کامرون: برگزاری همه‌پرسی در باره اتحادیه اروپا را در نظر دارم
نوشته شده توسط : ipxrxt

دیوید کامرون در روزنامه ساندی تلگراف نوشت که منافع بریتانیا در حفظ و حراست از بازار واحد اروپایی و خارج ماندن از یک اروپای فدرال است

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، گفته است که حاضر است برگزاری یک همه پرسی در خصوص ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا را مد نظر قرار دهد، اما تنها وقتی که زمان مناسب آن فرا رسد.

او در مقاله ای که امروز، یکشنبه، منتشر شد نوشته است او طرفدار یک "حق انتخاب واقعی" برای مردم است اما اکثریت خواهان برگزاری سریع یک همه پرسی برای ادامه عضویت در اتحادیه اروپا یا خروج از آن نیستند.

نزدیک به یکصد نماینده پارلمان بریتانیا از حزب محافظه کار خواهان برگزاری همه پرسی در پارلمان آینده، یعنی بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ هستند.

این گروه در نامه ای به دیوید کامرون خواستار متعهد شدن نخست وزیر به برگزاری همه پرسی نسبت به آینده رابطه بریتانیا با اتحادیه اروپا شده بودند.

نخست وزیر در مقاله خود نوشته است که مردم باید "صبر تاکتیکی و استراتژیک" داشته باشند و خروج فوری از اتحادیه اروپا به نفع بریتانیا نیست، همان طور که تداوم وضع موجود منافع بریتانیا را به بهترین وجه تامین نخواهد کرد.

دیوید کامرون در روزنامه ساندی تلگراف نوشت که منافع بریتانیا در حفظ و حراست از بازار واحد اروپایی و خارج ماندن از یک اروپای فدرال است.

بسیاری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار معتقدند که بریتانیا باید شرایط عضویت خود در اتحادیه اروپا را تغییر دهد و بسیاری از قدرتهای تفویض شده به اتحادیه را پس بگیرد. اما حزب محافظه کار با حزب کوچکتر لیبرال دموکرات، که موافق ادامه عضویت در اتحادیه اروپا است، در طول دوره پارلمان فعلی ائتلاف کرده است و بنابراین هر گونه تغییر تا زمان انتخاب پارلمان بعدی، یعنی سال ۲۰۱۵ عملا ممکن نخاهد بود.

ساندی تلگراف که مقاله نخست وزیر بریتانیا را امروز منتشر کرده، خود در سرمقاله می نویسد که جناح راست حزب محافظه کار، که سرسختانه مخالف حضور بریتانیا در اتحادیه اروپاست، فشار را بر نخست وزیر برای تصمیم‌گیری در خصوص آینده عضویت در اتحادیه اروپا و برگزاری همه پرسی افزایش داده است.

قرار است که فردا لیام فاکس، وزیر دفاع سابق که از حمایت جناح راست حزب محافظه کار برخوردار است، در یک سخنرانی از دولت بخواهد با برگزاری فوری همه پرسی به مردم توصیه کند که به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند.

ساندی تلگراف می نویسد که بر اساس یک نظر سنجی اخیر، ۶۸ درصد مردم بریتانیا معتقدند که باید یک همه پرسی پیش از هر گونه تفویض اختیار جدید به اتحادیه اروپا برگزار شود.





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: