هشدار به رژیم صهیونیستی درباره گسترش عملیات تخریب اطراف باب المغاربه
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش پایگاه خبری 'فلسطین الیوم' این موسسه احتمال داد ، حفاری های مخفیانه وشبانه رژیم صهیونیستی به منظور سرقت سنگ های تاریخی از آثار باقیمانده در باب المغاربه صورت گیرد.

همچنین این موسسه افزود: اقدامات مخفیانه رژیم اشغالگر قدس ،منجر به فروریختن بخش هایی از تپه ای كه باب المغاربه بر روی آن واقع است، شده در حالی كه تپه مذكور 15 قرن پیش احداث و تا قبل از آغاز حفاری های رژیم صهیونیستی در زیر آن، حتی یك سانتی متر از آن نیز تخریب نشده بود.

این موسسه تاكید كرد: رژیم صهیونیستی درصدد ویرانی تپه باب المغاربه و ساخت پل نظامی به جای آن است.

موسسه الاقصی ،این هشدار را به دنبال سخنان دكتر عبد السلام عبادی وزیر اوقاف اردن كه درباره افزایش موارد نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی و هتك حرمت مسجد الاقصی ، مطرح كرد.

خبرگزاری رسمی اردن به نقل از عبادی اعلام كرد :وزارت اوقاف ومقدسات اردن افزایش موارد نقض قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی وهتك حرمت به مسجد الاقصی را محكوم كرد.

دكتر عبادی به اقدامات رژیم صهیونیستی در 12 ژوئن ازجمله كندن بعضی از سنگ های آثار باستانی دوران ایوبیان از دیوارهای شمالی دروازه باب المغاربه و خاك برداری ازاطراف مسجد علی بن صلاح الدین ایوبی كه تنها اثر باقی مانده از سال 1967 است كه رژیم صهیونیستی كرانه باختری و شهر قدس را به اشغال درآورد، اشاره كرد .

وی گفت :بعد از گذشت چهار روز از اشغال شهر قدس، نیروهای این رژیم اشغالگر حفاریهای گسترده ای را در این شهر آغاز كردند به طوری كه جاده باب المغاربه را به تلی از خاك تبدیل كردند.

باب المغاربه یكی از درهای ورودی حرم قدس شریف است.

مسلمانانی كه از كشورهای مغرب اسلامی برای زیارت مسجد الاقصی می آمدند منحصرا از این در وارد صحن مسجد الاقصی می شدند به همین دلیل به این در باب المغاربه می گویند.

باب المغاربه همچنین به نامهای باب الحارة المغاربه، باب البراق و باب النبی نیز مشهور است.

مترجمام **1453**





:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: