طرح نشاط معنوی در 1270 بقعه متبركه كشور در حال اجراست
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از هشت هزار و 500 بقعه متبركه در سطح كشور یك هزار و 270 بقعه متبركه برای اجرای این طرح در تابستان جاری انتخاب شده است.

وی با اشاره به برگزاری این طرح در 816 بقعه متبركه كشور در سال گذشته افزود: پس از برگزاری این طرح در سال گذشته و برگزاری نشست هایی برای آسیب شناسی و بررسی چگونگی عملكرد طرح، ‌تصمیم گرفته شد كه متون آموزشی مناسب و هماهنگ با فضای تابستان و همسو با نیازهای علمی،‌ اخلاقی، ‌تربیتی و دینی نوجوانان و جوانان برای امسال فراهم شود.

وی طراحی كتاب 'الفبا تا خدا' برای مقطع ابتدایی، '30 نشانه یك راه' برای مقطع راهنمایی و 'نردبان ها و پرتگاه های زندگی' برای دانش آموزان مقطع دبیرستان و هم چنین كتاب راهنمای تدریس این سه كتاب برای مربیان طرح را از جمله تغییرات كیفی این طرح نسبت به سال گذشته ذكر كرد.

شرفخانی متون آموزشی كتاب 'نردبان ها و پرتگاه ها' را شامل رذایل و فضایل اخلاقی چون دوست یابی، ارتباط دختر و پسر، احكام تقلید، حجاب و عفاف و آرامش عنوان كرد.

وی افزود: علاوه بر این مباحث، ‌برای جلب توجه و تمركز نوجوانان فعالیت هایی با عنوان كار در خانه نیز طراحی شده تا باعث تفكر و آشنایی بیشتر نوجوانان با این مطالب شود.

وی مدت زمان برگزاری این طرح را 30 روز عنوان كرد و گفت: به همین دلیل تعداد آیات انتخاب شده برای هر كتاب 30 آیه از قرآن كریم است كه بلافاصله پس از هر آیه، ‌داستان ها،‌ حكایت ها و روایات مربوط به آیه،‌ كلاس های قرآن و معارف و معماها و مسابقات قرآنی با محوریت همین آیات طراحی شده و مطابق با نیاز سنی مخاطبان عرضه شده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تقارن زمانی اجرای این طرح با ماه مبارك رمضان اظهار داشت: بر اساس تلاش های انجام گرفته در سال جاری، قرار بر این است كه مربیان تا پایان ماه رمضان در بقاع متبركه حضور داشته باشند و برنامه های پیش بینی شده در طرح تابستانی نشاط معنوی را به صورت گروهی و كارگاهی و هماهنگ و همسو با ماه مبارك رمضان انجام دهند.

وی با تاكید بر لزوم همكاری روسای اوقاف و امور خیریه و مدیران مراكز فرهنگی و قرآنی بقاع متبركه تصریح كرد: اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی با توجه به دستورالعمل های ابلاغی این طرح،‌ با ایجاد پیوند بین نوجوانان و جوانان با بقاع متبركه می تواند در تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی و توجه به تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب گامی بلند بردارد.

1724/8132





:: برچسب‌ها: فوتبال , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: