دیابت در كمین مبتلایان به كبد چرب
نوشته شده توسط : ipxrxt

'زهره سادات موسوی زاده' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مبتلایان به بیماری كبد چرب پنج برابر بیشتر با خطر ابتلا به دیابت، روبرو هستند.

وی خاطرنشان كرد افزایش مصرف غذاهای چرب و آماده، عدم فعالیت مناسب وگسترش زندگی ماشینی، بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری های كبدی و دیابت را به همراه خود آورده است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بیماری شایع كبد چرب با وزن بیمار، ارتباطی مستقیم دارد و با توجه به شیوع چاقی در جوامع مختلف نیز رو به گسترش است.

موسوی زاده افزود: در سال های اخیر، كبد چرب بیشتر به عنوان نشانه ای برای چاقی و مقاومت به انسولین -هورمون كاهش دهنده قندخون- شناخته شده است.

وی یادآور شد مبتلایان به كبد چرب، بیشتر دچار اختلالات متابولیكی -سوخت و ساز- شامل افزایش قند خون و افزایش غلظت تری گلیسرید -نوعی چربی- می شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: بسیاری از بیماران و حتی درمانگرها تصور می‌كنند كه چربی موجود در كبد، طبیعی است درحالیكه كبد چرب، یك نشانه هشدار دهنده و زنگ خطر ابتلا به دیابت نوع دوم است.

موسوی زاده تاكید كرد بنابراین تمام افراد به ویژه مبتلایان به كبد چرب باید با داشتن برنامه غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم از بروز دیابت پیشگیری كنند.

اجتمام**9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: شب , تایلند , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: