حادثه هواپیمای ایرباس تجاوز آشكار امریكا به حقوق ملت ایران بود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، هدف واقع شدن هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی، توسط ناو آمریكایی را نشانگر دروغ بودن ادعای دفاع از حقوق بشر آمریكایی ها دانست و گفت: آمریكا مدعی شده به تصور اینكه هواپیمای مسافربری ایرانی یك جنگنده نظامی است، آن را مورد اصابت قرارداده، در حالی كه پارامترهای بسیار مشخص و واضحی بین هواپیماهای نظامی و غیرنظامی و حتی متخاصم و غیرمتخاصم وجود دارد.

وی افزود: ناوی كه هواپیمای مسافربری ایرانی را مورد اصابت قرارداده بود، مجهز به رادار ویژه AG بود كه آمریكا همواره ادعا داشته، ناوهای مجهز به این رادار دارای توانمندی كشف موشك، جنگنده و پدافند در برابر موشك های قاره پیما هستند و قبل از ورود این ناو به منطقه هم تبلیغات گسترده ای در این زمینه انجام شد؛ بنابراین پذیرفتنی نیست كه هواپیمای ایرانی به اشتباه مورد اصابت واقع شده باشد.

امیر نصیرزاده تصریح كرد: اگر ادعای سهوی بودن این اشتباه صحت داشت، آنها موظف به عذرخواهی رسمی در مجامع بین المللی از ملت ایران برای به شهادت رساندن شهروندان ایرانی و انجام اقدامات اصلاحی برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین حوادثی بودند.

وی ادامه داد: اقدام ناباورانه و وقیحانه آمریكا در دادن مدال به فرمانده این ناو، جای هیچ شبهه ای برای غیر عمدی بودن این حادثه در اذهان عمومی جهان باقی نمی گذارد چرا كه به فاتحان جنگی، كسانی كه رشادت ‌هایی بزرگ نشان داده و طراحان نظامی مطرح، مدال اعطا می شود.

معاون هماهنگ كننده نیروی هوایی ارتش تاكید كرد: هواپیمای مسافربری ایران در یك كریدور(دالان هوایی) بین المللی و مطابق با تمام قوانین و مقررات روز بین المللی در حال پرواز بود كه مورد اصابت دو فروند موشك آمریكایی قرار گرفت و از این حادثه تنها می توان به عنوان یك تجاوز آ‌شكار به حقوق ملت ایران یاد كرد.

وی اظهار داشت: آمریكا از همان زمان تا كنون با ادعای ایجاد امنیت در منطقه حاضر شده اما خود، همواره یكی از مهمترین عوامل اصلی بروز نا امنی در منطقه و فجایع ضد بشری بدین شكل است.

سیام**7378***





:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: