وجود بیش از 12 هزار زندانی دیه / افزایش زندانیان مهریه و چك بلامحل
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ' سید اسدالله جولایی ' امروز جمعه در جمع خبرنگاران درباره دارندگان خودروهایی كه الحاقیه بیمه نامه های خود را پرداخت نكرده اند، گفت: متاسفانه مردم نسبت به پرداخت الحاقیه بیمه نامه خودروهایشان حساسیت لازم را ندارند و این در حالی است كه در غیر ضروری ترین مسایل هزینه می كنند.

** رقم بیمه نامه در ایران در حد صفر است

رییس ستاد دیه كشور ادامه داد: قیمت بیمه نامه در ایران نسبت به سایر كشورهای جهان كه رقم بیمه نامه با قیمت خودرو برابری می كند، ناچیز و در حد صفر است.

جولایی در ادامه درباره پیگیری وضعیت اعسار محكومان جرایم مالی غیرعمد گفت: پیگیر این مساله هستیم و به مدیران كل ستاد دیه در استانها ابلاغ شده است به كسانی كه گرفتار می شوند یادآوری كنند تا درخواست اعسار خود را پس از صدور حكم به دادگاه ارایه دهند.

** كمك 120 میلیارد تومانی دولت به ستاد دیه

رییس ستاد دیه كشور همچنین از اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای كمك به ستاد دیه خبر داد و افزود: خوشبختانه امسال با تاكید رییس جمهور صد در صد اعتبار یاد شده تخصیص یافته است.

جولایی در ادامه شمار زندانیان بدهكار دیه را تا پایان خرداد ماه امسال 12 هزار و 500 نفر اعلام كرد و گفت: در صورت وقوع حادثه ابتدا شركت های بیمه موظف به پرداخت خسارت هستند و در صورتی كه بیمه نتواند پرداخت كند صندوق تامین خسارتهای بدنی كه هم اكنون موجودی بسیار خوبی دارد موظف به پرداخت است اما در صورتی كه این صندوق هم توانایی پرداخت خسارت را نداشته باشد ستاد دیه مازاد مبلغ خسارت را پرداخت می كند.

رییس ستاد دیه كشور در پاسخ به این سوال كه برخی از كلانتری ها به رغم تاكید قانون كه بیمه نامه را نوعی وثیقه می داند، آنرا قبول نكرده و راننده را پس از وقوع حادثه بازداشت می كنند؛ افزود: طبق قانون اگر راننده مرتكب تخلفاتی مانند سرعت غیر مجاز و ورور ممنوع نشود و مدارك خود را شامل گواهی نامه، بیمه نامه و كارت خودرو همراه داشته باشد كلانتری ها موظف هستند در صورت وقوع حادثه بیمه نامه را به عنوان وثیقه قبول كنند.

** از هم پاشیدن 20 هزار كانون خانواده به دلیل مهریه های بالا

جولایی در ادامه از افزایش زندانیان مهریه در سالهای اخیر خبر داد و گفت: این مساله باید از مردم سوال شود كه چرا مهریه های بالاتر از حد توان زوج را تعیین می كنند؟

رییس ستاد دیه كشور افزود: در دو سال 89 و90 ، 20هزار كانون خانواده به دلیل شكایت زوجه علیه زوج برای دریافت مهریه از هم پاشیده است.

وی گفت: باید ضرب المثل ' كی داده كی گرفته ' در تعیین مهریه های بالا از میان خانواده های ایرانی حذف شود زیرا شاهد هستیم كه خانواده ای مهریه را می دهد و طرف مقابل به زور هم كه شده می‌گیرد.

رییس ستاد دیه كشور همچنین از افزایش زندانیان ناشی از صدور چك های بلامحل غیر از كلاهبرداری خبر داد و از خیرین و نیكوكاران خواست كمك های خود را برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد به حساب 7474 جام بانك ملت به نام ستاد دیه در سراسر كشور واریز كنند.

اجتمام**1313**9140****





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , دوستان , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: