نامزد حزب مخالف دولت، در انتخابات ریاست جمهوری مکزیک 'پیروز' شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

انریکه پنیا نی‌یتو، ۴۵ ساله از سال ۲۰۰۵ تا سال گذشته فرماندار ایالت مکزیکو بود

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در مکزیک نشان می دهد که انریکه پنیا نی‌یتو، کاندیدای حزب مخالف دولت پیروز شده است.

بر اساس گزارش های رسمی تاکنون آقای پنیا نی‌یتو، از حزب پی آر آی، قدیمی ترین حزب سیاسی مکزیکی که قدمتی بیش از ۸۰ سال دارد، با به دست آوردن نزدیک به ۳۸ درصد از آرا از رقبای خود پیش افتاده است.

بر اساس شمارش رسمی آرا، در این انتخابات آندرس مانوئل لوپز اوبرادو از حزب چپگرای پی آر دی نفر دوم و جوزفینا واسکز موتا، کاندیدای حزب حاکم نفر سوم شده است.

مردم مکزیک روز یکشنبه، اول ژوئیه برای انتخاب رئیس جمهور جدید مکزیک پای صندوق های رای رفتند. اقتصاد و مبارزه با مواد مخدر مسائل اصلی مکزیک است که نامزدهای ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی خود را بر روی آنها متمرکز کرده بودند.

با توجه به نگرانی از حمله باندهای قاچاق مواد مخدر، این انتخابات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و هزاران نیروی پلیس برای حفظ امنیت این انتخابات در حوزه های رای گیری در سراسر مکزیک مستقر بودند.

در صورت اعلام پیروزی قطعی آقای پنیا نی‌یتو، او جایگزین فلیپه کالدرون، رئیس جمهور راستگرای مکزیک می شود.

انریکه پنیا نی‌یتو، ۴۵ ساله که از سال ۲۰۰۵ تا سال گذشته فرماندار ایالت مکزیکو بود،گفته که مبارزه با فقر از طریق رسیدگی به ریشه های آن را در صدر اولویت هایش قرار می دهد.

دوره ریاست جمهوری در مکزیک ۶ ساله است و رئیس جمهور نمی تواند برای بار دوم خود را کاندیدای انتخابات کند

دوره ریاست جمهوری در مکزیک ۶ ساله است و رئیس جمهور نمی تواند برای بار دوم خود را کاندیدای انتخابات کند.

مکزیکی های همچنین روز یکشنبه برای انتخاب اعضای جدید کنگره و چند فرماندار نیز رای دادند.

در این انتخابات همچنین ۵۰۰ نماینده کنگره، ۱۲۸ سناتور، شهردار مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک و فرماندارهای شش ایالت مکزیک انتخاب می شوند.

این انتخابات با حضور ۳۰ هزار ناظر برگزار شد و ۸۰ میلیون نفر برای رای دادن واجد شرایط بودند.

شادمانی برای پیروزی آقای پنیا نی‌یتو، بلافصله پس از پایان رای گیری در دفتر مرکزی حزب پی آر آی آغاز شد و آقای پنیا نی‌یتو اعلام کرد: "ما در این انتخابات پیروز شدیم و این آغاز راهی است که پیش رو داریم."

این حزب که پس از ۱۲ سال دوباره به بر روی کار می آید، تا سال ۲۰۰۰ که شکست خورد، به مدت ۷۱ سال قدرت را در مکزیک در دست داشت.

فلیپه کالدرون، رئیس جمهور فعلی مکزیک ضمن فرستادن تبریک برای آقای پنیا ‌نی‌یتو گفته است که با او همکاری خواهد کرد. آقای پنیا ‌نی‌یتو در ماه نوامبر با ادای سوگند رسما ریاست جمهوری را از آقای کالدرون تحویل خواهد گرفت.

با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت ۱۱۰ میلیونی مکزیک در فقر به سر می برند، اقتصاد مهمترین مسئله برای مکزیکی ها به شمار می رود.

با وجود اینکه نرخ بیکاری در مکزیک حدود ۴.۵ درصد است، اما فاصله زیادی میان طبقه مرفه و فقیر در مکزیک وجود دارد.

قاچاق مواد مخدر معضل دیگری در مکزیک به شمار می رود. کاندیداهای مخالف دولت، از سیاست های دولت آقای کالدورن در خصوص مبارزه با مواد مخدر را انتقاد می کنند.

آنها می گویند که در شش سال ریاست جمهوری آقای کالدرون، در جریان خشونت های مرتبط با قاچاق مواد مخدر بیش از ۵۵ هزار نفر کشته شده اند.





:: برچسب‌ها: نشان , جزیره , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: