مدرس داوری فیلا: سطح قضاوت داوران كشتی ایران بسیار بالاست
نوشته شده توسط : ipxrxt

'كیم ایك جونگ' رییس اهل كره جنوبی كمیته داوران كنفدراسیون كشتی قاره آسیا، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این نظر تصریح كرد: حدود 135 داور بین المللی كشتی در ایران و در سطوح یك تا سه مشغول فعالیت هستند كه باید طوری برای آنها برنامه ریزی كرد تا زمینه ارتقای درجه آنها فراهم شود.

به گفته وی، ‌داوران كشتی ایران نیاز دارند تا مرتب خود را آماده نگه دارند و تمرین كنند و با حضور در جایگاه قضاوت مسابقات متعدد درجه خود را بالا ببرند.

كیم اضافه كرد:‌ 'فیلا' در این زمینه می تواند همكاری كند و در این راستا پیشنهاد دوره های مختلفی را مطرح می كند كه پس از موافقت فدراسیون كشتی ایران، این دوره ها به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: روند كاری داوران آسیایی با اروپایی متفاوت است به این گونه كه در اروپا به لحاظ نزدیك بودن فاصله میان كشورها، داوران امكان حضور در مسابقات مختلف را به راحتی در اختیار دارند.

كیم افزود: این در حالی است كه در آسیا فاصله میان كشورها دور بوده و انجام این كار یعنی حضور در مسابقات دیگر كشورها مقدور نیست و یا هزینه زیادی را به داوران تحمیل می كند.

وی با اشاره به برپایی كلاس كنترل درجه داوران كشتی كشورمان كه روز شنبه گذشته در سالن شماره دو كشتی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، افزود: این كلاس ها برای پر كردن خلاء‌ یاد شده در راستای پیشنهاد ایران طراحی شده و در قالب آن، درجه 55 داور بین المللی از سوی نمایندگان 'فیلا' مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گفته مدرس داوری فدراسیون بین المللی كشتی، در گفت و گویی كه با سرپرست فدراسیون كشتی ایران در تهران انجام شد، موضوع لزوم فراهم كردن امكانات حضور داوران ایرانی در رقابت های خارجی مورد تاكید قرار گرفت.

عضو هیات رییسه فدراسیون بین المللی كشتی در خصوص سطح كشتی كشورمان گفت:‌ مسابقه های كشتی را دنبال می كنم و سطح كشتی ایران در سه سال گذشته بسیار پیشرفت كرده است و این نه اعتقاد من بلكه نظر بسیاری از كارشناسان این رشته است.

وی افزود: قوای بدنی كشتی گیران ایرانی نسبت به سال های نه چندان دور بسیار بهتر شده و در اجرای فنون نیز آنها بهتر و كاملتر از گذشته عمل می كنند.

كیم در خصوص پیش بینی وضعیت كشتی كشورمان در بازی های المپیك لندن گفت: آنچه من در این چند روز دیده ام و اطلاعاتی

كه در مجموع به دست آورده ام نشانگر این است كه كشتی ایران

بتواند مدال آور عرصه بازی های المپیك لندن باشد.

وی افزود: ‌البته نباید فراموش كرد شرایط حاكم بر بازی های المپیك خاص بوده و با هیچ مسابقه دیگری قابل مقایسه نیست و لذا كسب عنوان قهرمانی در این عرصه نیاز به برنامه ریزی و به كار بردن توانایی و هوشمندی خاص دارد كه تصور می كنم ایرانی ها بتوانند به آن دست یابند.

وی در خصوص امكان تضییع حق كشتی گیران از سوی داوران (پدیده مرسوم زشت و غیر جوانمردانه نا داوری) در جریان بازی های المپیك لندن گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، این امكان نزدیك به صفر خواهد بود و قوانین 'فیلا' بسیار كنترلی و سخت گیرانه بوده و اجازه انجام این اشتباهات را به هیچ داوری نمی دهد.

كیم افزود: به غیر از رییس تشك، سه عضو هیات ژوری جریان كشتی را كنترل می كنند و حتی اگر دو كشتی گیر به امتیاز مساوی دست پیدا كنند، باز هم 'فیلا' قوانین دقیقی دارد كه بر اساس آن می توان دست یكی از حریفان را به عنوان برنده مسابقه بالا برد!

نا گفته نماند، 'كیم ایك جونگ' كه سالیان متمادی است ریاست كمیته داوران كنفدراسیون كشتی آسیا را به لطف حمایت های بی دریغ هموطن خود 'چانگ كیو كیم' رییس این كنفدراسیون و همچنین حمایت های 'رافائل مارتینتی' رییس فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) در اختیار دارد، از جمله داورانی است كه

ارتباط خوبی با كشتی گیران ایران ندارد.

این داور اهل كره جنوبی به همراه آن 'كیم' دیگر (رییس كنفدراسیون كشتی آسیا) از جمله افرادی هستند كه درون تشكیلات فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا)‌، چشم دیدن موفقیت كشتی ایران را در میدان های آسیایی و جهانی ندارند و به همراه چند فرد دیگر در این سازمان بین المللی، كمر به نابودی كشتی ایران بسته اند.

'چانگ كیو كیم' رییس كنفدراسیون كشتی آسیا و 'كیم ایك جونگ' رییس كمیته داوران این كنفدراسیون،‌ در سال های اخیر بارها حق كشتی گیران ایرانی را در عرصه های مهم بین المللی از جمله مسابقه های آسیایی و جهانی بویژه در مصاف با كشتی گیران اهل كره جنوبی، تضییع كرده و زمینه شكست كشتی گیران كشورمان را فراهم ساخته اند.

ورزشی. ** 1647 ** 1589





:: برچسب‌ها: آیفون , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: