ادامه روند صعودی نفت خام عمان در بازار انرژی امارات
نوشته شده توسط : ipxrxt

گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا به نقل از منابع انرژی امارات حاكی است , بهای پیش فروش كنونی هر بشكه نفت خام عمان در این بازار نسبت به اواخر هفته گذشته حدود 5 دلار افزایش نشان می دهد .

منابع بازار انرژی امارات این روند صعودی را ناشی از تحولات اخیر جهانی و منطقه ای به ویژه توافق سران اروپا در بهره گیری از صندوق امداد رسانی اروپا در كمك به بانك های بحران زده اسپانیا دانستند .

این منابع یاد آور شدند, این توافق سران اروپا موجب تقویت تقاضا برای نفت در بازارهای آسیایی شده است.

تحولات یك ماه اخیر در صحنه بین المللی بویژه بحران مالی اروپا و اوضاع نامناسب اقتصادی در آمریكا و نیز كندی رشد اقتصادی در چین موجب كاهش حدود 10 دلاری قیمت نفت خام عمان در بازار انرژی امارات شده بود. این میزان طی یك سال اخیر بی سابقه بوده است.

سلطان نشین عمان یكی از تولیدكنندگان كوچك غیرعضو سازمان كشورهای صادر كننده نفت (اوپك) است اما بهای نفت خام صادراتی این كشور، شاخصی برای حدود 12 میلیون بشكه نفتی است كه از كشورهای عمده نفتی حاشیه خلیج فارس به آسیا صادر می شود.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز بازار انرژی امارات، بهای یك بشكه نفت خام دبی 95دلار و 90 سنت و بهای یك بشكه نفت خام ' مربان ' ابوظبی 97 دلار و 81 سنت برای تحویل در ماه سپتامبر آینده معامله شد كه نسبت به نرخ دیروز یك دلار و 10 سنت افزایش نشان می دهد.

در این بازار امروز همچنین هر بشكه نفت خام سبك عربی 97 دلار و 12 سنت و نفت خام سنگین عربی 95 دلار و 17 سنت برای تحویل سپتامبر آینده معامله شد.

خاورم * 2041





:: برچسب‌ها: مدل , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: