حزب الله: مصر برای ایفای نقش منطقه ای و جهانی باید با ایران روابط برقرار كند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا از بیروت، پایگاه خبری 'الانتقاد' طی مقاله ای با اشاره به انتخاب 'محمد مرسی' به ریاست جمهوری مصر و چالش های فراروی وی نوشت: احتمال می رود مرسی در برابر بروز تغییرات اساسی و جدی در مصر قرار بگیرد.

این پایگاه پیرامون موضع مصر جدید پیرامون تغییر و تحولات جاری منطقه ادامه داد: نحوه همكاری مرسی با شورای نظامی مصر تا حدود زیادی نقش این كشور را در مسایل منطقه و جهانی از آن جمله روابط با ایران، مشخص خواهد كرد.

اگر چه مرسی به صندلی ریاست مصر رسید ولی نقش و صلاحیات وی به عنوان رییس جمهور با وجود ادامه كار شورای نظامی مصر همچنان مبهم و نامشخص است.

بدیهی است با انتخاب مرسی، عادی شدن روابط مصر و ایران به درخواست گروه اخوان المسلمین به طور جدی دنبال می شود.

این پایگاه لبنانی با اشاره به اهمیت از سرگیری روابط میان مصر و ایران تأكید كرد: قطع روابط مصر و ایران در دوران' حسنی مبارك' رییس جمهور مخلوع این كشور، منجر به افت موقعیت بین المللی و منطقه ای مصر شده است؛ از این رو مصر برای بازگشت به موقعیت بین المللی خود نیاز به برقراری روابط با ایران دارد.

بدیهی است زمزمه عادی سازی روابط با ایران تنها با انتخاب محمد مرسی در مصر به وجود نیامده بلكه این طنین از روزهای اولیه انقلاب مصر در میان انقلابیون این كشور شنیده می شد.

این پایگاه خبری با اشاره به روابط سرد ایران و مصر در دوران نظام سابق مصر نوشت: حسنی مبارك با سرد نگه داشتن سطح روابط با ایران به زعم خود از بروز بحران عربی با ایران جلوگیری می كرد ولی با توجه به روابط خوب ایران با دیگر كشورهای عربی، نادرستی این ادعا ثابت می شود.

به نوشته الانتقاد، طرح بازگشت روابط با ایران مطرح شده است ولی احتمال دارد شورای نظامی مصر تحت تأثیر فشارهای خارجی با آن مخالفت كند؛ این شورا در حقیقت اینك در برابر یك امتحان بزرگ قرار گرفته تا بدین گونه استقلال، حاكمیت را به محك بزند.

این پایگاه لبنانی با اشاره به ادامه نا آرامی ها در مصر نوشت: آنچه در مصر می گذرد، در حقیقت فریاد بلند ملت مصر در برابر ادامه روند سیاست نظام سابق در مسایل جهانی و منطقه ای است و ملت مصر دیگر وجود نشانه های نظام سابق در سیاست داخلی و خارجی خود را بر نمی تابند.

خاورم*2023**1030**1369





:: برچسب‌ها: مدل , تایلند , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: