دیوان عالی آمریکا لایحه اصلاح نظام بیمه را تایید کرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

دانشجویان رشته پزشکی در حمایت از قانون اصلاح نظام بیمه درمانی باراک اوباما در مقابل ساختمان دیوان عالی ایالات متحده تجمع کرده اند

دیوان عالی ایالات متحده آمریکا گفته است که لایحه باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، برای اصلاح نظام بیمه بهداری آن کشور خلاف قانون اساسی نیست.

دیوان عالی ایالات متحده با پنج رای موافق در قبال چهار رای مخالف به نفع لایحه رای داد.

حزب جمهوریخواه آمریکا مخالف این لایحه است و در صورت کسب قدرت در انتخابات آتی ریاست جمهوری ممکن است تلاش کند که قانون اصلاح نظام بیمه بهداری را لغو کند.

با این حال، باراک اوباما گفته است که تصمیم دیوان عالی برای آمریکا یک پیروزی بوده است و بیمه درمانی باید برای همه فراهم باشد.

میت رامنی، کاندیدای حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری، گفته است که قانون اصلاح نظام بیمه بهداری قانون بدی است و برای لغو آن باید مردم ابتدا باراک اوباما را در انتخابات آتی از کاخ سفید خارج کنند.

در کنگره آمریکا نیز نظرات متفاوت است و نمایندگان دموکرات عموما حامی تصمیم قضات دیوان عالی هستند در حالی که نمایندگان جمهوریخواه منتقد آن هستند.

قاضی جان رابرتس، رییس دیوان عالی ایالات متحده، گفته است که وظیفه قضات این نیست که تصمیم بگیرند آیا قانون خوب است یا نه، وظیفه آنها صرفا این است که تشخیص دهند آیا کنگره طبق قانون اساسی حق داشته است که آن قانون را تصویب کند یا نه.

در آمریکا نزدیک به پنجاه میلیون نفر، بیش از ۱۶ درصد جمعیت، فاقد بیمه درمانی هستند. این آمار نزد اکثریت سفید پوست حدود ۱۵ در صد است اما در میان افرادی که از آمریکای لاتین مهاجرت کرده اند، و نسلهای بعدی این مهاجران، بیش از سی در صد افراد بیمه درمانی ندارند.





:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: