توجه فدراسیون فوتبال به حق الزحمه داوران این رشتهورزشی ضروری است
نوشته شده توسط : ipxrxt

فریدون اصفهانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: داوران فوتبال ایران بسیار كم توقع و در عین حال پرتلاش هستند ولی با این وجود این قشر از مظلوم ترین اقشار جامعه ورزش كشور به شمار می آیند و با كمترین امكانات سنگین ترین وظیفه را بردوش می كشند.

وی اظهارداشت: داوران فوتبال برای اینكه بتوانند با آمادگی بهتر و بیشتری درمسابقات حضور یابد نیازمند مربی بدنساز، روانشناس، فیزیوتراپ و تغذیه مناسب است ولی درحال حاضر به دلیل دریافت حقوق و مزایای كم قادر به داشتن امكانات

و شرایط خوب نیستند كه این می طلبد به حق الزحمه آنان از ناحیه فدراسیون فوتبال توجه بیشتری شود.

اصفهانیان به جوانگرایی و روند روبه رشد داوری فوتبال ایران اشاره كرد و گفت: در حال حاضر وضعیت داوری فوتبال ایران به لحاظ در پیش گرفتن روش جوانگرایی روبه رشد است و انتظار می رود داوران جوان با بهره گیری از تجارب ارزنده داوران پیشكسوت و استقبال از انتقادات سالم و سازنده در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود تلاش كنند تا در عرصه مسابقات قضاوت خوبی را داشته باشند.

رییس كمیته داوران فدراسیون فوتبال كشور به استفاده از ناظران مجرب و به روز در مسابقات فوتبال تاكید كرد و افزود: این مساله قطعا موجب رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت داوران خواهد شد.

اصفهانیان به نحوه انتخاب و معرفی داوران برای قضاوت در مسابقات بین المللی اشاره كرد و اظهار داشت: ملاك انتخاب و معرفی داوران فوتبال ایران برای قضاوت در رقابت های بین المللی به میزان موفقیت آنان در آزمون هایی كه از سوی كمیته داوران فدراسیون این رشته ورزشی اخذ می شود بستگی دارد.

به گفته وی ، این ملاك ها شامل میزان آمادگی جسمانی، دانش داوری، شرایط سنی، تسلط به زبان انگلیسی، قضاوت های انجام گرفته در طول فصل مسابقات و همچین داشتن تعامل و همكاری مناسب با هیات فوتبال استان و فدراسیون است.

اصفهانیان با بیان اینكه شش داور وسط ، 9 كمك داور و یك داور چهارم در مسابقات مختلف بین المللی فوتبال قضاوت می كنند افزود: چهار داور نیز در رشته فوتسال و چهار داور دیگر نیز در رشته فوتبال ساحلی در رقابت های بین المللی سوت می زنند كه این نشان از توانمندی و شایستگی داوران فوتبال ایران است.

وی گفت: در فوتبال بانوان نیز دو داور وسط و چهار كمك داور و در رشته فوتسال بانوان نیز دو داور در رقابت های بین المللی قضاوت می كنند.

597/522/ 1645





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: