالد.

در قسمت زنان هم ماریا شاراپووا از روسیه مقام اولى جهان را که ماه گذشته پس از پیروزى در رولان گاروس به دست آورده بود با شکستى که در مرحله چهارم از سابین لیسیکى آلمانى خورد به احتمال زیاد از دست داد. در آن صورت ویکتوریا آزارنکا از بلا روس نفر دوم و اگنیسکا رادوانسکا از لهستان نفر سوم رده بندى جهانى در صورت پیروزى در ویمبلدون بخت صدرنشینى رده بندى جهانى را خواهند داشت.

فعلا در این مرحله از ویمبلدون آنچه مسلم و قطعى شده جابجایى نادال و فدرر است و سایر تغییرات احتمالى بستگى به نتیجه مسابقات مرحله چهارم به بعد دارد. اما احتمالش کم هم نیست که سیدبندى مسابقات المپیک در سطوح بالا تفاوت عمده اى با سیدبندى ویمبلدون داشته باشد.





:: برچسب‌ها: بهار , لا , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: