تفاهم‌نامه سازمان بورس و صندوق توسعه ملی امضا شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه روز دوشنبه در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی، به امضای 'علی صالح آبادی' رییس سازمان بورس و 'محمدرضا فرزین' رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی رسید.

استفاده متقابل از ظرفیت های بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی در جهت پیشبرد حمایت از تولید ملی، سرمایه و كار ایرانی و امكان استفاده از منابع صندوق توسط شركت های هلدینگ و سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در شركت های تولید، صنعتی و سرمایه گذار در چارچوب اساسنامه صندوق از مهم‌ترین مفاد این تفاهم نامه است.

همچنین اولویت دادن به شركت های برخوردار از شفافیت مالی و فعال در بازار سرمایه برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در چارچوب اساسنامه و كمك به تثبیت فضای سرمایه گذاری و تولید كشور از دیگر مفاد مهم این تفاهم نامه همكاری است.

بر اساس این تفاهم نامه، صندوق توسعه ملی به منظور گسترش و جذب منابع مالی برای بنگاه های اقتصادی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، اولویت لازم را برای پرداخت تسهیلات و حمایت از سرمایه گذاران خارجی و داخلی، در قالب اعطای تسهیلات به اشخاص حقوقی خواهد داد.

همچنین این صندوق به منظور حمایت از تولید ملی، پیگیری لازم را برای حضور مستقیم در بازار سرمایه داخلی با ظرفیت های قانونی مندرج در اساسنامه خود به عمل خواهد آورد.

بر اساس این تفاهمنامه، بزودی كمیته مشترك متشكل از نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و صندوق توسعه ملی، به ‌منظور تدوین ساز و كارهای اجرای مفاد تفاهم‌نامه تشكیل خواهد شد.

اقتصام** 9141/1594





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: