تداوم محدودیت ها برای مساجد شهر دوشنبه پایتخت تاجیكستان
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، با تصویب قانونی در سال 2009 میلادی محدودیت های مذهبی در تاجیكستان شدت گرفت و از آن پس سیاست های این كشور در قبال مسائل مذهبی و گروه های اسلامی وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش سایت خبری شهرداری دوشنبه، 'شوكت سیداف' در نشستی كه با حضور خطیبان مساجد شهر دوشنبه تشكیل شد، تاكید كرد كه هنگام برگزاری نمازهای یومیه و جمعه نباید هیچ صدایی از مسجد خارج شود تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.

وی انتقاد از نصب دوربین های مداربسته در مساجد را بی مورد دانست و با بیان آنكه این تجهیزات با هدف تامین امنیت شهروندان نصب شده، از ماموران انتظامی خواست برای اطمینان از عملكرد موثر دوربین ها، به صورت مرتب این تجهیزات را نظارت و بررسی كنند.

كارشناسان تاجیك معتقدند، دولت تاجیكستان با ایجاد محدودیت برای مسلمانان این كشور مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را توجیه می كند و رئیس جمهوری این كشور قصد دارد حرف كمونیست ها را به شكل جدیدی به جامعه القاء كند كه دین افیون ملتها است و باعث افراط گرایی و تروریسم می شود.

به گفته آنان، امامعلی رحمان می خواهد با استفاده از موج اسلام ستیزی كه آمریكا پس از حوادث یازدهم سپتامبر 2001 تحت پوشش مبارزه با تروریسم به جریان انداخت، اقدامات اسلام ستیزانه خود را توجیه كند.

طی 10 سال اخیر این دومین بار است كه شهرداری دوشنبه اقدام به ایجاد محدودیت در فعالیت مسجد می كند.

آساق**ه.ص**1558 **2047**





:: برچسب‌ها: باند , قدیمی , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: