سالانه حدود 50 تا 299 پیوند به ازای هر 10 میلیون نفر صورت می گیرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'غلامرضا توگه' روز سه شنبه در دومین نشست مشترك مسوولان مراكز پیوند، جمع آوری و ذخیره سلول های بنیادی خون ساز كه در محل این سازمان برگزار شد، افزود: سهم ایران در پیوند در میان كشورهای مدیترانه شرقی با 755 پیوند، 29 درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینكه این درصد پیوند در ایران نسبت به كشورهای اردن، عربستان، لبنان و عمان با توجه به جمعیت كشور، كمتر است، اظهار داشت: سازمان انتقال خون، تلاش دارد براساس سیاستگذاری با برگزاری نشست های مختلف با مسوولان مراكز پیوند، جایگاه پیوند ایران را در منطقه مدیترانه شرقی ارتقا دهد.

رییس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینكه در كشورهای اروپایی، مطالعات و پژوهش های مختلفی در زمینه پیوند صورت می گیرد، اظهار امیدواری كرد كه در كشورمان ، كارهای تحقیقاتی در این زمینه با همكاری صاحبنظران، مسوولان و پیش كسوتان مراكز پیوند، جمع آوری و ذخیره سلول های بنیادی خون ساز، افزایش یابد.

توگه تصریح كرد باید زیرساخت ها را برای انجام پیوند در كشور فراهم كرد و با افزایش درآمد ناخالص ملی، توزیع بیشتر نیروهای انسانی و افزایش ذخایر بانك های بند ناف بتوانیم پیوند را افزایش دهیم.

اجتمام**9022/9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: مکزیک , زرد , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: